ooh deze vraag tik ik alweer met een rood hoofd... ik lees overal dat je beter om de dag kunt klussen omdat dit ten goede komt van het zaad. Logisch. Waarom is het dan zo dat hoe meer zaadlozingen een man heeft, hoe meer sperma er is? Als mn vriend in de kost gezeten heeft en hij komt thuis en we hebben feest dan is het niet veel, maar doen we het elke dag dan komt er toch behoorlijk veel uit! zitten daar dan minder zaad cellen in dan wanneer hij het een week niet gedaan heeft? Sjonge, waarom wil ik het eigenlijk weten
hmmm... ik heb den indruk bij mijn vriend dat als we er een dagje tussenlaten, er meer hoeveelheid sperma is dan als we het bv elke dag doen of meerdere keren per dag ... ik denk dat een week dan weer te lang is voor de kwaliteit vh zaad...
De hoeveelheid sperma heeft niks te maken met hoeveel zaadjes erin zitten en van welke kwaliteit deze zijn. Anders zouden gesteriliseerde mannen helemaal geen sperma schieten, haha! De hoeveelheid sperma heeft meer te maken met hoelang de man de tijd krijgt om opgewonden te raken. De zaadcellen zijn namelijk maar een heeeeel klein deel van sperma. Veruit het meeste is vocht dat geproduceerd wordt door speciale blaasjes. Dus, heb je een vluggertje, dan heb je kans dat er niet zoveel sperma vrij komt. Tenzij hij al een week ofzo niet is klaargekomen, dan kan het best veel zijn omdat het vocht is "opgespaard". Is het een urenlange vrijpartij waarbij hij steeds tegen het randje van klaarkomen zit, dan zal hij ook meer spermavocht produceren. Maar in beide gevallen zitten er, over het algemeen, evenveel zaadcellen in het sperma. Wel helpt het als de man tijd krijgt om flink opgewonden te worden, en dus veel spermavocht te produceren, omdat de zaadcellen dit spermavocht nodig hebben om goed te kunnen zwemmen. Net als dat de vrouw het beste ook flink opgewonden en vochtig kan zijn, omdat dat de zwemprestatie ook bevorderd.
Zoo, thanks! Das duidelijk! En nu dus ook ineens heel verkkaarbaar!! Vl zegt altijd, logisch dat het meer is, omdat het eruit gaat moet er nieuw aangemaakt worden en hoe vaker het eruit gaat hoe meer er dus aangemaakt wordt. Ik vind dat iets anders dan wat jij nu verklaart! Vl zit continu tegen het randje aan..... dus dan klopt het zeker wel!
Idd gaat het om de kwaliteit. Bij ons was het meestal ook inhouden tijdens de eisprong, omdat we gewoon spontaan iedere dag seks hadden haha. Beter idd rond de eisprong om de dag
Het is trouwens een fabel dat de kwaliteit van sperma beter is als je om de dag vrijt (dat zei de verloskundige). Ook als je het wetenschappelijk onderzoek naleest wat hierover gedaan is, blijkt dat het echt niet uitmaakt of je nou elke dag vrijt, of om de dag. Het verschil in kwaliteit wordt pas duidelijk bij meer extreme gevallen. Zo is de hoeveelheid sterke zaadcellen lager als er meer dan 3 keer per dag, elke dag, een zaadlozing plaats vindt, omdat dan de productie het niet meer bijhoudt. Hetzelfde geldt voor als er steeds meer dan 10 dagen zit tussen een zaadlozing. Dan breekt het mannenlichaam de zaadcellen namelijk alweer af en blijven er dus minder sterke zaadcellen over. Dus: als jullie elke dag willen vrijen, of zelfs 2 keer per dag, doe dat dan lekker! Zolang je ervoor zorgt dat het leuk en opwindend blijft, heb je de meeste kans van bevruchting