Vanaf wanneer deden jullie je kindje af en toe in de stokke trip trap met stoelverkleiner? Ik heb het dan over korte momentjes natuurlijk.
ik had voor mezelf gezegd; als ze zelf gaat zitten, dus niet als wij haar neerzetten, en dacht dat dat rond de 8/9 maand is. maar.... ons monstertje van 6maanden en 1 week gaat zelf zitten! dus nu zit ze af en toe eventjes in de stoel, ze vind t geweldig! straalt als een prinses maar er zijn ook moeders die vinden dat t kan als ze zitten blijven als je ze neerzet.
Ik heb Julian nog steeds in de gewone kinderstoel. Maar ik denk over 3 weken een nieuwe stoel te kopen. Nou ja, ik kijk even bij de kringloop. Staan daar genoeg voor 5 euro.
Mijn oudste met 6 maanden maar die was een stevig dikkertje die overal wel in bleef zitten haha. Mijn jongste met 7,5 toen hij goed stabiel zat
Thijs (6maanden) zit sinds een week of twee af en toe eventjes in de triptrap stoel. Snel een fruit/groente hapje naar binnen werken en er weer uit. Het probleem is ook een beetje dat ze officieel vanaf 6 maanden niet meer in de wipper mogen maar dat hij wel vast voedsel moet gaan eten. Thijs vindt het schitterend en vindt het supergezellig bij ons aan tafel. Ik haal hem er uit zodra hij gaat hangen in de stoel ipv zitten. (meestal na 5 minuutjes) Hij kan zelfstandig maar kort zitten omdat hij bij het aanspannen van zijn buikspieren zijn eten eruit gooit, en op deze manier kan hij toch een beetje oefenen met zitten. groetjes Inge
als je kindje redelijk goed kan zitten waarom zou een kind met 6 maanden niet meer in een wipper mogen. Er zit naar mijn weten een maximum aan qua gewicht en je moet goed opletten met omkukelen maar goed.. daar ben je bij (zeker met eten)
Vroeg me ook af waar dat vandaan komt dat je kind vanaf 6 maanden niet meer in de wipper mag??? Hier zat ze met een maand of 7 in de tripp trapp met verkleiner, dan nog maar voor hele korte momentjes. Met eten zetten wij haar dan nog gewoon in de wipstoel...
Hier vanaf 6 maanden zo'n 10 minuutjes met het eten. Eten gaf ik hem nooit in de wipper omdat dat niet rechtop genoeg is.
Als ze zelf kunnen zitten. En dus niet zoals bij een vriendin van mij, een kindje dat nog niet zel kan zitten in de kinderstoel zetten en in het winkelwagentje....
het staat op het stoeltje gedrukt dat het bedoeld is voor kindjes van 0 tot 6 maanden. Ik stop thijs ook nog steeds in de wipper hoor want het past nog prima en dan kan hij mooi even uitbuiken na het eten. Ik zet hem voorlopig nog niet in een winkelwagentje hoor, dat lijkt me een beetje gevaarlijk. ook voorop de fiets daar wacht ik nog even mee. het lijkt me dat die bewegingen nog meer vergen van de rug en en nek van je kindje.
Finn ging met 6 maanden in de stoel, en dan korte stukjes achter elkaar...Finn kon toen overigens al wel redelijk zelf zitten