Vanaf welke leeftijd mee doen met de avondvierdaagse?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Feye, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ik krijg net het inschrijfformulier voor de avondvierdaagse binnen. Maar ik heb echt geen idee of mijn 4 jarige 4x 5km kan lopen en het dan ook nog leuk vindt.

Dus vertel, vanaf wanneer deden jullie kinderen mee met de avondvierdaagse? En was dat een succes of juist niet aan te raden?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ging het als volgt:
    groep 2 3km
    groep 3 en hoger 6 km
    Dat ging prima. In groep 1 nog niet gedaan omdat ze toch altijd met vaste vriendinnetjes lopen (dan gaat het veel makkelijker ;)) en die hadden ze in groep 1 nog niet echt.

Dit jaar doen we niet mee helaas, ik vind het zelf altijd wel leuk maar de kinderen wilden echt niet ;). Ze sporten al genoeg dus prima :)

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Groep 1/2 doet alleen de laatste avond hier. Vanaf groep drie mogen ze alle avonden lopen.

Wij hebben vorig jaar de eerste keer meegelopen. Zoon was 6.

4. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    zoon heeft met 6 jaar 3 avonden 5 km volgehouden. met 5 jaar heeft hij 1 avond meegelopen en dat was genoeg ook.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    De oudste wilde met net vier al mee doen. :roflmao: Dat mocht van mij nog niet (ze zat net een week op school ;)). Ze heeft toen de laatste avond meegelopen. Achteraf had het, denk ik, prima gekund, maar toen leek het me niet zo’n goed plan. Het jaar erna deed ze wel vier avonden mee. :) Dit jaar (net 9) is het plan drie avonden de vijf en een keer de tien om het uit te proberen, als dat goed gaat wil ze volgend jaar vier avonden de tien lopen. De jongste heeft vorig jaar (toen was ze 5) de laatste avond meegelopen en heb ik nu voor vier avonden ingeschreven.

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oudste heeft vorig jaar in groep 1 gewoon 4 x 6 km gelopen, ging prima. Enige wat ik lastig vind is dat ze pas 18.30 starten en laatste avond 19u dus het wordt wel elke x laat.
    Nu in groep 2 loopt ze weer 4 x en de jongste die nu in gr 1 zit gaat ook mee lopen, in principe gewoon 4 x maar mocht dat teveel zijn 2 of 3 x.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik liep zelf vanaf groep 2 mee, 5 km. Vanaf groep 4 of 5 de 10 km.
    Hier op school lopen ze pas vanaf groep 3, tenzij je je dus apart bij de organisatie van de A4d zelf inschrijft.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is het minimale 6 km. Hier mogen ze van mij mee doen vanaf groep 3.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.989
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons loopt de school met de kleuters een ochtendvierdaagse. Echt heel leuk en superhandig! Vanaf groep 3 kunnen ze dan meedoen met de avondvierdaagse.
    Het hangt er denk ik een beetje vanaf hoe het georganiseerd is, maar bij ons in een grote stad zijn er zoveel deelnemers en duurt het starten zo lang. Het lopen gaat dan nog, maar dat eindeloos rondhangen vooraf is echt killing. Afgelopen jaar waren we de eerste 3 avonden pas om half 9 thuis en de laatste avond pas om half 10.. dat was met een kleuter echt niet gelukt.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier start de vijf kilometer om 18.45u, dat was voor mij ook één van de redenen om de oudste destijds niet mee te laten doen. Maar bij de jongste was ik door de ervaring met de oudste veel makkelijker, als zij gewild had, had ze gemogen. Maar ze wilde niet, dus dat was makkelijk. :D

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Dank voor alle goede opmerkingen!
    Starten is om 18.15 uur, dus dat valt mee, maar moet uiteraard wel eea met werk geregeld worden. Er doen ca. 8000 mensen mee, dus het zal ongetwijfeld wat chaotisch zijn/wachten bij zitten.
    Ik zie dat je idd ook voor 1 avond kunt inschrijven. Dat is ook wel een goed idee, dan doet hij toch een beetje mee.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier hebben ze vorige jaar allebei voor het eerst meegedaan; ze lopen hier de 5km Dochter was toen nog geen 5.5 jaar en dat ging prima.

13. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Onze dochter zat vorig jaar net 2 maanden op school en heeft toen ook meegelopen, 4 x 5 km. Ze was wel heel erg moe die donderdag. Als ik het nu over zou kunnen doen zou ik 3 x 5 km doen op die leeftijd. Vanmorgen net het papiertje ingeleverd, ze gaat weer 4 x 5km lopen. Vanaf groep 3/4 mogen ze kiezen tussen 5/10 km.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Oudste is van juli - en die is altijd vrij 'sterk' geweest. Die liep met 4 jaar dus mee , 4 x 5 km (ze deed alles voor een medaille toen hihi) - maar werd 2 maanden later dus 5. En ja, het was afzien en afleiden ;) .
    De jongste is minder sterk - heeft meer slaap nodig ook. En ze is van oktober. Toen ze 5,5 was heeft ze 1 avond meelopen - dat was géén succes. Dus vorig jaar, met 6,5 heeft ze voor het eerst de volledige avondvierdaagse uitgelopen.

Conclusie: Het hangt af van je kind ;) en houd rekening met na 1 km , zijn we er al???? Hoe ver nog? :p . Het scheelt als je met een gezellige clubje mensen/kinderen loopt, dan houden ze elkaar wel bezig.
    Sommige kinderen liepen hier de eerste dagen de route zo'n beetje dubbel... vooruit rennen- weer terug komen etc :p .

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dochter van 5 liep vorig jaar 4x 5km. Ze kan ook een hele dag door een dierentuin/pretpark/speeltuin lopen en rennen dus zou niet weten waarom ze geen avondvierdaagse kan lopen. Was ook prima te doen. Geen gezeur van zijn we er al etc. We liepen elke avond ook wel met een ander vriendinnetje en ze had het heel gezellig. Ze heeft de meeste avonden dubbel gelopen/gerend (stukje vooruit om snoepje bij vriendinnetje te halen, weer terug om bij ons een slokje drinken te pakken etc) We hadden ons zoontje ook elke avond mee. Die was toen net 2 en heeft deels gelopen en deels kinderwagen. Scheelde een beetje per avond maar er zijn avonden geweest dat hij grotendeels gewoon mee heeft gelopen.

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn dochter was vorig jaar net 4 toen ze hem liep. Ging prima.

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik deed vroegah al vanaf 4 jaar mee
    Maar viel regelmatig uit dus niet helemaal 5 km uitlopen

Mijn zoon is er nog niet aan toe
    Sowieso het tijdstip redt hij niet

18. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Onze dochter is in januari 4 jaar geworden en wij gaan het gewoon proberen! Dit wil ze graag, we zien wel waar het schip strand. Bij ons begint het om 18 uur, dus qua tijd wel te doen.

Deel Deze Pagina