Verschil ovulatiepijn en innestelingspijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AniS, 3 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,

ik had een positieve ovulatietest op 27/10.
    Vandaag zou ik 5DPO zijn.

ik heb verschrikkelijk veel pijn aan mijn onderbuik meer aan de rechterkant.. dit voelt voor mij als ovulatiepijn?

kan het dat innestelingspijn hetzelfde aanvoelt als ovulatiepijn? Iemand dit voorgehad?

Ik ben nu ook verkouden en moet veel hoesten en niezen.. ik denk dan soms dat de innesteling misschien mislukt is door al dat gehoest en genies?

2. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Even een update, de pijn is soms ook te voelen midden van mn onderbuik mr toch wel meer aan de rechterkant.

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Ondanks je ovulatiepiek hoeft je eitje niet gesprongen te zijn. Het kan dus zijn dat je lichaam het nu opnieuw probeert. Ik ben 5x zwanger geweest en daarvan heb ik 2x een innesteling gevoeld. Dit voelde wel anders als ovulatiepijn. Ik had bij innesteling een scherpe steek die een paar minuten aanhield en toen weer verdween. In beide gevallen testte ik 2 dagen later positief. Ik herken ovulatiepijn dus niet als innestelingspijn.

Maar het is lastigs hier iets zinnings over te zeggen want het is en voelt bij iedereen anders. Je kan ook gezien je andere klachten ziek worden en daar buikpijn van ervaren.

4. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Inderdaad lastig te zeggen. Het kan vanalles zijn. Kan een spier zijn door het hoesten ofzo.
    Kan ook progesteron zijn of gewoon soms vanalles willen voelen..

Wel spannend he, 5 dpo, je bent al halverwege!

5. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Denk niet dat het dat is. Ik heb net een ovulatietest gedaan en deze was wit tegenover mijn andere testen. Maar de pijn is er nog steeds na 4-5uur..? Vooral met het stappen of zitten voel ik iets?

Bijgevoegde bestanden:

6. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Ja idd, kan ook iets anders zijn.
    Ik zal iets laten weten. Zondag ben ik 9DPO en zal ik testen ☺️

7. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Een innestelingspijn is dacht ik vluchtig en niet urenlang. Je kan nog even doortesten als je wil, maar als dit ovulatiepijn is zou je toch ook al iets moeten zien in die testen denk ik.

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik herken ovulatiepijn totaal niet als innesteling. Ik heb dit bij mijn zoon gevoeld en het was een felle steek.
    Wellicht heb je gewoon wat last van je spieren door het hoesten of een blaasontsteking. Met 5 dpo dit voelen vind ik ook wel wat snel.
    Een innesteling kan echt niet mislukken door het hoesten hoor. Geen zorgen.

Deel Deze Pagina