Verschil tussen zwangerschapskrampen of menstruatiekrampen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fleurtje, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje over krampen tijdens de zwangerschap? Voelen deze hetzelfde als menstruatiekrampen of voelden jullie er toch wel een verschil in. Ik hem vorige week dinsdag me eisprong gehad, merk dit altijd heel duidelijk aan afscheiding en pijnlijke tepels. Na een paar dagen na me eisprong heb ik altijd geen gevoelige tepels meer en dan maar weer wachten :). Maar deze keer heb ik de gevoelige tepels gehouden en sinds zondag toen ik in bed lag echt heel erg misselijk geworden. Dit houdt met vlagen aan. Maar goed waar het om gaat is dat ik sinds gisteren af en aan soort van menstruatiekrampen heb, maar voelt ook een beetje als een trekkend gevoel en soort vlinders. En pijn in mijn onderrug. Ik weet dat het misschien ook kan wijzen dat ik ongesteld ga worden volgende week maar vroeg mij af of toen jullie zwanger waren verschil voelde tussen de menstruatiekramp of "zwangerschapskrampen". Ik heb trouwens echt heel erge kramp als ik een hoogtepunt heb gehad, dan trekt daarna me hele onderbuik samen en dit gaat dan helemaal door naar me rug. Sorry voor de details. Had mezelf voorgenomen om deze maand niet te veel er mee bezig te zijn maar als de NOD eraan zit te komen ga je toch weer overal op letten.

Groetjes, Fleurtje

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wat je noemt nadat je klaarkomt, dat heb ik ook en alleen maar toen ik zwanger was.... daardoor wist ik eigenlijk al voor het testen (zo'n dag of 4 voor nod begon het) dat ik zwanger was...
    ik hoop het voor je!

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    tja...wat je beschrijft doet mij meer denken aan zwangerschap dan aan ongi, maar ik moet zeggen dat mijn lichaam er ook goed in is om me voor de gek te houden.;)

4. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja kan me eigenlijk niet echt herinneren dat ik dat eerder heb gehad maar misschien toen niet echt gemerkt. Ik probeer me er niet te veel mee bezig te houden maar kan de knop toch niet omzetten. Dag na me eisprong dacht ik ineens: Ik ben zwanger! Maar ik kon niet echt begrijpen waarom ik dat dacht. Zit zo in strijd met me gevoelens, ene moment denk ik ja ik ben zwanger maar daarna denk ik nee je houdt jezelf weer voor de gek. Wil het gevoel niet toelaten omdat ik anders weer zo teleurgesteld ben dat ik weer ongesteld ben. Zou gewoon een aan en uit knop willen voor mijn gevoelens en het op zn beloop laten maar het lukt niet.. :(
    Had jij het idee dat de krampen anders aanvoelde toen je zwanger was of hetzelfde als ongikrampen.
    Bedankt voor je antwoord.

5. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik had 4 dagen voor mijn NOD krampen en niet te zuinig ook. Ik ging er al vanuit dat het niks werd.
    Nu wil ik je niet ongerust maken maar krampen na een hoogtepunt heb ik gehad toen ik een afwijkend uitstrijkje (pap 3b) had. Ik zou het als ik jou was daar voor zekerheid even met je HA over hebben. Het zal wel niks zijn maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

6. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik zou gaan testen hoor! Je eisprong was vorige week dinsdag toch? dan zou ik even wachten tot je 10 a 12 dpo zit en dan een testje wagen!

Bij mij voelde de krampen toen ik net zwanger was iets anders dan de menstruatiekrampen. ik kan het niet goed omschrijven maar ik denk dat ik het, het beste kan beschrijven met dat de krampen nu iets gemener zijn. ze zijn veel gerichter en blijven soms op een plek hangen terwijl de menstruatiekrampen zich huist vedeelden over mijn onderbuik.

7. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie maar denk inderdaad niet dat het iets is want er is niet zo lang geleden nog een uitstrijkje gemaakt en die was goed. Dus zal het wel in de gaten houden als het ook blijft na me ongesteldheid. Brr moet er niet aan denken... Alles wel verder goed gegaan/gekomen bij jou??!!

8. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Het zal idd wel niets zijn maar hou het wel goed in de gaten.
    Bij mij is het al inmiddels 10 jaar geleden dat ik dat had (was toen 20 jaar). Alles is goed gegaan en ondertussen zwanger van de tweede.

9. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou gelukkig maar, daar ben ik blij om. Wel een eng idee zeg!! @xxpetra ja die krampen blijven inderdaad op een plek maar af en toe ook steekje rechts of links maar dat heb dat wel vaker dus denk niet dat dat een symptoom is. Weet ook dat je lichaam je heel erg voor de gek kan houden helaas. Was makkelijk geweest als je gewoon een lampje op je buik had dat groen ging kleuren als het raak is en rood als het niet raak is dan weet je waar je aantoe bent :p Het is afwachten... zoals elke maand.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee hier zelfde pijn... ongi of zwangerschap. Zelfs nu nu ik tegen het einde loop bemerk ik weer ongipijntjes. Kan nu indalen zijn of "droogoefenen" :D

11. anna1986

anna1986 Lid

3 jul 2008
    21
    0
    0
    Verkoopster
    B...
    Hoi Fleurtje, Ik ben nu 6 weken en een paar dagen zwanger, en ik had en heb nog steeds krampjes, soms rechts en soms links.. Dat wisselt af.. Bij mijn vorige zwangerschap had ik de hele zwangerschap wel wat krampjes maar dat was volgens de verloskundige gewoon bandenpijn. Verder voel ik het zelf aan m'n tepels die redelijk gevoelig zijn. Ben ook steeds ontzettend moe kan de hele dag wel slapen haha maar ja, er moet ook gewerkt worden.. toen ik net zwanger was, maar het nog niet wist, dacht ik ook dit wordt niks ik wordt straks gewoon ongi maar dat was mooi niet zo... hopelijk ben jij ook snel aan de beurt

Groetjes Anna

12. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik niet meer gereageerd heb. Maar hier nog steeds soort vlindergevoel onderbuik en af en toe wat krampen. Dit alleen echt in het midden van me onderbuik. Sinds zondag al misselijk en vanacht kwam ik terug van een bruiloft en toen we thuis kwamen moest ik toch overgeven. Was de hele avond al misselijk maar had het zeg maar weggestopt en toen ikt huis kwam kon ik het niet meer inhouden. Ik had geen drank op want was de bob dus daar kon het ook niet van komen. Of dit iets zegt weet ik niet maar vandaag nog steeds misselijk en nu net gegeten en toen moest ik weer bijna overgeven maar kan het inhouden... Verder nog steeds pijnlijk/gevoelige tepels en me borsten lijken iets gespannen en wat groter maar kan ook verbeelding zijn. Trouwens ook na het douchen hele warme borsten, net alsof je te lang is de zon hebt gezeten en wat iets verbrand bent. Nou ik hoop dat dit geen menstruatietekenen zijn want ik heb geen zin om dit elke maand voordat ik ongesteld wordt heb haha.. ook nog nooit voor menstruatie zo gevoeld trouwens.

Deel Deze Pagina