Een maand of 10. Je mag fietsen met je baby als die zelf kan gaan zitten en zich corrigeren bij een duwtje etc. En dan mag je maar zolang fietsen als je kindje zelf kan zitten. Dus je kind is er nog niet aan toe om te gaan fietsen als hij kan blijven zitten als je hem op zn kont neerzet. Ze moeten echt zelf vanuit lig gaan zitten. Meestal is dit tussen de 9 en 12 maanden.
Ruim 7 maanden. Er wordt gezegd vanaf 9 maanden, maar ons mannetje is motorisch vrij snel. Hij kon toen al prima zitten en vond het geweldig.
het is zodra je kindje Zelf kan gaan zitten, dus niet als jij hem neer zet en hij blijft wel een tijdje zitten, hij moet echt zelf kunnen gaan zitten meestal rond een maandje of 9, bij de fietsstoeltjes staat ook altijd vanaf 9 maanden tot ... (weet ik even niet wat haha) en dan beetje opbouwen van hoelang hij dus zelfstandig blijft zitten zolang kan mag je ook met hem fietsen, net wat hier boven ook gezegd werd
Eens met voorgangers! Hier was ze ook 9,5-10mnd en toen precies ook voorjaar en lekker om te fietsen... Onderschat overigens het gehobbel op zo'n fiets niet.
Inderdaad wanneer ze zelf kunnen gaan zitten. Alleen heb ik er 1 die het zitten over heeft geslagen. Hij kan staan, zet stapjes en zit prima op zijn knieen maar zelfstandig gaan zitten op zijn kont doet hij niet. Wat moet je daar nu weer mee
Hier met 9,5 maand, had misschien iets eerder gekund maar yien hadden we nog geen stoeltje Wel begonnen met kleine stukjes en nu gaat onze dochter nog steeds in de fietskar met langere stukken. Ze vindt het wel heel leuk trouwens!
Wij zijn gisteren op het cb geweest met onze zoon van 9,5 maand. Hij gaat nog niet zelf zitten maar kan heel lang blijven zitten en zit al maanden zeer stabiel. Volgens de arts konden we prima op de fiets met hem, maar niet te lang. Dit ivm het vermoeit raken dan wordt het nl lastiger om het nekje rechtop te houden. Zelf gaan zitten was vlg de deze arts niet perse nodig.
Eens met gogogo! Vandaag is de fysio (ivm voorkeurshouding, maar was de laatste afspraak!!!) geweest. En daar heb ik het eens gevraagd wanneer ze nu op de fiets mogen omdat ik er dus verschillende dingen over lees. Maar ze mogen op de fiets als ze zelf stabiel kunnen blijven zitten. Ze zei als je de kleine neerzet en je hoeft er niet meer perse bij te blijven. Dus je kunt met een gerust hard even iets gaan halen uit de keuken bijvoorbeeld. Dan mag je ook op de fiets. Hier dus nog niet op de fiets. Hij kan best een tijdje stabiel zitten, en kan dan ook speeltjes pakken en op en neer wippen, maar hij valt nog best wel eens om, voorover of opzij. Ik laat hem dan ook niet alleen zitten, dus kan hij ook niet op de fiets! Maar volgens de fysio zal ook dat niet lang meer duren, ik heb er zin in!!
Hier een snelle jelle,die zit al ruim een maand uitzichzelf,als je haar laat liggen gaat ze vanaf de ligstand dus zelf zitten,en soms kom je terug zit ze dus gewoon in de box box hebben we ook al omlaag staan want mevrouw trekt zich ook op,en slaat dan haar beentjes over de box heen,gevaarlijke tantetje,maar ik ga pas voor de 8 a 9 maanden nu vind ik haar met haar 5,5 maand nog te jong,hoe goed ze ook kan zitten.
Bijna 10 maanden en ik heb haar 1 keer zelf zien gaan zitten vanuit kruipstand maar dat ging meer per ongeluk. Als wij haar neerzetten kan ze zo wel een minuut of 10 zitten spelen. Vaak is ze het dan weer zat en gaat er weer vij liggen. Fietsen tot nu toe een rondje van max. 15 minuten meer durf ik nog niet. Ze vindt het helemaal geweldig!
Hier zal ook wel lang duren. Als ze rond de 9 maand is gaan we de winter bijna in. Maar de maakt niet uit. We wachten rustig af... Kan niet wachten.
Ze hoeven niet persé zelf te gaan zitten maar ze moeten wel stabiel zitten, dus als ze zitten moeten ze om zich heen kunnen spelen en bij een klein duwtje moeten ze zich kunnen corrigeren. Bijna al mijn kinderen zaten met 5 maanden, alleen de jongste niet, die begint daar nu mee. Ze gingen dan ook allemaal vanaf 7 maanden mee voorop de fiets, eerst een paar keer naar het kdv of winkel op max 5 minuten De jongste zal zeker nog wel een maandje duren
Kindjes moeten stabiel zitten en hoeven niet zelf te kunnen gaan zitten... Wij zijn gaan fietsen toen onze dochter ongeveer 9.5/10 maanden oud was en goed stabiel kon zitten.
met zoon met 9 mnd al, was in het voorjaar en lekker weer, hij kon toen al prima zelf gaan zitten en gaan staan. Met dochter pas met 14 mnd omdat het toen voorjaar werd. In de herfst en winter vonden we niet zo handig en zat ze in de fietskar. met 7 mnd had ze al mee gemogen qua zitten, maar met maat 62 aan vonden we wel erg klein.