is thijs echt zwaar??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    thijs is nu zie banner( 5 maand en een beetje) en weegt 9.2 kg, qua lengte is hij minimaal 70 cm.

sprak vanochtend een vrouw, die haar kleinzoon is 4 weken ouder en weegt bijna 8 kg.

op de kdv hoor ik ook dat het een flinkerd is, die zo hard groeit.

hij krijgt nog niet echt bijvoeding, soms een beetje fruit, misschien een theelepel meer niet.

hij lijkt qua uiterlijk sprekend op zn vader en die is ook flink qua lengte, haha, zou thijs ook zn beer worden ;)

mijn vraag is dus, wat woog of weegt jullie zoon met ruim 5 maanden.

thijs is trouwens precies met 40 weken geboren en het is een ontzettend tevreden kereltje. de blijste baby van nederland had ie zeker gewonnen :)

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje is nu 5 maanden en is 70 cm en weegt 7500 gram. Best een verschil dus. Maar elk kindje is anders en straks als ze gaan lopen dan verbranden ze veel meer en kan het weer heel anders worden.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.320
    113
    Hij is 1 cm korter en bijna 2 kg zwaarder dan mijn zoontje die 9mnd is. Maar die is niet gemiddeld maar te licht voor zijn leeftijd :D. Zolang hij tevreden is zou ik niet vergelijken maar lekker van hem genieten.

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan woog met 5 maanden bijna 7 kg en weegt nu met 16 maanden 9,2 kg!!
    Maar Milan groeit niet zo geweldig goed, dus ik ben niet echt het goede voorbeeld!!

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik weet het niet precies, maar mijn zoontje woog met 18 maanden 9,8 kg dus in mijn oren klinkt het als heel veel :).

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mijn dochter is 15 maanden en weegt ong. 8,2 kilo.. en 76 cm

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
  8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lotte weegt nu met 10 maanden 7100.
    Met 5 maanden woog ze iets van 5600.

Maar elke kind is anders natuurlijk, maar ik vind hem best zwaar.

9. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier op 5 maanden en een beetje nu 8 kg en 68cm :) een jongen! (ook een heel bazeke hoor!)

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Oh, maar is dat niet heel erg licht? Mijn dochter is bijna 10 maanden en weegt ruim 9 kilo. Volgens mij is zij redelijk gemiddeld? :(

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    meisjes en jongens kun je niet echt verglijken jongens zijn meestal wel wat zwaarder.

sem woog 7200 gram en was 62 cm heel klein dus in verhouding ook wel wat zwaarder

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hij is idd flink als ik het zo lees maar geen een baby is hetzelfde, het kan heel goed zijn dat hij straks weer even stil staat in zijn gewicht.

Mijn dochtertje woog met 5,5 maand 7345 en was 65 cm. Maar ja meisjes zijn denk ik sowieso vaak wat lichter.

Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, al kan ik me voorstellen dat je sommige opmerkingen soms zat bent net zoals moeders die moeten aanhoren dat hun kindje zo klein is, ze hebben altijd wel wat te zeggen;)

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    bedankt meiden voor jullie reactie.

ik ben zeker niet bezorgd over onze vent, hij doet het erg goed en is (wij dus ook) zeer tevreden. maar was gewoon benieuwd, wil ook niet vergelijken. maar omdat ik het van veel mensen hoor dat het een flinke vent is, wilde ik het hier even plaatsen.

thijs rolt trouwens nog niet, ook daar maak ik me geen zorgen om, komt vanzelf.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hij is wel zwaar maar dat is niet erg, je kunt er gewoon niks aan doen en straks gaat het er echt wel weer af hoor.... Niet teveel vergelijken met anderen, daar word je alleen maar onzeker van.
    Hier het tegenovergestelde, een spriet, ik ben ook gestopt met vergelijken en dat bracht een hoop rust. (mijn dochter woog met 18 maanden 9,2kg ;)).

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Als je hem vergelijkt met mijn zoontje vind ik hem wel zwaar ja. ;)
    Maar die is ook te vroeg geboren, en weegt nu nog geen 9 kilo, en is alweer ruim een jaar.

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier met 15 maanden 9,2 kilo en 77 cm.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin was bij 2 jaar 10 kilo ofzo.

18. adi

adi Niet meer actief

Hier ook kleintjes, maar ik zie bij vriendinnen wel een paar beertjes die met 6mnd ook rond 9 kilo wogen. En dan vervolgens met 12 maanden 10,5 kilo.
    Volgens onze kinderarts groeien alle kindjes in hun eigen lijntje, behalve als ze TE veel of TE weinig eten of ziek zijn. En die lijn die vindt gedurende de eerste 'zijn eigen weg'. Je hebt ook kindjes die bijv met 1kilo en 4,5kilo worden geboren en op hun eerste verjaardag evenveel wegen.

19. Storm

Storm Niet meer actief

Wat je zegt, geen zorgen over maken. Mijn zoontje was 8190 met 5 mnd en 68 cm. Zolang hij tevreden is en het goed doet, laat hem dan maar een flinkerd zijn.
    En ja, hij is nog steeds niet mini, maar hij behoort ook zeker niet tot de reuzen. hij was met 9 mnd 75,5 cm en 10,2 kg.
    Maar hij kan straks nog wel de kleinste van de klas zijn. Wie zal het zeggen.

20. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    volgens mij is dat best veel mijn zoontje is nu bijna 8 maandjes en weegt 9050 gr en is 71 cm.

Met 5 maandjes woog hij 7900 gr.

Wat zegt het cb dan?

het gaat er uiteindelijk om dat hij gezond is en elk kindje is anders

Deel Deze Pagina