Hoi dames, zouden jullie eens mee willen denken/rekenen? Onderstaand mijn ovulatie testen van de afgelopen dagen. Met op dinsdag 2-11 een duidelijke piek/positieve testb(2e urine van de ochtend) Ik dacht vanmiddag, eens kijken of ie ook afloopt en inderdaad, duidelijk negatief. Kan ik er met die negatieve test van vandaag (16:25) vanuit gaan dat mijn ovulatie heeft plaatsgevonden of zou mijn ei nog kunnen springen denken jullie? We hebben maandagavond 1-11 en dinsdagochtend 2-11 seks gehad, zou vanavond een ronde nog zin hebben denken jullie? (nu is er met seks sowieso niks mis is, begrijp mij goed ) Oh en ben ik dan vandaag 1dpo of morgen, of overmorgen?
Na positieve ovulatietest springt je ei binnen 48 uur. Dan zou 5 november je 1 dpo zijn stel hij springt exact na 48 uur
Het aflopen van een ovulatietest zegt niet perse dat je eisprong heeft plaatsgevonden. Een ovulatietest detecteert alleen je ovulatiepiek, maar geeft geen garantie of je eisprong heeft plaatsgevonden. Doorgaans kan je er wel vanuit gaan dat als je je piek hebt gevonden, je eisprong uiterlijk 48 uur later plaatsvindt (maar dit kan ook 24 ur later zijn). Wil je echt zeker weten dat je eisprong heeft plaatsgevonden zal je er ok bij moeten gaan temperaturen. In jouw geval dinsdag 02-11 je piek is uiterlijk vandaag je eisprong en morgen 1 dpo.