Hoi allemaal, Hoopte dit topic niet op te hoeven zoeken, maar helaas... Na vorige cryopoging posi test en toch ongesteld is het nu weer mis gegaan. Zoals in http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/318349-menstruatie-voor-miskraam.html te lezen is verwacht ik een miskraam. Of misschien heb ik 'm al gehad, ik weet het eerlijk gezegd niet . Nu vroeg me af hoe een miskraam (voor 7 weken) 'meestal' gaat. Merk je dat altijd? Hoe lang bloed je nog? Kan de bloeding ook stoppen en later weer doorgaan? Wanneer was je volgende ovulatie? Sorry voor zoveel vragen... Ik zou nu bijna 7 weken zijn, maar eigenlijk is er waarschijnlijk van begin af aan iets fout gegaan... Mijn HCG is nu 150. Dankjewel alvast! Liefs, Botervliegje
Als eerst wil ik je heel veel sterkte wensen! Bij mijn vorige (en hopelijk laatste) miskraam was ik precies 6 weken zwanger toen ik wat begon te vloeien.. Alleen bij het afvegen maar wel helderrood. Die zelfde avond werd ik echt 'ongesteld'. Ik vloeide zoals een normale menstruatie maar had totaal geen pijn en dat heb ik bij een normale menstruatie wel. Dag erna het zelfde verhaal. Die dag daarna begon ik wat lichte krampen te hebben en later die middag verloor ik heel duidelijk het vruchtzakje. Ik herkende het van mijn ma, maar toen was ik 11+2 en was het een stuk groter. Een vruchtje heb ik beide keren niet kunnen ontdekken.. Ik denk dus wel dat je een miskraam met 7 weken moet merken. Aangezien ik die met toch ook wel duidelijk heb gehad. Mijn volgende ovulatie heeft even geduurd. Geloof dat die op iets van dag 30 weer is geweest. Heb bij de miskraam ongeveer 4 dagen gevloeit en daarna nog 6 dagen last gehad van oud bloed. Hoe hoog je hcg moet zijn op dit termijn, weet ik niet. Nogmaals veel sterkte! Edit: Heb je vorige topic nog niet gelezen.
He meid, Allereerst; wat erg voor je! Ik heb de afgelopen 7 maanden 3 miskramen gehad en ik kan je gelijk uit de droom helpen: ze hadden alle 3 niet verschillender kunnen verlopen! Bij de eerste bloedde ik eerst bijna een week voordat de miskraam er echt uit kwam, bij de tweede werd ik 's ochtends wakker terwijl er nog niks aan de hand was en was ik een uur later "bevallen" van alles dat met een miskraam te maken heeft en bij de 3e kwam ie echt nooit lekker op gang, heb ik ongeveer 10 dagen gebloed en bleek toen ook nog dat niet alles uit zichzelf was opgeruimd. Ik heb toen gekozen voor geen ingrijpen en het restweefsel is bij mijn menstruatie de maand daarop mee gekomen. Bij de eerste 2 was ik 6 weken zwanger en bij de laatste 5 weken dus je zou verwachten dat die laatste weer het makkelijkst zou zijn, maar dat was dus helemaal niet zo. Wel kwam bij mij mijn cyclus direct weer op gang en dat schijnt dan weer te komen doordat je niet ingrijpt maar je lichaam zelf laat besluiten hoe en wat. Ik heb sinds al dat gebeuren er slechts 1 a 2 dagen cyclus bij gekregen. Meestal komt het wel goed dus! Wacht gewoon af wat je lichaam doet en luister goed naar pijnsignalen. Ik kan je wel sowieso Feminax aanraden. Dat heeft echt ontzettend geholpen bij mijn miskraampijnen. Sterkte, succes en veel liefs!
Ik zit nu ook midden in een miskraam. Ik was 6 weken zwanger toen ik savonds wat bloed verloor. dat was op donderdag avond. Ik ben op maandag naar de vk gegaan voor een echo en die zagen een kindje met een trage hartslag. kon in principe wel kloppe ivm de lengte van de zwangerschap. 6+1 dus hartje was mischien net gaan kloppen. Paar dagen erna op vrijdag ging ik naar de winkel, en voelde opeens iets langs me benen lopen, eenmaal thuis bloedde ik dus, ik had meteen gedoucht, en toen weer. Het was net of er iets knapte van binnen waardoor ik een stroming water kreeg. In dit geval helderrood bloed. De vk zei dat het niks hoefde te zijn en kreeg een week later weer een echo. Toen ik afgelope woensdag mijn echo kreeg, was het kindje verdwenen, alleen een leeg vruchtzakje was er te zien. Ik heb zelf gekozen om gecurreteerd te worden, zo weet ik zeker dat alles weg is en schoon is. Dit allemaal is gebeurd zonder enige pijn of iets. Heb echt totaal nergens last van gehad. De 1e bloeding duurde 2 dagen alleen met afvegen en die 2e bloeding was echt 2 keer dat bloedverlies en toen was het weg. Ik heb nu alleen sinds gister bloedverlies. Maar morgen word ik gecurreteerd dus dan ben ik er vanaf. Ik zou nu inmiddels 9 weken en 3 dagen zijn geweest.
@ Charity: Dankjewel voor het delen van je ervaring. He bah, twee miskramen Maar jij kreeg dus eerst een soort menstruatie en dan nog oud bloed? Ik heb ook een week een soort menstruatie gehad, maar ben na een week weer rood gaan vloeien. Zit nu op mijn 5e dag van dat vloeien. Krampen zijn sinds gisteravond weg, maar niet echt grote stolsels verloren of zo. Ik kwam pas afgelopen zaterdag achter de positieve test. Ga zo naar het zhs om nog eens bloed te prikken. Ik hoop dat jij toch nog posi test!! (één dag over tijd?) @ Betty: Tjee, 3 miskramen in 7 maanden, dat is wel erg zwaar... Wat een nare periode voor jou! Hopelijk raak je weer snel zwanger en blijft er dan een kleintje zitten! Kan me voorstellen dat je de eerste periode dan niet zo kan genieten... Wel 'fijn' te horen dat miskramen zo verschillend kunnen lopen. Ik heb bij mezelf het idee dat het helemaal niet gaat zoals 'normaal', maar er is dus niet echt een 'normale' miskraam. Hopelijk ben ik nu alles kwijt. Ik krijg nog wel een echo later deze week. Wil het liefst de natuur haar gang laten gaan en dan zo snel mogelijk beginnen met een volgende IVF/ICSI-behandeling.
Mammatje: Wat verdrietig voor je! Zeker als je al een hartje hebt zien kloppen. Ik heb dat gelukkig niet gehad... want dat maakt het allemaal toch nog echter. Hoe voel je je eronder? Ga je hierna gelijk weer door? Veel sterkte morgen!! Rust goed uit he.
Ik heb een miskraam gehad met 7 weken en verloor duidelijk het vruchtzakje in de wc, het viel me op omdat het het enige stolsel was dat ik verloor. Qua hoeveelheid bloed viel het best mee, het leek een heftige menstruatie. Hier ging het niet met tussenpozen, had ruim een week rood bloedverlies maar geloof dat het niet raar is als er even tussen zit. Sterkte met alles, hopelijk gaat 't een volgende keer wel goed.
Ik zat in m'n 6de week toen ik een miskraam had, het begon bij mij met vreselijke ongesteldheids krampen. Ik vond het bij mij maar een beetje anders lijken dan ongesteldheid, meer kramp, veel meer bloed, ook meer stolsels, plus dat ik denk dat ik het vruchtje gezien heb, het was licht en heel klein en zat tussen bloedstolsels. Bij mij werd ook door de huisarts gezegt dat ik pas een week erna weer mocht testen. Ik denk inderdaad dat miskramen heel erg uit elkaar kunnen lopen. Veel sterkte met alles.