Hallo Dames en geintereseerde mannen! Wie klets er mee en vindt de eerste 12 weken ook extra spannend, is onzeker, heeft vragen of wil gerust gesteld worden? Ik heb paasmaandag positief getest en ben dus 4 weken zwanger van ons 2de wondertje. Ik ben erg onzeker en hoop dat alles goed blijft gaan. Ik heb 16 mei de intake bij de verloskundige en gelijk een eerste echo. Ik vind het erg spannend omdat wij bij ons 1ste kindje, met een inwendige echo van 8,5 week, pas het hartje zagen kloppen! wie heeft er zin om mee te kletsen? X Dorianne
Ik vind het ook ontzettend spannend... Dit is ons eerste kindje, ik ben vandaag 5 weken en 2 dagen. Ik heb totaal geen klachten, daar wordt ik juist onzeker van. En als ik eens wel wat voel zijn het ongesteldheidsklachten... Ik ben zo bang voor een miskraam, terwijl ik er eigenlijk best een goed gevoel bij heb! Ik heb ook 16 mei intake gesprek, maar dan ben ik dus een week verder dan jou al, en dan pas wordt een echo gepland! Ik baal er zo van, ik wil ook graag heel vlot al een echo...Dat geeft tenminste iets meer zekerheid, wordt het wat echter van...
ik vind het ook erg spannend allemaal, en voel me ook erg onzeker, vooral omdat ik sinds gister ongikrampen heb en het straald uit naar m'n lies en benen. denk maar steeds het hoord er bij, had het ook altijd als ik ongie was, dus zal er wel bij horen, heb ook geen bloedverlies.... ik moet 12 mei naar de vk voor de eerste keer en krijg daarna pas een echo
Ja, ook hier zit iemand die het heel spannend vindt. Dit is ons eerste kindje. Ik ben extreem moe. Ik ben toevallig een paar daagjes vrij, waardoor ik heel veel overdag kan slapen. Maar ik maak me best wel een beetje zorgen hoe dat gaat als ik aan het werk ben. Ik kan pas volgende week vrijdag bij de huisarts terecht. En dan pas dus uitleg over verloskundige, etc. Ook mijn man vindt het allemaal erg spannend.
Hallo allemaal, Net als jullie ben ik net zwanger en vind het erg spannend! Net als Dorianne heb ik afgelopen maandag een testje gedaan. Ik had eigenlijk nog niet op en zwangerschap gerekend omdat ik net gestopt ben met het slikken van de pil en we het nog wel 'veilig' hebben gedaan. Nou ja, niet veilig genoeg dus want het is meteen raak! Ik had ook altijd het idee dat je het wel op de een of andere manier zou voelen als je zwanger zou zijn maar ik had eigenlijk alleen steeds het gevoel dat ik op het punt stond om ongesteld te worden.. vreemd! Ik ben nu wel heel blij met de zwangerschap maar het is toch wel een hele vreemde gewaarwording. Er gaat vanalles door mij hoofd en ik weet niet goed waar ik moet beginnen. In ieder geval morgen maar naar de huisarts! Ohja, ik had nog wel een vraagje voor jullie. Omdat ik niet verwachtte zwanger te raken heb ik tijdens de eerste week van de zwangerschap waarschijnlijk twee keer alcohol gedronken (mijn vriend ook). Ik ben nu bang dat dit een negatieve invloed kan hebben, maarja ik kan er niks maar aan doen Weten jullie hier iets over?
Hallo dames, Ook hier voor de eerste keer zwanger en vind het ontwijs spannend! Ik had gedacht wel een paar maanden te hebben om te wennen aan het idee dat we er nu echt voor gingen maar was al in ronde 1 zwanger!! Vond de eerste keren sex zonder voorbehoedsmiddellen al eng haha!! Maar goed, ben er super blij mee en hoop ontzettend dat het allemaal goed gaat. Vandaag de VK gebeld en ik mag 10 Mei komen voor mijn intake en eerste echo. Ga het op moederdag aan de families vertellen, en jullie?? Al verteld of nog aan het bedenken hoe?? @Moon2011, volgens mij kan het geen kwaad hoor als je een paar glaasjes hebt gedronken.. Groetjes
Wat moeten jullie allemaal lang wachten op een afspraak zeg. Ik heb donderdags de test gedaan, maandag naar de huisarts geweest en donderdags al naar de vk. Dat heb ik trouwens niet via de huisarts geregeld maar heb ik zelf voor gebeld. Mijn vk heeft een echo apparaat in de praktijk en ze hebben ook meteen die donderdag al een uitwendige echo gemaakt. Er was wel alleen een vruchtzakje te zien omdat ik pas 5 weken was maar ik vond het wel spannend. Ik heb de inwendige echo in het ziekenhuis met 7 weken gehad en ook het hartje al zien kloppen Morgen weer naar de vk, dan gaan ze weer eens kijken. Moet zeggen dat het me wel gerust stelt allemaal.
Ik was wel even verbaasd toen de assistente van de huisartsenpost zei dat ik pas volgende week vrijdag kon langskomen. Ze vertelde er wel bij dat dit een beetje een rare tijd is vanwege de vakantie. Wat ik wel erg lastig vind is dat ik weinig referentiemateriaal in mijn omgeving heb... in onze vriendengroep zijn er nog weinig ouders te vinden. Ik weet ook niet wat "normaal" is. Daarom probeer (met de nadruk op probeer ) ik de natuur maar haar gang te laten gaan en geduldig te blijven.
wat zijn er veel de eerste keer direct zwanger geworden (ik ook) vind het zo bijzonder, gefeliciteerd allemaal @Moon2011: denk dat het niet zo veel uitmaakt hoor, anders kan je het altijd even aan de huisarts of vk vragen...
welkom allemaal! gezellig @ Moon 21 : zo vroeg kan alcohol nog geen kwaad hoor. Ik heb bij mijn vorig kindje nog rauwe bief gegeten en 1 dag voor de positieve test alcohol gehad met sinterklaas! Alles is goed gekomen want ze is 9 maanden inmiddels. @MM1981 : Ik heb bewust gekozen voor zo laat een echo ( ik kon ook eerder terecht). Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 6 weken een echo en er was niets te zien als een lege vruchtzak, met 7 weken dacht de verloskundige wat te zien dus met 9 weken een inwendige echo gehad en toen was ik dus 8.5 weken zwanger. Ik wilde het ook vertellen met moederdag maar ik wil dus eerst wachten op een goede echo! \ik heb overigens niet op mijn zwangerschap gerekend, wij hebben het maar 2 keer gedaan deze maand (druk met werken en thuis heeft mijn man een eigen bedrijf). Dus een echte verrassing aangezien ik een onregelmatige cyclus heb. XXX
wij hebben het 1e paasdag aan de ouders verteld en ook aan zussen en broer, en ze waren zo verrast allemaal en zo blij voor ons het is wel een beetje vroeg, maar kon het niet meer voor me houden, en mocht het mis gaan dan hebben we ook steun aan elkaar.... maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit. maar merk wel dat ik er erg bang voor ben en er steeds mee bezig ben, vooral als ik in een keer steken krijg nou we gaan maar duimen, komt vast allemaal goed positief denken, het komt goed !!!!!!
hoi ik ben beppie 7 weken zwanger van de derden! ik heb 2 mei een echo en hoop heel erg een kloppend hartje te zien! ik ben ook benieuwd of ik 1 of 2 baby's krijg! me jongste was een 2 ling en ik ben er 1 verloren met 8 weken,en mijn oma hed een 3 ling waarvan 2 eitjes bevrucht en nog 1 gesplitst. dus ben erg benieuwd
Hebben jullie dan zelf gevraagd of jullie zo vroeg langs konden komen, en zo vroeg een echo mochten? Of was daar een reden voor? Ik mocht die week ook pas voor het eerst komen, intake gesprek. Er is niets gezegd over een echo, ik heb de indruk dat de afspraak voor een echo ook pas bij de intake wordt gemaakt, dus dat zal wel pas tegen de 10 weken ofzo zijn!
Hallo, Hier weer een nieuwe net zwangere die het allemaal nog best wel spannend vindt. Heb vanmorgen positief getest, dus is allemaal nog erg pril. Heb op het moment ook nog een beetje oud bloedverlies, heeft iemand dit nog meer?? Heb verder eigenlijk niet heel veel klachten buiten wat krampjes en een vol gevoel en af en toe wat steekjes in mijn borst. Doordat ik weinig klachten heb wordt ik eigenlijk alleen maar onzekerder. Lijkt me gezellig om me jullie te kletsen en samen onze onzekerheden te bespreken.
Ja, wat is iedereen hier snel zwanger geworden! Gefeliciteerd allemaal! Wanneer vertellen jullie trouwens jullie omgeving over je zwangerschap?
Hoi meiden, Ik ook net als jullie net zwanger van de 1e en onzeker over alles haha.. Ik heb vorige week di posi getest en schat dat ik zo'n 5/6 weken zwanger ben. Had een super onregelmatige cyclus en teste pas dag 55 posi!! Maar ben zo blij en hyper,herkennen jullie dit? Ik mag 4mei voor het eerst naar de vk,dan intake en daarna wordt echo gepland. Ze hebben gen eigen apparaat helaas(grr) Ook wij vertellen het met moederdag aan de ouders/broers,heb er zoveel zin in!! Probeer ze nu een beetje te ontlopen want vind mn mond houden zo moeilijk haha.. En meiden jullie ook allemaal gefeliciteerd he!!
Hallo Allemaal, Ook ik vind het erg spannend, (al is het voor mij de derde keer). En bij ons was het ook van de eerste keer raak. Die eerste weken duren zo lang voordat je een echo mag. Gelukkig kunnen we in tussentijd gezellig kletsen op zwangerschapspagina.nl Dorianne, we lopen gelijk op Groetjes.
Nou, aangezien ik ook nog binnen de 12 weken grens val. Sluit ik me graag aan bij jullie! Ik ben eigenlijk voor de 3e keer zwanger, maar heb hier voor 2 miskramen gehad. Op 22 april met 8wk+2dgn hebben we onze eerste echo gehad. Kleintje groeide goed en ook het hartje hebben we gehoord en ooh, wat een bijzondere ervaring! Nu a.s. 11 mei mogen we voor een 2echo en dit wordt dan de termijn echo voor ons. Ik ben net als velen ook erg onzeker, en bang dat het voor een 3e keer mis gaat!! Maar na die echo is wel een stuk onzekerheid weggevallen.
@ saartje : inderdaad we lopen gelijk. Het kan wel zijn dat mijn termijn wordt aangepast bij de eerste echo. Ik heb een onregelmatige cyclus dus ik weet niet precies hoelang ik zwanger ben. Maar 4 weken zal wel altijd zijn en ik heb maandag getest. @ Eppo : ik heb geen bruinverlies gehad maar je hoort het wel vaker, schijnt normaal te zijn. @ Sjapaz : ik weet van de vorige keer dat ze met de intake gelijk een echo doen maar dit is niet overal het geval. De vorige keer had ik met 6 weken een lege vruchtzak dus een vroege echo is niet altijd geruststellend! Ik heb de (schoon) ouders het nieuws al vertelt, als het fout gaat wil ik het er ook met iemand over hebben. Daarbij werk ik met agressie en zal ik het volgende week al op mijn werk moeten vertellen (ivm mijn eigen veiligheid). ik voel helemaal niets anders als anders, ik ben zo bang dat het fout gaat...
He meiden, Jullie kunnen je aansluiten bij het subforum: bevallingslijst (forum). Hier staan alle uitgerekende maanden in en kan je dus je eigen maand opzoeken. Deze doe ik dicht. Elmo Edit: hier dus