Verhoogd gamma-gt man

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Gek dan hè dat je dat kan hebben zonder aantoonbare reden dan. Nou fijn dat in elk geval alles goed was bij je.
    Hopelijk is dat hier ook het geval.
    Had je die periode toevallig last van spanning/stress? Ik lees ook weleens dat de lever dan ook veel te verduren heeft.

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee dat gaan we inderdaad maar niet doen. Hopelijk gewoon een "toevalstreffer" en is over een maand alles weer ok. Vind alleen die maand zolang duren nu.....maar ja

Angel1980 vindt dit leuk.
  3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hier ook zo'n toevalstreffer: echo voor galstenen en ze ontdekken vervetting en vergrote lever. Alle bloedwaarden 2x goed en geen arts maakt zich er druk om, maar ik dus wel haha. Komt bij mij door overgewicht, blijkbaar heeft bijna 25% van de mensen er last van maar weet bijna niemand het. Ze gaan ook niet verder controleren.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ok dus je hoeft verder niet te worden opgevolgd. Ik heb zelf 6 weken na de bevalling van mijn dochtertje met spoed een galblaas verwijdering gehad. Ik verging van de pijn en mijn waarde waren sky high toen.
    Mijn man heeft geen vergrote lever tenminste niet wat de huisarts kan voelen hij heeft zijn hele buik gevoeld/gedrukt was niets geks te voelen. Ik ben benieuwd hier over maandje

5. Blijdorp

Nee niet voor mn lever idd. Die had de huisarts ook niet gevoeld, was alleen via de echo dat ze het zagen. Ben wel benieuwd wat ze over een maandje zien bij je man. Hopelijk alles weer gewoon.
    Mijn gal gaat er over een paar weken uit.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Heb je veel last van je gal?
    Ik was blij dat dat kreng eruit ging. Sindsdien nooit geen galkoliek meer gehad godzijdank.

Ik hoop ook heel erg dat bloed van mijn man goede uitslag geeft over een maand

7. Blijdorp

Ja steeds vaker helaas. Heb er morfine voor maar dan ben ik niks meer waard. Dus ga ook echt een feestje vieren als hij eruit is.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik herken het zo goed helaas echt zo pijnlijk. Wist soms echt niet waar ik het zoeken moest van de pijn.
    Heb je buscopan? Dat kreeg ik de week voor de operatie hielp de aanvallen sneller te stoppen.
    Heel veel sterkte in de tussentijd nog.

Ik heb er alleen vaak diarree aanvallen en kramp van prikkelbaar darm syndroom aan overgehouden. Maar echt dit liever dan leven met die galblaas want toen kon ik gewoon niet functioneren

9. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Het was bij mij inderdaad een periode met relatief veel stress. Niet extreem maar spanning in ieder geval. Inderdaad gek. Zomaar ineens en het bouwde zich daarna langzaam weer af. Ik weet de waarde niet meer precies maar ik geloof zo rond de 500/ 600.

10. Blijdorp

Ja ook buscopan gelukkig :) Ik probeer nu al rekening te houden met vetten enzo in het eten zodat ik er straks niet te veel aan hoef te wennen. Heb echt heel veel liever dan zo'n aanval.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    500/600 apart Hoe die waarde "opeens" zo uit de pan kan vliegen. Mijn man heeft al heel lang erg veel spanning/stress thuis (zie onderschrift) en ook op het werk dubbelop dus. Misschien is bij hem ook al hoger geweest en is die weer aan het afbouwen nu het weer goed met hem gaat. Ben erg benieuwd over week of 3 inmiddels

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja buscopan werkt wel iets hè.
    Ik kan er diarree aanvallen nooit plaatsen out of The blue krijg ik kramp en dan moet ik rennen naar de wc. Ik weet inmiddels overal waar ik naar de wc kan. Waarvan het komt is heel lastig te zeggen de ene keer van rode bieten en de andere keer van ei of weer iets anders geen pijl op te trekken. Maar dit nog altijd liever dan die galkolieken.
    Sterkte meis

Blijdorp vindt dit leuk.
  13. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Wat naar dat jullie dat hebben moeten meemaken meid. Heel veel sterkte.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn man is afgelopen zaterdag weer gaan prikken 5 weken nadat hij op 27 april is gaan prikken en eruit kwam dat zijn gamma gt toen 98 was.
    Afgelopen zaterdag 5 weken later weer geprikt en nu was zijn gamma gt 88 wel gedaald dus. Alle andere leverwaarde waren nog steeds allemaal prima. Zijn vitamine D was iets laag 44nmol.

Weet iemand hoe snel gamma zakt? Is dit netjes dat het nu 5 weken later 88 is? Ik maak me nog steeds zorgen. Huisarts had gezegd tegen assistente over 3 maanden weer prikken.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De assistente vroeg weer of mijn man veel drinkt. Maar mijn man heeft helemaal niets gedronken van alcohol.....
    Ok zei ze over 3 maanden weer prikken.

17. Lilium

Lilium Niet meer actief

Vervelend dat je je zo'n zorgen maakt! Is het niet een idee om een telefonisch contact met de huisarts aan te vragen? Hij kan jou beter uitleggen wat hij precies in de uitslagen ziet, wat het betekent en waar hij zijn beslissingen op baseert.

Ik denk dat je daar een stuk wijzer van wordt.

Aszz en Juffie26 vinden dit leuk.
  18. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ja want dit is echt niks om je zorgen over te maken. Kennelijk kan jouw huisarts dat niet overbrengen.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hij kan dat inderdaad wel overbrengen en zeggen alleen ik twijfel er toch nog altijd aan.....
    Ik ben te vaak niet geloofd door artsen in het algemeen terwijl er wel degelijk iets niet goed was op dat moment met mij toen der tijd.

20. Lilium

Lilium Niet meer actief

#40 Lilium, 5 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2018
    Bel doe huisarts, die er wat aan en anders zal je jezelf er echt overheen moeten zetten hoor.

Deel Deze Pagina