Veiligheid bij zwemmen met kleine dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wachtende, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wat gebruiken jullie voor de veiligheid van jullie dreumes bij het zwemmen?

Swimtrainer
    We gebruikten eerst de swimtrainer :
    WEBSHOP  - Swimtrainer.nl
    Ze wil hem nu echter helemaal niet meer om. Ik vind hem ook niet echt helemaal comfortabel zitten.

Standaard zwemvleugels
    Heb verschillende zwemmouwtjes/vleugeltjes gepast...ze is echter erg klein voor haar leeftijd. Ze passen dus helemaal niet. Ze komen ver over haar ellebogen heen.
    http://www.prenatal.nl/shop/images/ProductsMedia/834/55/xz_2766035_001.jpg

Alternatieve zwemvleugels
    Nou zeg ik dat er ook nog wat alternatieve zwemvleugels zijn..heeft iemand hier ervaring mee?
    http://www.mammoetsport.nl/big/zwemhulp-flipper-swimsafe-lt-6-jaar-15238_5151.jpg
    of deze
    http://www.mammoetsport.nl/big/zwemschijven-delphin-jr-3-kleurig-15234_5148.jpg

Floatsuits
    Hier heb ik nog nooit een kindje mee gezien...iemand ervaring hiermee?
    Floatsuits (badpakken met drijvers)

Zwemvest
    Ik zag hier wel kindjes mee...echter konden deze wel al echt zwemmen.
    Zwemvesten voor kinderen en volwassenen

Babydobber
    Lijkt me eerlijk gezegd ook weinig. Alleen de beentjes zitten in het water en daar is het ook wel mee gezegd.
    https://www.babydobber.com/nl

Babyfloater
    Dit lijkt me helemaal niets voor onze dame. Ze kan dan niet bij het water en is te beperkt in haar beweging.
    http://www.zwembadenwebshop.nl/files/971/products/4051597/my.baby.float.jpg

Wat gebruiken jullie ?
    En heeft iemand de gouden tip een een kleine dame met een zeer hoog energieniveau die dus echt niet stil in zo'n band gaat zitten.
    Ik neig er een beetje naar om een floatsuit te proberen, mede omdat haar huid altijd wel heftig reageert op die plastic hulpmiddelen.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Gebruik zelf zwemvleugels. Die heb je in verschillende maten/gewichtsklassen: heb je daar al naar gekeken? In het begin waren sommige standaard te koop zijnde vleugels hier ook te groot en daarmee niet veilig: een kleinere maat wel.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    #3 Wachtende, 11 apr 2014
    Laatst bewerkt: 11 apr 2014
    Heb de kleinste maatjes geprobeerd...allemaal veel te groot. Werkt averechts dan. De meeste zijn in maat 0 geschikt vanaf 11 kilo. Dat duurt nog heeeeeel lang voordat ze daarbij in de buurt komt.

Ben er nu ook achter dat de swimsafe of floatsuit ook niet mogelijk zijn. Die zijn in de kleinste maat ook veel te groot.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn ervaring is dat de Intex vleugeltjes het kleinst zijn - met name het stukje bij de armen. Wij hebben er helaas maar een paar (het zijn niet onze standaard) maar als er hele kleintjes komen in ons zwembad, zoek ik eigenlijk altijd de Intex bandjes op. Die zijn duidelijk smaller, dan de standaard (gele?) die wij hebben. Ik weet even niet welk merk dat is ;) .

Maar Intex verkopen ze o.a. bij prenatal zag ik : Prenatal - speelgoed & cadeau - Prenatal - Prenatal zwemvleugels

oh duh.. zie dezelfde link nu in jou berichtje staan..

Ik ben zelf wel voorstander van vleugels. Maar de 'rondjes' zijn naar mijn idee ook goed (alternatieve vleugels). Zwemvesten en banden ben ik persoonlijk allemaal geen fan van...

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh wat lastig! Hier kunnen ze de Intex bandjes om vanaf een maand of 6 en ze hebben geen dikke armpjes of iets, maar ze zitten prima.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    De zwemvesten etc hebben ook mijn twijfels hoor. Je blijft denk ik ook aan en uit doen want die zijn niet geschikt voor het ondiepe water.

De ronde zwemvleugels hebben ook mijn twijfels..ben bang dat ze te dunne armpjes heeft ervoor.

Van de intex hebben we gisteren in het zwembad de kleinste maat mogen proberen. Ze is dan echter net een vogelverschrikker met dr armpjes zeer beperkt in haar beweging. Ze raakte er ook behoorlijk overstuur van..iets oppakken lukte bijvoorbeeld al niet..of armpjes gebruiken als ze haar evenwicht verliest was ook echt geen succes meer.

Ik vrees dat ik pokon zal moeten gaan voeren.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.814
    2.673
    113
    Het eerste jaar hebben we in openbare baden de swimtrainer gebruikt, maar dat is nu niks meer voor onze dreumes. Die wil van de.glijbaan kunnen en in het water kunnen springen. Bij zwemles gebruiken we niks, hoeft niet in ons bad. Voor de vakantie, in baden waar het wel verplicht is, ga ik een zwemvest bestellen. Zwembandjes vind ik persoonlijk ondingen en ik denk dat mjjn dochter ze constant uit gaat trekken.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.814
    2.673
    113
    Die rubberen zwemschijven met een gat erin, alternatieve zwembandjes zeg maar (delphin) gebruiken we soms bij peuterzwemles om te leren drijven. Mijn dochter vind ze niet fjjn en trekt ze zelf makkelijk uit.

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    je hebt ook nog maat 00 dacht ik, mijn zoontje bleef ook echt niet in een band zitten en had ze om vanaf 9 mnd. Ik weet uit mijn hoofd niet meer hoelang/zwaar hij was met 9 mnd, maar met 1 jaar was hij 68 cm en 7 kg. Volgens mij met 9 mnd 65 cm en 6,5 kg.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad zwembandjes maat 00, deze zijn smaller dan de grotere maten.

Floatsuit of Swimsuit is minder veilig dan armbandjes trouwens

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik gebruik niks... ben ik nu een slechte moeder?;)
    Blijf gewoon altijd bij hem en in het kleine badje.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.887
    3.922
    113
    Ik doe al vanaf 7 maanden ouder-kind zwemmen metmijn dochtertje. Tot een jaar hebben ze niks om, dn hou je ze gewoon vast.
    Zodra bandjes passen (wij hebben nijntje, maar je ziet idd veel kindjes met intex) kunnen die erom samen met kurkjes en dan kunnen ze lekker zelf dobberen.
    Mijn dochtertje is nu bijna 2 en kan heerlijk rondtoeren met 1 rijtje kurkjes en bandjes. Maar op het einde van de les moeten ze altijd alles af omdat ze moeten ervaren dat ze nog niet kunnen zwemmen en dus zinken zonder die hulpmiddelen. Om te voorkomen dat kindjes te vrij worden en zomaar het water in springen op een onbewaakt moment. Ze raden ons echt aan om als je denkt dat je kindje wel heel vrij wordt, gewoon weer even te laten ervaren dat ze zonder bandjes zinken (dus echt onder water laten gaan).
    Ik zou dus niet teveel hulpmiddelen gebruiken. Bandjes zodra ze passen (is in de meeste zwembaden ook verplicht) en kurkjes zijn er vaak ook wel.

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    In het ondiepe heeft ze ook niets om hoor.
    Maar soms wil ik even zelf ook in het water om de rug even te ontlasten en ze vind het ook gewoon leuk.
    Dan vind ik het wel zo veilig dat ze niet meteen zal zinken als er iets gebeurt. Natuurlijk zal ik haar niet expres loslaten..maar ongelukje zittenin kleine hoekjes

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.166
    10.676
    113
    Wij zwemmen sinds ze een maand of 16 is, en hebben altijd gewoon vleugeltjes gebruikt. Ze houdt zich daarmee prima boven, al zijn we natuurlijk nooit veel meer dan een armlengte weg. Ze woog toen denk ik zo'n 10,5 kilo.

Deel Deze Pagina