Verdrietig einde kraamweek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MamaPrinsesje, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag m'n kraamweek officieel afgesloten met de kraamzorg en de verloskundige. Dagje eerder dan normaal, maar heb wel alle uren gekregen maar dan langer per dag. Was wel fijn ivm dochter van bijna 2,5 jaar die rondloopt.
    Maar goed, ik ben dus best emotioneel erover dat m'n kraamweek nu alweer om is. Zo een zware maar mooie periode. Waar je, je kindje leert kennen; nieuw ritme probeerd te vinden en te genieten van her verwend worden door de kraamverzorgster. Fijn om van iedereen persoonlijke aandacht te krijgen. En nu is dat voorbij. Snik snik. Ben al aan het huilen sinds de kraamzorg weg is. Blijft zo raar. Eerst is het een wildvreemde in je huis, maar aan het eind van de week heb je al je emoties en intieme baby momenten met haar gedeeld en zie je haar nooit meer.

Weet nog dat ik bij de eerste er ook zo last van had, en merk dat ik er nu ook last van heb. M'n man snapt er helemaal niks van. Jullie wel? Of ben ik de enige die zo emotioneel erover is dat de kraamweek voorbij is? Is toch weer zo een momentje... Pff leven gaat al zo snel!

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.494
    2.948
    113
    Ik snap je hoor! Ik was echt ontzettend verdrietig toen de kraamverzorgster wegging. Mijn vriend snapte het ook niet. Hij snapte de kraamtranen sowieso niet, want "alles gaat toch goed". Mannen ;)

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ja, ik ben vrij nuchter en was heel erg blij toen de kraamweek voorbij was en we gewoon met zijn drietjes waren, ik had 24 uur kraamzorg maar geloof dat ik haar maar 10 uur in huis heb gehad, de laatste 5 dagen heb ik haar na 1 uurtje al naar huis gestuurd, ik deed toch alles zelf en vond er geen bal aan om haar hier te hebben ;)

Kraamtranen heb ik geloof ik 2 keren een half uurtje gehad maar verder niet, maar zoals gezegd ben ik best wel nuchter en heb het geluk een vrij gemakkelijke baby te hebben, dat zal zeker wel meespelen.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Kraamweek is een heel intense week propvol emoties, waarbij kraam heel 'dichtbij' komt. Ja, is vreemd dan als het opeens weer over is en je die persoon waarschijnlijk nooit meer terug zult zien.

Hoewel ik aan het eind van kraamweek geen kraamhulp meer nodig had en echt zag zitten dat ze zou gaan, was het toch vreemd om afscheid te nemen. Nog vreemder vond ik toen ik 6 weken na de derde bevalling bij VK de deur uitliep met het besef dat ik daar nooit van mijn leven meer naar toe zou hoeven... En de lieve VK's waarschijnlijk ook nooit meer terug zou zien. Dat was toch best een beetje emotioneel ;)...

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Begrijp helemaal wat je bedoeld! Hier gisteren de kraamweek afgesloten en heb het er ook maar moeilijk mee.. De tijd gaat echt veel te snel! Het is ook wel weer fijn je eigen ritme te hebben, maar toch blijf ik al dat afsluiten maar moeilijk vinden..

@Kache: Herkenbaar van de VK's.. Ook dat vind ik erg moeilijk!

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier net als drieka.
    Te nuchter denk ik voor kraamtranen. Had een lieve kraamhulp maar was blij toen de uren erop zaten. Deed ook alles zelf en hoe meer zij mij probeerde te stoppen hoe harder is aan de schoonmaak ging nadat ze wegging. Ook alles weer op zijn plek zetten enzo.

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Heel herkenbaar. Ik zag eerst erg op tegen de kraamweek (vreemde in huis, weinig privacy) maar ik heb ook echt wat tranen gelaten toen het voorbij was. Ik vond het echt een bijzondere periode en voor mijn gevoel moest ik ook echt afscheid nemen van de zwangerschap. Ik ben normaal supernuchter maar het is toch een tijdperk van ruim negen maanden wat je afsluit. Maar gelukkig breekt er dan een nieuw aan!

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bij de vierde heb ik er heel veel last van gehad, maar meer ook omdat dat een heftige kraamtijd was en zij voor ons echt een steun en toeverlaat was.

Bij de vijfde was er geen klik met de kraamverzorgende en was ik blij dat het einde van de week was en we met ons gezin samen waren.

Herken het dus gedeeltelijk.
    Hoe het met de andere 3 was weet ik eigenlijk niet meer.

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier ook dikke tranen met de laatste dag door een heftige kraamtijd. Maar mijn superlieve kraamhulp is rond 6 wkn zelfs nog koffie komen drinken, heb haar op fb en zoals t nu lijkt wordt ze steaks weer de kraamvrouw, zoniet komt ze zelf op kraamvisite!!

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wel interessant om te lezen dat sommige vrouwen het zo ervaren. Ik vond mn kraamweek een ramp, nou ja, dat is misschien overdreven, maar ik vond het dus echt niet fijn. Zo'n vreemde in je huis, het wennen aan elkaar, iedereen die steeds maar langs kwam... :( Ik vond het juist héérlijk toen kraamzorg (drie dagen voor het einde van de periode- op mijn verzoek) wegging en mn man weer ging werken en er geen visite meer kwam. Heerlijk languit op de bank met mn lieve baby op mn buik, een grote kop lekkere koffie en wat lekkers voor de tv. Lekker samen met mn baby wat aan keutelen, boodschapje doen, stukje lopen of lekker badderen zonder mensen om me heen. Sweet bliss :D.

Het verschil tussen een introverte en een extraverte persoonlijkheid denk ik. ;)

11. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat ondertussen alweer stukken veter. Al blijf ik het jammer vinden dat die eerste week alweer voorbij is. Zou de tijd gewoon wel even stil willen zetten.
    Heb zelf juist geen kraamvisite gehad in m'n kraamweek. Het
    Was echt puur genieten met m'n kindje. Heb ook dagen heel veel met m'n meisje lekker op schoot gezeten en geknuffeld.
    En moet dat nu al weer een beetje loslaten. Moet nu ook weer gewoon huishouden doen en bezig zijn met andere dochter. Voelt alsof het echte leven weer is begonnen.

12. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    hier tranen van geluk. we waren blij dat ze opgehoepeld was. ben benieuwd hoe het met de 2e gaat.

13. VSC

VSC Niet meer actief

Ik had na 2 dagen last van kraamtranen omdat de borstvoeding niet echt lukte en ons dochtertje de hele nacht krijste maar als de kraamzorg er overdag was dan sliep ze als een roos.. Achteraf bleek ze krampjes te hebben maar we hadden geen idee. Leek net alsof we wat fout deden.
    Ik zat dan ook de hele nacht op de klok te kijken en was blij dat de kraamhulp er om 8 uur eindelijk weer was!!
    Maar aan t einde van de kraamweek was dat helemaal over. Ik had er vrede mee dat ze weg ging, hadden het gevoel dat we het zelf konden en eigenlijk stond ik me alleen zo vroeg in de ochtend op te tutten omdat de kraamhulp kwam :D lekker weer uitslapen dus de eerste dag

14. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Heb gisteren afscheid genomen van de kraamverzorgster. Manlief en ik hebben beide tranen met tuiten gehuild. (ML huilt nooit...)
    Even kwam alles er uit: de vreselijke bevalling, het zwanger zijn, dat alles met de kleine goed ging en gaat, de vriendelijkheid en complimentjes van de kraamhulp ed.

Ik snap je helemaal. :)

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ohhh verschrikkelijk die kraamtranen!! Bij allebei de kids gehad, en hoe!
    Bij de tweede vonden ze het handig om ons 2 verschillende kraamhulpen te geven... (allebei een paar dagen, lang leve de parttimers ;))) nou leuk hoor, dat betekende 2x janken!!!! :D

Wat vond ik het heerlijk om lekker vertroeteld te worden door mijn lieve kraamhulpen zeg. En wat vond ik het verschrikkelijk dat ze weer weg gingen, en ook zeker dat die kraamweek alweer voorbij was!

Ik heb sowieso bij alles wat voorbij is alweer heimwee ernaar...zwschap, bevalling, kraamtijd enz enz...en dat terwijl het echt niet allemaal even 'leuk' geweest is. :D wat zijn die hormonen toch ook rare dingen he :)

16. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Heel herkenbaar!!!had ook schatten van kraamverzorgsters.maar de dag erna was het ook okee uiteindelijk .

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Heel herkenbaar. Ik heb vandaag de kraamweek afgesloten. Gisteren was de vk er voor het laatst en toen moest ik ak even slikken en vandaag dan de kraamzorg. Ik vind het heerlijk dat ik weer mn eigen gang kan gaan, maar het idee dat er alweer een week voorbij is vind ik niet leuk. Het gaat me veel te snel.

18. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb ook gister de kraamweek afgesloten en tranen met tuiten gehuild. De eerste dag was het even wennen maar oh wat zou ik haar graag langer om me heen willen hebben. Zo'n lief en leuk mens.

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Yep, tranen met tuiten gehuild. Vooral bij het idee dat onze zoon alweer een week oud was.
    Onze lieve kraamverzorgster komt af en toe nog een bakkie doen. Bijzonder lijntje hebben we met haar.

20. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    bij de eerste heb ik dat ook zo ervaren, midden in de kraamtranen, man o man ik heb gebruld!
    Bij de tweede geen last van gehad. Een lieve kraamverzorgster die haar werk goed deed, goede zorg voor huis en mij en mijn oudste. Maar mijn oudste was toch van de leg met een vreemde in huis. Meer huilen, niets is goed. Zodra ze weg was ging het ineens beter. Dus de laatste 2 dagen keek ik er stiekem ook een beetje naar uit dat ze zou gaan. Maar heb wel alle uren opgemaakt want het verzorgd worden heb je toch echt wel nodig , althans heb zware zwangerschap gehad en moest daar echt van bijkomen.

Deel Deze Pagina