Hallo, Ik heb snachts altijd mijn neus verstopt. Soms wordt ik er wakker van omdat ik dan te lang op mn rug lig waardoor alles verstopt raakt. Zolang ik op een zij lig gaat er langzaam 1 neusgat open en dan kan ik weer normaal ademen. Elke nacht moet ik uit bed om te plassen met als gevolg dat mn neus daarna weer helemaal dicht zit. Van een horizontale houding naar verticaal en dan weer horizontaal is niet handig. Ik heb daarna veel moeite met inslapen vanwege mn neus en omdat ik hartkloppingen heb duurt het extra lang voordat ik weer rustig ben en mn slaap weer vind. Zijn er meer die alleen snachts verkouden zijn? Wie heeft er tips om er vanaf te komen?
Ja ik heb het ook. En nee helaas geen tips. Ik zoek ze ook Ik heb altijd al gehad dat ik 's nachts dichte en verstopte neus had. Ik heb dan ook vaak neusspray gebruikt wat altijd goed hielp (vooral voor het inslapen dus net voor het slapen gaan) en waardoor ik goed door sliep. Echter toen we begonnen met ''zwanger raken'' gestopt en toen was het NOG erger. Nu wordt het weer een normaal niveau en tja het schijnt ook een zwangerschapskwaal te zijn dus ik probeer er maar aan te ''wennen''. Mijn hoofd wat hoger leggen werkt wel beter. Maar verder blijf ik veel draaien van zij naar zij! Ik ben wel benieuwd naar eventuele tips
Die neussprays zijn inderdaad heel slecht, als je ermee stopt ben je daarna vaak nog erger verkouden. Ik heb daarom ooit een andere neusspray van de huisarts gekregen. Je moet dan wel direct stoppen met die van de drogist. Neusspray van huisarts werkt na 5 dagen, dus 5 dagen afzien, maar daarna was ik er wel vanaf. Vervelende is dat ik nu alleen snachts heb en ik wil zo min mogelijk medicijnen of andere troep nemen. Het is zo frustrerend. Eerst moet ik mn neus weer wat open krijgen na mn toiletbezoek (snuiten helpt niet, zit te diep en te vast) en dan moet ik m'n hart nog rustig krijgen zodat ik me kan omdraaien en kan slapen. Kost me zo 1 tot 1,5 uur per nacht.
Als mijn neus dicht zit raadt mijn moeder altijd aan om zoutwater te snuiven. Dus zout oplossen in water en dat opsnuiven. Geen idee of dit helpt als het iedere nacht zo raak is, maar misschien het proberen waard. Het kost in ieder geval (bijna) niks.
Dit klinkt alsof je niet echt verkouden bent, maar last hebt van gezwollen neusslijmvlies, vervelend zwangerschapskwaaltje. Probeer eens zo'n antisnurkpleister (ik weet niet hoe dat officieel heet maar ik weet dat ze door snurkende mensen ook wel gebruikt worden). Ik gebruikte ze in m'n zwangerschappen van Breathe Right (te koop bij alle drogisten, google maar eens op dat merk). In combinatie met een menthol of zoutwater neusspray had ik er erg veel baat bij. Idd liever geen neusspray met xylometazoline gebruiken als je zwanger bent, of hooguit heel kortdurend! Dat is heftig spul.
Als het alleen s nachts is denk ik niet dat het een verkoudheid is. Zoutoplossing helpt slijm op te lossen, dit helpt bij verkoudheid maar niet echt bij de klacht die je beschrijft. Echter kan het wel een klein beetje opluchting geven omdat je de doorgang iets vergroot. Door de zwangerschap zwelt je neusslijmvlies en kun je ook vaker neusbloedingen krijgen. Het beste is om je kamer goed te luchten (zo min mogelijk irritatie van neusslijmvlies) en met het hoofdeinde omhoog te slapen.
Snachts zoutoplossing snuiven zou kunnen helpen, maar dan wordt ik dus wel eerst wakker, moet ik zoutoplossing maken/klaarzetten/of neusspray met zoutoplossing kopen, en dan nog gebruiken. Ik wil juist snachts niet wakker worden. Misschien helpt het extra luchten in combinatie met vaker stofzuigen wel. Wellicht dat ik daardoor net even die irritatie krijg.
Deze gebruikte ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap, die pleisters waren een geschenk uit de hemel (vooral voor mijn man, geen snurkende vrouw meer haha). Sinds deze week klaagt ie weer dat ik zo vreselijk snurk, dus maar weer ff langs de drogist!
Hopelijk werkt het. Maar denk dat je het meeste hebt aan zo rechtop mogelijk slapen. Ik gebruikt neusspray op het moment dat ik ga slapen..zo kan ik zo lang mogelijk slapen. Je hebt ook een neusspray van vsm die je langdurig mag gebruiken. Had gelezen dat toch redelijk wat mensen er wel baat bij hadden dus ik heb een poging gedaan...helaas deed het bij mij niets. Ohja, geen verwarming aan! Dat helpt enorm. Liever een dikke deken en het raam een beetje open. De warme lucht zorgt ook voor zwelling
Mijn keel zit vol dik lijm. Mijn neus zit potdicht.. zucht.. Heb nu broomhexine voor het slijm. En een neusspray. . zoutoplossing maar die werkt totaal niet.
Ik heb het ook, al jaren! Zodra ik ga liggen zit mijn neus potdicht! Op een gegeven moment raakte ik verslaafd aan neusspray en toen ik daarmee wilde stoppen werd het nog erger. Nu trouwens al weer een paar jaar niet gebruikt hoor. Ik heb wel eens op internet gelezen dat er een operatie voor is, dan halen ze een stukje slijmvlies uit je neus weg, en dan gaat ie 's nachts niet meer dicht zitten. Lijkt met GEWELDIG maar wel een beetje drastisch. Wat grappig om te lezen dat er toch veel meer mensen zijn die daar last van hebben. Een vriendin vertelde mij laatst ook over die pleisters, ga ik ook eens proberen. Ik slaap wel door ondanks dat mijn neus dicht zit, maar als ik wakker word is mijn hele keel compleet uitgedroogd en branderig; heel naar.
Laatste paar dagen is het bij mij weer rustig en zit mn neus niet zo gigantisch dicht. Weet niet waar dat van komt, heb niets gedaan om het te verbeteren. Irritant is het wel.
ik heb er ook continu last van. Die pleisters helpen bij mij niet. Alleen neusspray, maar dat is niet echt goed. Hopelijk gaat het na de bevalling weer beter
Hallo, ik zie dat het de afgelopen dagen beter gaat, toppie! Maar wou toch even reageren... ik ben zelf nu al 29 weken verkouden en dan vooral 's nachts idd.. neus zit helemaal vol en als ik wakker word is het eerste dat ik doe snuiten.. Vaak komt er ook bloed uit. Bah! Ben er wel al klaar mee maar wat mij een beetje helpt (iets verlichting) is voor het slapen gaan baby neus spray of zoutoplossing spray van de hema. Zoals ik las zei je dan moet je eerst maken enzo... maar dat hoeft dan niet heb vandaag nog gevraagd aan dokter wat ik verder kan doen maar tijden zwangerschap mag je echt niks hebben. Gelukkig die neusspray wel, dan heb je in elk geval iets bij de hand wat makkelijk te gebruiken is. En je raam in de slaap kamer lekker open. Dat helpt ook echt!
Ohh hier heb ik ook last van maar had niet beseft dat het dus ook een zwangerschapskwaaltje kan zijn? Overdag is alles goed maar in de avond, nacht en ochtend na het opstaan is het net of ik zwaar verkouden ben. Het is vervelend maar heb er niet bijzonder veel last van dus ik laat het maar zo. Mocht het erger worden dan maar wat advies inwinnen..