hoi allemaal, ons babytje is bijna 2 weken oud en heeft een enorm droge huid. Het verbaast me niks, mama heeft dit ook. Ikzelf douche daarom alleen als ik mezelf vies vind, omdat mn huid anders echt uitdroogt (scheurt, schilfert). Nu zie ik bij onze Yanna ook al een droge huid, we hebben haar in totaal nu 4 keer in bad gedaan, ik doe het alleen als ze echt vies is, door veel spugen bijvoorbeeld (dan ga je haar ruiken, bah ) Ik badder haar nu alleen met water, volgens de kraam is dat het beste, maar ze komt nu net uit bad en is weer een beetje droger geworden. Ik heb al een paar keer met olie van Sabon gesmeerd, maar we zijn ook bang dat haar huid daar aan gewend raakt en dan zelf niet meer goed vet wordt. wie heeft er voor mij wellicht DE tip tegen die vreselijk droge huid?
Hier een meisje met eveneens een vrij droge huid. Na het in bad gaan slaat ze echt helemaal wit uit.. Daarom inderdaad ook het badderen gaan beperken en gewoon vaker even een washandje gebruiken voor bijv. billen en gezichtje. Verder smeer ik haar na het in bad gaan altijd even in met massage/huid-olie, danwel van Zwitsal, danwel van Weleda. Sindsdien heeft ze geen droge huid meer. (Ja, totdat ik haar niet insmeer dan hihi).
Hey, Echt heel vervelend, ik badder Milan ook maar 3x per week, alleen de billen en geslachtsdeel elke dag natuurlijk. Maar ik gebruik weinig tot geen zeep, koppie zelf helemaal zonder. Na elke badbeurt smeer ik hem redelijk dik in met vasaline, en z'n koppie 3x per dag, helpt echt. nu heeft milan weinig droge plekken op het lichaam zitten. Alleen ecceem op het koppie. Heb ook weleens van een ZILVERPAKJE gehoord.miss is dit wat voor je. grts en s6
Mijn kereltje was in de winter altijd wat droger. Ik badderde dan met badolie en daarna insmeren met babyolie. Nu gaan we weer de winter in, en zijn wangetjes waren al weer helemaal stuk (vuurrood en schuurpapier). Insmeren met zwitsal zachte crème voor droog huidje helpt, nu na een week is het weer bijna weg. Water droogt uit. Volgens mij kun je beter iets voedends in het badje gebruiken, zoals vettende badolie (geen babyolie in bad).
smeren, smeren, smeren... Is echt het enige wat je kan doen... Hier deed ik ook zwitsal badolie voor de droge huid in het badje, dat scheelde iets!
Alleen water is juist slecht voor de huid. Water droogt namelijk uit. Je kunt het beste een milde badolie gebruiken. Zelf gebruik ik voor mijn kleine meid Cetomacrogol creme van de apotheek. Is ongeveer 3.00 voor een tube van 100 gram. Smeert dun uit, maar is wel lekker vet. Zonder dat het plakt of niet goed intrekt. Deze creme is op aanraden van de dokter en zit verder geen troep in.
Toen Beau zo klein was en een hele droge huid had kregen wij de tip van het cb om hem in te smeren met vaseline lanette crème (dus geen normale vaseline want dat ademt niet) Dit kan je zonder recept krijgen bij de apotheek en werkte erg goed. Ook gebruikten we zemelen voor in bad gewoon te verkrijgen bij een drogist en misschien zelfs wel in de supermarkt.
Zwitsal is niet zo goed voor het huidje. Maar als je baby er tegen kan, kun je dat natuurlijk gebruiken. Weleda heeft ieder dag olie, die is heel lekker. De huid went daar niet aan hoor. En sowieso hoef je dat waarschijnlijk alleen te smeren na het badderen. Ik heb ook gezichtjescreme van weleda, met calendula.
Jayden had een hele droge huid toen hij geboren werd, was gewoon vuurrood omdat het zo droog was. Hij had ook geen laag meer op zn huid toen hij geboren werd. Paar keer wat badolie erbij gedaan in zn badje en van top tot teen elke keer ingesmeerd, sommige plekken met witte vaseline en na 2 maanden was het helemaal weg. Hij heeft geen droge huid meer maar een super heerlijk zacht huidje
thnx voor alle tips! Volgend badje gaan we met olie doen en dan daarna met weleda smeren. Even kijken wat het huidje dan doet.
hier gebruiken we de hele lijn van weleda, de billencreme ook, de olie en de gezichtjescreme, superspul, erg lekker.
Ik heb hele goede verhalen gehoord over de producten van La Roche-Posay (verkrijgbaar bij apotheek). Zelf nog geen ervaring mee maar wil dit wel proberen (ik heb zelf ook een droge en gevoelige huid)
Ik zou persoonlijk geen zwitsal gebruiken. Als ze dus al een gevoelig huidje heeft. Hier deden we balneum in zijn badje of wat melk en olijfolie! Werkte ook heel goed. Verder insmeren met een olie van weleda en dan wanneer het huidje nog wat nattig is. Dat werkt beter dan smeren wanneer ze helemaal afgedroogt zijn.
Ik deed 2x per week mijn dochter in bad. Vlak voor het uit bad halen een beetje badolie er in, de huid neemt het dan het beste op. Verder doe ik haar iedere dag (soms 2x) met olie insmeren. Droge huid valt nou wel mee. Sophia sloeg ook wit uit Neutral kan je ook goed gebruiken
Ik zweer bij cetomacrogol (apotheek zonder recept). Elin had een vreselijk droog huidje, ook in haar gezichtjr. Niks hielp, en olie in het gezichtje vond ik niet zo'n fijn idee. Nu smeer ik haar na het badje (waar ik op het laatst wat olie indoe) in met cetomacrogol, en om even lekker tussendoor te smeren gebruik ik Weleda iedere dag olie (heerlijk spul). Helaas kan Elin niet tegen de weer en wind creme van Weleda, daar krijgt ze pukkeltjes van.