Wij zitten in een huur huis en nu willen we graag een vaste trap naar zolder. Nu heb ik de woningbouw een mail gestuurd of dat mogelijk is maar krijg van de week een schriftelijk reactie. Weet iemand of dat mogelijk is en of het ook via de woningbouw kan dat je dus meer per maand ga betalen wie weet dat?
Dat is afhankelijk van de woning en van de woningbouwvereniging, in ons oude huis was eigenlijk alles mogelijk, als je het maar zelf deed en dan ook het huis bij verhuizing weer in de oude staat terug zou brengen, tenzij de nieuwe huurders er geen bezwaar tegen hebben. Succes in ieder geval en ben wel benieuwd naar hun antwoord! Groetjes,
Mijn moeder heeft dat gedaan... ze moet idd extra betalen per maand en dat stopt nooit. Dat is wel ietsje minder maar dat is gewoon omdat het huis iets meer waard is. is tientjeswerk als ik het me goed herriner.
Het verschilt echt zooooo erg per woningbouwvereniging! Vriendin van mij kreeg een nieuwe keuken (de ander was echt op) en moest 50 euro per maand meer gaan betalen. Bij onze woningbouw gaat het vaak over kleinere bedragen per maand. Zo kunnen we zonwerings-schermen laten plaatsen (die recht naar beneden gaan, kan je moeilijk naar binnen kijken maar wel goed naar buiten) voor 15 euro per maand.
Bij onze woningstichting is het zo als wij zelf veranderingen aan de woning aanbrengen mogen ze de huur niet omhoog doe,maar als wij er ooit uit gaan en er komen nieuwe huurders dan mogen ze dat wel doen. Wij willen over een aantal jaar namelijk een dakkapel laten plaatsen en hebben hier eerst over geinformeerd en kregen dit als antwoord.
Ja dat is zo, maar wij zijn niet echt van die klussers dus wij hebben liever dat de woningbouw het plaatst. En als het huur omhoog gaat vinden we het niet zo erg. We zitten niet zo hoog me de huur.