verdoving tandarts en zwangerschap????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie2, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hoi allemaal ff een vraagje,

Ik moet naar de tandarts voor een wortelkanaal behandeling, maar ben nu net 5,5 week zwanger. kan het volgens jullie een verdoving kwaad voor het kindje???

Ik heb zelf echt geen flauw idee namelijk...

alvast bedankt..:)

2. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

Ik ben afgelopen week geweest omdat ik last had van mijn kies. Na telefonisch overleg met mijn verloskundige heb ik besloten toch maar heen te gaan. Een verdoving kon volgens haar geen kwaad omdat er tegenwoordig lichtere verdovingen zijn voor de zwangerschap. Ik moest dus wel even aangeven bij de tandarts dat ik zwanger ben. Dat heb ik gedaan en heb een hele lichte verdoving gehad. Volgens de tandarts kon het ook geen kwaad, alleen foto maken mag niet tijdens de zwangerschap..

Succes..

3. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik moet een gaatje laten vullen, en gaf bij het afspraak maken aan dat ik bezig ben voor een 2e kindje. Er werd nadrukkelijk gezegd dat ik de eerste 3 maanden van een zwangerschap niets moet laten vullen als dat niet echt noodzakelijk is.. Dus als je het nog even redt zou ik geen risico nemen en wachten tot je die 3 maanden-grens voorbij bent.

Of zonder verdoving doen, maar of die stress/pijn goed is weet ik ook niet...

Succes!

4. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn tandarts was zelf hoogzwanger bij mijn laatste behandeling en inderdaad geen fotos maar verdoving is geen probleem.

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik was zwanger toen ik 2 gaatjes liet vullen met verdoving, wist namelijk toen nog niet dat ik zwanger was...voor zover ik weet heeft die kleine er niks van gemerkt...;)

6. Kristel0

Kristel0 Lid

3 jan 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hier staat is niet helemaal waar. Foto's maken mag best tijdens de zwangerschap, alleen krijg je een dik kleed over je heen ter bescherming. Dan kan het geen kwaad. Verdoving idd ook niet, dit heb ik laatst ook met mijn tandarts besproken.

7. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    ik was ook rond de 5 weken zwanger, toen ik 3 gaatjes moest vullen. Toen ook vermeld dat ik zwanger ben, maar verdoving kon gen kwaad zei de tandarts. Foto's maken kan wel, maar dan met een lodenschort om.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

van mijn tandarts mocht een verdoving na 14 weken.

9. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

ja verdoving kan geen kwaad, had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. heb alleen wat minder dan normaal gekregen

10. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    foto's maken mag wel met een lodenschort om idd, ik heb een aantal weken terug toen ik ong. 7weken zwanger was ook foto moete laten maken en heb verdoving gehad omdat ik mijn kies moest laten trekken, ik had ook nog een verstandskies die eruit moet worden gesnede ma aar moest ik mee wachte tot na de bevalling, ma dat komt volgens mij omdat als ik een infectie eraan over houd dan moet ik antibiotica en dat mag dus niet als je zwanger bent. Verdes lees ik altijd dat een tandarts bezoek het beste is na de 3maanen grens, ma waarom dat weetk ook niet, onze kleine zit in ieder geval nog lekker warm in mijn buikie beweegt goed dus zal wel meevallen tog:)

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik krijg nooit verdoving bij het vullen van een gaatje..hoef ik ook niet..maar bij een wortelkanaalbehandeling is het natuurlijk anders...als ze zeggen dat het geen kwaad kan zou ik het toch doen..en niet te lang mee wachten...anders loop je straks met een ontsteking en dan ben je verder van huis..
    Ik ben zelf nog niet naar de tandarts geweest tijdens de zwangerschap...heb nergens last van dus kan nog wel 2 maandjes wachten..

12. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hey allemaal,
    bedankt voor de reacties.
    heb vanmorgen maar gauw een afspraak gemaakt, want begin er wel last van te krijgen...
    Tandarts zegt ook dat het niet erg is een verdoving.

Deel Deze Pagina