Verhoging bij baby van 5 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell heeft nu 37,8 graden. Wanneer moet je aan de bel trekken? Hij drinkt goed en ik houd t verder uiteraard goed in de gaten, omdat ik weet dat t snel kan gaan bij die kleintjes.

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Als die 1 dag of langer 38,5 heeft is tegen mij gezegt.. Heb je hem misschien net iets te warm aangekleed? Want het is niet echt verhoging eigelijk.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nee, hij is niet te warm aangekleed. Ik dacht dat 37,8 wel verhoging was en 38,5 koorts.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Die kleintjes kunnen snel wat verhoging hebben, bijvoorbeeld wanneer ze te warm zijn gekleed of wanneer ze veel gehuild hebben.

Als hij echt koorts gaat krijgen zou ik bij zo'n kleintje aan de bel trekken. Dat advies krijg je volgens mij ook van de kraamhulp, omdat koorts bij kleintjes onder 3 maand meestal op iets duidt.

Bij verhoging zal ik het gewoon ff aankijken en vanavond nog ff temperaturen.

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij beebs wordt idd 37,8 verhoging genoemd en boven de 38 koorts. Bij volwassenen is dat wel weer anders.

Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

6. Niet meer actief

huh? 37.8 verhoging? Mij is verteld dat 38,5 nog verhoging is en hoger van koorts wordt gesproken..

Ik heb dat ook nooit anders begrepen eigenlijk. Maar goed.. Ze mogen ongeveeer 3 tot 4 dgn wat koorts (dus in mijn belevenis tussen 38,5 en 40) hebben en dan moet het echt gaan afzakken. Let erop dat je kindje wel goed drinkt en goede plasluiers heeft.

Maar kun je niet je CB bellen (ik kan die van mij namelijk altijd bellen 24 u per dag voor dit soort vragen)

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
  8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb toch altijd begrepen dat een kindje van minder dan 6 weken oud geen koorts mag hebben. Dat je dan meteen aan de bel moet trekken. Dus zeker niet een paar dagen.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Daphne

Als Mitchell morgenvroeg 38 of hoger heeft zou je even contact kunnen opnemen met arts. Onder de 38 hoeft dat i.p. niet. Dit wordt meestal als richtlijn gezien bij kleintjes onder de 12 weken.
    Als hij nu nog verhoging heeft en hij is niet te warm gekleed, (eventueel een lakentje minder) probeer dan eventueel wat extra drinken te geven door hem bv.een keer extra aan te leggen bij borstvoeding of wat water tussendoor. Houd het drinken goed in de gaten.

Kwebbel

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi Daphne,

ons kindje had ook vrij vroeg verhoging (38.0). Wij hadden toen de huisartsenpost gebeld. Deze wilden hem toch even zien, omdat hij nog zo jong was. Ook al was er nog geen sprake van koorts. Hij was toen 10 weken oud. Daar is verteld dat er van koorts sprake is boven de 38,5 graden. Je moet altijd uit voorzorg aan de bel trekken als je kindje jonger is dan 3 maanden en koorts heeft.

Er is bij jouw kindje gelukkig nog geen sprake van koorts. Inderdaad wel van verhoging. Hou de temperatuur goed in de gaten. Bij iedere luierverschoning even checken. Vretrouw je het (toch) niet, schroom dan niet om contact op te nemen met je huisarts. Daar zijn ze voor.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe is het nu met Mitchell?

Kwebbel

Deel Deze Pagina