verjaardagskado kind, hoe duur?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Happymam, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    was even nieuwsgierig hoeveel anderen uitgeven aan verjaardagkados voor kinderen.

Onze kids krijgen van ons meestal een kado twv ongeveer 50 euro, en dan van broertjes/zus nog wat kleine kadootjes die wij ook betalen. (Als ze een nieuwe fiets nodig hebben, krijgen ze die ook vaak voor hun verjaardag, het bedrag wordt dan wel hoger)

Van de opa's en oma's krijgens ze kado's twv 20 euro, en van ooms en tante's twv 5 euro.
    Ik geef zelf aan nichtjes en neefjes ook 5 euro, kinderen van de buren ook en voor kinderfeestjes zoek ik ook altijd kadootjes van ong. 5 euro. M'n broers/zussen/zwagers/schoonzussen krijgen 10,-

(We hebben een flinke familie, 16 broers/zussen/zwagers/schoonzussen en 24 neefjes/nichtjes)

Ben nieuwsgierig hoe dat bij anderen gaat.........

2. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Shaun wordt 1 aankomende maand heb nu al ietns van 50 euro en willen nog 2 dingen kopen een speelgoedkist en duwauto/fiets dus zit rond de 100 maar de kist is zomaar die moet hij hebben

3. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Kinderen van vrienden krijgen 20 a 30 euro en neefjes rond de 30 euro heb er niet zoveel hihi

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bij ons hangt het er vanaf wat ze wil hebben.

2 jaar terug heeft ze een fiets gehad. Dit jaar doen we samen met mijn schoonouders haar kamer restylen

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Bij ons zit er eigenlijk niet echt een bedrag aan een verjaardag vast voor onze zoon. Maar vaak zijn het wel dure cadeau's.
    Zeker € 100 en hoger.

Voor mijn neefje doen we een cadeau van € 50,-- en mijn zus doet dat ook voor mijn zoontje.

En van het broertje en de zus van mijn vriend zijn het meestal cadeau's rond de 20 euro die mijn zoontje krijgt.

Van mijn ouders krijgen we een cadeau rond de 70 euro en mijn schoonouders rond de 30 euro.

Verder doen wij niet voor broers/zussen/schoonzussen enzo aan cadeau's onderling.

En voor kinderen van vriendinnen zoek ik meestal een cadeautje uit van rond de 15 euro. Soms wat meer soms wat minder!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben eigenlijk geen vast bedrag, maar we kijken naar wat we "nodig hebben" of leuk vinden om te geven voor hun verjaardag. Vorig jaar heeft Milan bijv. van ons een hoogslaper voor z'n verjaardag gekregen en dan nog wat kleinere cadeautjes en Isabelle heeft voor een veel lager bedrag (volgens mij iets van 50 euro) wat gekregen, omdat we voor haar niks groots nodig hadden.

Dit jaar hebben we een houten speelhuisje met glijbaan voor in de tuin gekocht, voor hun samen. En dan op hun verjaardag krijgen ze ook nog een cadeau wat voor hun alleen is. Dus dit jaar is het best een hoog bedrag. Maar het kan zomaar zijn dat we volgend jaar weer veel minder uitgeven.

Van opa's en oma's is het ook elk jaar verschillend tot nu toe, ligt eraan wat ze vragen/nodig hebben. Van mijn zusje krijgen ze voor 50 euro. En van mijn andere zusje en broertjes krijgen ze allemaal voor 25 euro wat.

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mijn zoontje krijgt voor z'n verjaardag een cadeau tussen de euro 60 en 80,--. Van opa en oma krijgt hij zo rond de euro 80,-- en van zijn oom zo rond de 60,--.

Zelf geven we kinderen van vrienden zo tussen de euro 20 en 25,-- en vrienden zelf zo rond de euro 30,--.

Maar wij hebben geen grote familie en voor de opa en oma is ons mannetje nog het enige kleinkind (2e onderweg). Dat scheelt natuurlijk wel! Als ik veel neefjes en nichtjes had, dan damde ik ook wel wat in hoor.

8. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wij hebben pas de eerste verjaardag van onze dochter gevierd, en we hebben tussen de 200-250 euro uitgegeven. Ook door de rest van de familie en vrienden is ze flink verwend, ze is het eerste (klein)kind in zowel de vrienden- als de familiekring.
    Zodra er meerdere kindjes komen, zal dit wel wat minderen, denk ik.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben geen vast bedrag voor cadeaus. We kijken wat we leuk vinden om te geven, en kopen dat. Ik denk dat we zo rond de 100, 150 euro uitkomen (en dan nog een cadeautje voor de niet-jarige, van zo'n 15-20 euro).

Géééén idee hoeveel anderen uitgeven aan de cadeaus voor onze kinderen. Interesseert me ook eigenlijk niks.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Wij hebben geen vast bedrag, gewoon net wat er leuk is en eventueel nodig is.

Mijn schoonouders geven altijd standaar 100 euro per kind waar we zelf wat van uit kunnen kiezen. Vind dat eigenlijk minder leuk dan een cadeautje van een tientje waar ze zelf moeite voor hebben gedaan, dus het bedrag vind ik eigenlijk niet waar het om gaat.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

met zijn 1e verjaardag kreeg hij iets van €300 (speelhuis voor in de tuin) 2e verjaardag iets van €150, en als hij 3 in oktober word willen we een fiets kopen + storio, dus denk weer iets rond de €250

maar ligt er maar net aan wat ik wil kopen. als hij straks alle ''grote'' spullen heeft en ik niks weet kan ik ook handig iets van €20 kopen. kinderen hebben toch geen besef van grootte en zijn vaak net zo blij met een autootje van €2 van de action als met een duur mega cadeau. hier wel tenminste..

van opa en oma krijgt hij iets van rond de €50-€100
    en van ooms en tantes rond de €15

we hebben overigens een hele kleine familie

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Dochter heeft voor haar eerste verjaardag een wishbonebike gekregen, maar wel van ons en mijn ouders samen. Dus hier een 100 euro uitgegeven.

Voor haar 2e verjaardag zitten we te denken aan een keukentje, dus zal ook weer rond de 100 euro of iets er boven uitkomen.

13. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    wij zitten denk rond de 100 euro voor de grote kado en dan ook nog kleine dingen er bij.. ze worden ook steeds ouder dus de behoeftes worden ook meer hihihi mijn zoontje is gek op lego dus jah

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Eigen kinderen krijgen rond de 50 euro, neefjes/nichtjes 25 euro.
    Vaak slaan we bij elkaar om een groter bedrag te krijgen en iets groter te kopen.
    Maar dan nog verzuip ik in het speelgoed.

15. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Het verschilt hier. Voor mijn oudste hadden we een kado van 25 euro en voor de jongste 40 euro. Meestal gaan we niet duurder al 50 euro.

Aan neefjes/nichtjes/vriendjes/vriendinnetjes koop ik kado's rond de 5 euro. Je vind hele leuke dingen voor weinig geld vind ik. Willen ze echt iets specifieks wat ze echt leuk vinden en willen hebben geef ik geld (wel meer als dat ik dan een kado zou kopen) en kunnen ze de rest zelf bij leggen, mocht dat kado duur zijn.

16. Hier ook geen vast bedrag, maar moet eerlijk bekennen dat ik met z'n verjaardag wel een beetje doorsla :) Eerst kon het niet, kreeg een minimale uitkering en er waren maanden bij dat we van 30 euro boodschappen moesten doen. Nu is dat, gelukkig!, niet meer zo, er is wat meer mogelijk, en ik praat mezelf een beetje aan dat ik in moet halen wat Damiën toen 'gemist' heeft ;) Voor z'n laatste verjaardag heeft ie een autobed gehad (100 euro), Misty Island van Thomas de Trein (55 euro) en dan nog wat kleine cadeautjes erbij. Z'n taart kostte ook 30 euro.. Ik denk dat ik zo'n 225 euro kwijt was ;)

17. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bij onze dochter letten we niet op de prijs. En bij neefjes en nichtjes meestal rond de 30 euro.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit jaar krijgt ze van ons een broodtrommel + beker met naam. Ik weet niet precies hoe duur het is.
    Verder wil ik nog kijken voor een make-up pop :) - nieuw vind ik ze overdreven duur (25 euro) dus ik ga zo even op marktplaats snuffelen. Eigenlijk hadden we alleen de trommeltjes willen geven , maar dit komt er dus bij.

Voor familie heb ik een lijstje gevraagd en daar nadrukkelijk bij gevraagd of ze niet willen kijken naar een bedrag dat ze willen geven maar gewoon naar het kado. Dat doet onze dochter tenslotte ook. Zo staat er een vlieger, catchball, en bellenblaas op haar lijstje. Dat allemaal samen kost zo'n 6 euro - maar ik echt aangegeven dat voor onze dochter een vlieger en bellenblaas een geweldig kado is, ook al kost het maar 1,50 . Of een vlieger en dat catchball (vangen met klittenband ding) .
    Willen ze echt meer geven dan maar een middag cakejes/koekjes bakken of een uitstapje ofzo en in het uiterste geval geld of misschien kleding.

Maar zo denk ik eigenlijk bij vrienden en familie ook. Of voor wat groters doen we samen. Maar dan vind ik een tientje pp ook meer dan genoeg.

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wij letten eigenlijk ook niet zo op de prijs.

hij heeft voor zn eerste verjaardag een cars-loopauto gekregen, 3 setjes kleding , naam armbandje , blokkentrein , besteksetje van nijntje, boek.

Voor neefjes/nichtjes reken ik meestal 15 euro.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Dat wisselt heel erg. Net wat ze willen of nodig hebben.
    Mijn dochter is flink aan het sparen geweest voor een tv, wij leggen er een bedrag bij zodat ze een wat grotere tv kan kopen. Wat dat bedrag wordt zijn we nog niet overuit want hubs wil er 1 waar een kaartje in kan voor de digitale tv zodat hij geen kabels hoeft te trekken. Het kan dus zijn dat we er dit jaar 100,- aan besteden.
    Vorig jaar heeft ze de manege van playmobile gehad die ik in de aanbieding voor 70 kon kopen.
    Kleinste heeft een cadeautje van 30 euro gehad en dit jaar wordt dat een hoger bedrag omdat ik een grotere glijbaan voor haar in de tuin wil.
    Opa's en oma's wisselen ook in hun bedrag, net wat ze wil hebben, meestal is het max 50,-

Deel Deze Pagina