Verloop waterpokken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Inaya1991, 26 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Wat was bij jullie kindjes het verloop van de waterpokken? Hoe begon het? Wanneer was de piek? Waren ze er erg ziek van?

mijn zoontje heeft in januari Corona opgelopen, begin februari roodvonk en nu 2 weken later waarschijnlijk beginnende waterpokken ..

gister avond ineens hoge koorts en 3 pukkeltjes gezien ( lip,achter oor, rug ) .. het zijn er nu 6 ( paar in zijn lies) ongeveer .. toch twijfel ik nog een beetje of dit echt waterpokken zijn omdat ze in mijn beleving binnen 24 uur helemaal onder zitten .. dit is dus niet het geval ..
    hij is wat hangerig heeft 38,5 en weinig eetlust ..

Foto is plek in zijn lies , inmiddels zit er ook 1 op zijn balzakje ..

Merk dat ik het toch wat spannend vind omdat zijn weerstand al een stootje gehad heeft laatste 8 weken zeg maar .. 51C5A6AE-4DEA-4620-94E9-121AB3999EE8.jpeg

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier heeft de oudste het gehad toen hij 2,5 was. Hij had 3 dagen koorts, op dag 1 inderdaad hier en daar wat plekjes, volgende dag helemaal onder en toen begon ook de jeuk voor een paar dagen.
    Een paar weken terug kreeg dochter het, ik hield m'n hart vast. Maar zij heeft nergens last van gehad. Heeft in totaal misschien 20-25 pokjes op de romp, benen en paar op het hoofd gehad, geen koorts of hangerigheid en is gewoon elke dag naar school geweest.
    Hoop dat het bij jullie ook mee mag vallen. Kidsclin mousse van Etos vonden beide kinderen hier prettig, werkt verkoelend en verlicht de jeuk.

GossipGirlxoxo en Inaya1991 vinden dit leuk.
  3. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    We gaan het zien morgen ochtend .. hopelijk valt het mee !

4. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Mijn zoon heeft vorige week ook waterpokken gekregen (na corona).
    Het viel heel erg mee en was voorbereidt op het ergste.

Paar op romp, tussen het haar, oksel, liezen en tenen.
    Binnen 2/3 dagen was alles ingedroogd (dr. Leenarts lotion gekocht)
    Hij is er niet ziek van geweest en ik heb hem gelukkig niet horen klagen over jeuk. Een enkele keer, maar heb dan die plek aangestipt met de koude lotion.
    Ik heb ook getwijfeld of het wel waterpokken waren, maar die enkele plekken leken er wel op. Ook kregen we bericht van school over een uitbraak in zijn klas.

Ik hoop dat het meevalt (net als bij ons), beterschap!

GossipGirlxoxo en Inaya1991 vinden dit leuk.
  5. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Inmiddels al wat plekjes erbij dus ga van de waterpokken uit dan .. nu dag 3.. hij is moe heeft verhoging en minder eetlust maar vermaakt zichzelf nog redelijk gelukkig.. sinds vanmiddag klaagt hij wel wat over jeuk / pijn vooral die in zijn liezen- en eentje tussen zijn billen .. morgen maar even gauw ri Kruidvat voor een zalfje en hopelijk valt het dan mee . .
    hoe herken je trouwens ontstoken pokken?

6. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.979
    6.981
    113
    Vrouw
    Dr Leenarts verkoelende lotion kan ik echt aanraden. Mijn zoontje had vorige week waterpokken en de dag na de lotion waren ze allemaal al ingedroogd. Echt super spul! Hij heeft niet eens geklaagd over jeuk. Gelukkig is hij er verder ook niet ziek van geweest. Wel 3 dagen (vooral de avonden) koorts.

7. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Onze zoon is er zo goed als vanaf.
    Dag 1 wat koorts de andere dag zat hij al helemaal onder. Gelukkig geen jeuk gehad of last van de bultjes. wel was hij wat hangerig en zeurderig. Elke dag heb ik hem in een badje met havermout gezet. En 1 a 2x per dag ingesmeerd. Nu alleen nog maar een paar korstjes te zien

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    ik houd mn vingers gekruisd.
    Mn zoontje is net 1.5 week beter van een nare buikgriep. En nu heersen de waterpokken.
    Heeft nu al 2 nachten koorts en hoest als een malle.
    Daarnaast heeft hij ook ontstoken oogjes dus hij is al niet topfit :(.
    Hopelijk is dit de piek en heeft hij vandaag of morgen wat pokken dan weet ik iig dat t hoesten en koorts daarvan is.

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zoon had hoogsten 15 pokken verdeeld over zijn hele lichaam maar vooral op zijn hoofd onder zijn haar. Piek was na 3 dagen, hij had alleen last van jeuk verder niet ziek van geweest.
    Dochter had er wel wat meer, maar ook niet extreem. Bij haar kwamen ze allen in 1 dag op, denk dat dat de piek te noemen is, daarna nam het binnen 1 a 1,5 week weer af. Die heeft ook geen last gehad van jeuk en is niet ziek geweest ervan. Een muggenbult jeukte erger dan dochter haar pokken zei ze zelf.

10. GossipGirlxoxo

heb ik voor dochter ook direct gekocht toen ik de eerste pokken aan zag komen maar geen gebruik van gemaakt omdat ze geen jeuk had. Een week later die flacon aan de moeder van een klasgenootje van dochter gegeven want haar dochter had giga veel last van jeuk en had ook aanzienlijk meer pokken waarvan diverse ontstoken (Ik vermoed door het stuk krabben). Volgens die moeder werkte het bij haar dochter heel goed tegen de jeuk. Dat meisje is ook een dag of 8 ziek thuis geweest terwijl mijn dochter geen 1 dag school heeft gemist. Het heerste toen ook heel erg in de klas en het ene kind was echt ziek terwijl anderen nergens last van hadden.

11. GossipGirlxoxo

heb je een Corona testje bij hem gedaan? In mijn omgeving die als klacht bij Corona namelijk ook ontstoken ogen hadden. Dat icm de koorts en hoest die je schrijft denk ik direct aan Corona.

12. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    jep negatief.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Mocht hij t krijgen: bij mijn jongste hielp een zemelenbadje heel goed.

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Mijn zoon vorig jaar in oktober. Hij was net 6. Hij zet echt helemaal onder. Geen koorts gehad maar wel ontzettend lang last van jeuk gehad. Hij had op zijn been ook een krentenbaard plek. Ik vond dat die jeuk vd waterpokken zo lang duurde.

Mijn dochter was destijds 3 jaar en was 24 uur ff pittig en daarna ging 't wel. Die had ook stuk minder pokjes. Ook geen koorts gehad

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.221
    28.179
    113
    Mijn oudste heeft nu waterpokken , de jongste 2 weken geleden. Beide zaten/zitten helemaal onder.. van oogleden tot tussen de vingers, private area, in de oren. De oudste ook in zijn mond. Hun buik en rug helemaal onder.
    De jongste had een goede 5 dagen koorts en heeft 2 nachten niet geslapen van de jeuk. Gillen, huilen.. het was echt verschrikkelijk.
    De oudste zit nu op dag 5, en de piek lijkt eergisteren te zijn geweest (dag 3). Hij heeft sinds vandaag geen koorts meer. Hij heeft 1 nacht minder goed geslapen door de jeuk. Hij heeft bij ons in bed geslapen en elke keer was het over zijn rug wrijven voor de jeuk. Hij lijkt er een stuk minder last van te hebben dan zijn broertje.

Hun ongeboren zusje laten we tegen die tijd vaccineren want ik vind het echt een rot virus!

16. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    ik hoop toch dat t weg blijft. vandaag bij de huisarts geweest nadat hij vanochtend zo wakker werd. zalfje gekregen.

maar vind dit al ellendig genoeg voor hem

Bijgevoegde bestanden:

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.221
    28.179
    113
    Wooowww!! Arme jongen! Ik wist niet dat ze ze ook letterlijk in hun oog konden krijgen!

18. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Aii wat sneu. Lijkt idd alsof er een pokje op z'n oog zit. Arm ventje.

19. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ja daar twijfelde de arts ook over! raar he?

20. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Absoluut. Nu ben ik geen arts, maar als je je er niet ok bij voelt zou ik je huisarts vragen om even met de oogarts te overleggen. Zeker als het erger wordt of als hij meer last/pijn van het oog krijgt.

Deel Deze Pagina