Hoi! Zit even met t volgende.. in de babykamer hebben we n dakraam met luxaflex die er nog perfect uit ziet. Als je dit dicht doet is t alleen niet superdonker.. Is een verduisterend rolgordijn nodig voor in de babykamer of hoeft het niet perse pikdonker te zijn? Ik lees tegenstrijdige berichten namelijk.. Graag jullie ervaringen
Ik vind het heel prettig. Als ik hem nu 's avonds naar bed breng dan is zijn kamertje helemaal donker.
Bij ons zoontje bleek het nodig, anders viel hij 's avonds niet in slaap (pas als het buiten ook donker was, en dat is in de zomer natuurlijk pas heel laat) Wij hebben er dus wel eentje gekocht uiteindelijk.
Ik zou het even aankijken, zolang ze nog zo klein zijn is het volgens mij niet echt nodig, en slapen ze sowieso wel. Als nou later blijkt dat hij/zij toch niet goed slaapt omdat het niet helemaal donker is heb je toch gauw genoeg een verduisterend gordijn gehaald? Het kost al genoeg allemaal tegenwoordig...
Als je in december gaat bevallen is dat in ieder geval de eerste tijd niet nodig. Tegen de tijd dat het april wordt, kun je altijd nog kijken of het nodig is voor jullie baby. Zoveel werk is het niet om een (extra) gordijn op te hangen.
Nee precies daar zat ik ook aan te denken idd . Thanks! Dan kijken we t gewoon eventjes aan en mocht t nodig zijn kunnen we er rond april idd nog altijd 1 aanschaffen!
Ons is ook geadviseerd om niet verduisterend te doen. Anders willen ze overdag niet meer slapen. Maar dat ligt miss ook aan het kindje. Denk dat je even moet aankijken. Het kan anders altijd nog!
Ik heb overdag de gordijnen ook niet dicht, voor zijn dag en nacht ritme. Overdag slaapt hij dus gewoon in het licht, met alles open of als de zon schijnt half open. Als hij om 20u na z'n laatste fles naar bed gaat gaat alles dicht en is het donker op zijn kamer. Dan begint voor hem de nacht. Maar als je in dec bevalt dan hoef je ze niet direct te hebben, dan is het s avonds toch al donker.
Wij hebben semi-verduisterende gordijnen... Het wordt overdag redelijk donker daarmee, en 's nachts helemaal. Er staat een lantaarn recht voor haar raam, maar dat licht komt er niet door gelukkig! Ons meisje zal de eerste tijd nog bij ons slapen, en bij ons is t ook niet geheel verduisterd... We zien wel hoe het loopt!
Wij hebben ook luxaflex-achtige dingen. Als je ze wegdraait wordt het best wel donker. Een eventueel gordijn ervoor maakt het nog iets donkerder. Ik vind dat wel genoeg. We hebben nergens verduisterende gordijnen en ik vind dat eerlijk gezegd ook niet nodig. Mocht de baby straks niet kunnen slapen dan zien we het dan wel weer. Ivm de ventilatie (rooster boven het raam waar de raambekleding voor hangt) ben ik ook meer een voorstander van iets wat niet helemaal dicht is.
Dit. Wij hebben nog steeds geen verduisterende gordijnen. Ons meisje slaapt overdag nog steeds met de gordijnen open (ze is nu anderhalf). Om 19.00 uur gaat ze naar bed en dan slaapt ze tot de volgende ochtend. Het is dan nog heel licht op haar kamer, want die is op het zuiden. Toch gaat ze gewoon slapen. (Nou ja, de afgelopen weken niet altijd, maar dat komt volgens mij meer door de warmte dan door het licht, want een maand geleden ging ze wel gewoon slapen rond hetzelfde tijdstip. )
hier was het wel nodig. Zou het niet willen missen! onze zoon slaapt stukken beter als het heel donker is op zijn kamertje..
Hier slaapt ze veel beter door als op onze Kamerleden de gordijnen dicht zijn,niet helemaal verduisterend maar wel donkerder dan met alleen luxaflex.maar je kunt het natuurlijk gewoon proberen,aanschaffen kan altijd nog.
Hier wel een verduisterend rolgordijn, maar kamertje ligt op oosten, en in zomer staat de zon er smorgens heel erg op de branden, dus word het erg warm. Naast rolgordijn ook nog overgordijn, maar die zijn vrij licht(merendeel wit), is meer voor mooi én voor evt. kou tegen te houden in de winter, want dan staat er vaak een koude wind op die kant. Hier dus verduisterend voor de warme zomerzon.
Een verduisterend gordijn is niet nodig. Tevens wordt geadviseerd om wanneer je kindje overdag slaapt het juist niet te donker te maken, dit i.v.m. een goed dag- en nachtritme. Zoals al eerder genoemd zou het kunnen zijn dat je kindje 's avonds moeilijker in slaap valt als het nog licht is en eventueel 's ochtends erg vroeg wakker is al het snel licht is. Dan kan je altijd nog voor een verduisterend gordijn kiezen.
Hier ook niet. Hij is nu 6,5e maand en heeft "gewone" gordijnen. Overdag doe ik ze ook niet dicht. Pas bij zijn een na laatste fles.
Ik weet niet. Ik deed het puur voor de warme zon die daar zo op schijnt en omdat mijn zus het aanraadde dat de kleine dan langer s' morgens zou blijven liggen als het donker is. We hebben nu een verduisterend rolgordijn aan de raam zelf gemonteerd en eroverheen nog schutters gedaan. Komt nergens meer met kieren de zon doorheen.