Ff een vraagje hoor...doe ik het nou goed??? Ik reken mijn dpo1 altijd als twee dagen na mijn positieve ovulatietest....omdat eitje springt binnen 48 uur... Of moet ik de dag van de positieve test gelijk als dpo1 pakken?
Ik zou zelfs dag 3 na de test als 1DPO pakken. Stel maandag positieve ovulatietest. Dinsdag kan ei springen. Woensdag kan ei springen. Ga altijd uit van laatste dus dan is donderdag 1DPO (namelijk de eerste dag ná eisprong).
Ik heb nooit echt ovulatietesten gebruikt (of nouja, wel gebruikt een ronde, maar nooit mijn ovulatie te pakken gehad, maar was wel zwanger die ronde, haha!) maar ik reken vanaf het gemiddelde vanaf 1e dag menstruatie tot volgende menstruatie gedeeld door 2. Ik ben dan ook wel vrij regelmatig. Alles behalve exacte wetenschap, maar zo heb ik gerekend dat ik een dag overtijd was en ook dus zwanger.
Ik zou inderdaad ook de derde dag nemen. Als je op de tweede dag je eisprong hebt, zit je op de derde dag op één DPO.
Mijn gyn zegt altijd; positieve ovu test? Tel er 16 dagen bij op en dat is je NOD. Klopt altijd exact bij mij.
Maar dat gaat alleen op als je een LF van 14 dagen hebt, in mijn geval klopt dit in ieder geval niet want ik heb een LF van 10 max 11 dagen. TS vroeg niet hoe bereken ik mijn NOD maar wanneer begin je te tellen met 1DPO.
Dank jullie voor de reacties, ik weet iig dat dpo nog niet begint op de dag van de positieve ovutest!!!Ik dacht ook 2 dagen na de positieve ovutest, maar hoe zit het als je een korte lf hebt? Als ik van vorige maand uitga, is dat dus 10 bij mij... wanneer kan ik dan testen??? De meesten testen op 10 dpo positief toch? dan zou ik dus eigenlijk altijd alleen op nod (positief) kunnen testen????
Je test met een korte LF inderdaad niet eerder positief. Ik heb een LF van 10 soms 11 en heb op 9DPO positief getest. Als je trouwens zeker wilt weten wanneer je eisprong echt is geweest en dus wanneer je op 1DPO zit zou je kunnen gaan temperaturen .
Als je een kortere luteale fase hebt, kun je niet eerder testen. De innesteling gaat er niet sneller door, je baarmoederslijmvlies wordt alleen eerder afgebroken. In principe kun je dus gewoon twee weken na de eisprong testen, wat 16 dagen na je positieve ovulatietest is.
Maar goed met een korte LF ben je na die 16 dagen over het algemeen óf ongesteld of hoogstwaarschijnlijk zwanger . In de praktijk is het dan heel lastig om je testdrang te bedwingen haha .
Als je LF 10 dagen is en het eitje zich rond dag 8 of 9 wil beginnen innestelen, wordt dit dan niet vermeden door de afbraak van het slijm?
Hier ben ik ook wel bang voor hoor dat het te kort is...Ik mag 17 mei naar een fertiliteits arts...Ben benieuwd
Ja doe ik zeker!!! Overmorgen is mijn nod maar heb volgens mij vandaag een "vaag" streepje op kruidvat zwangerschaps test...krijg hem alleen niet goed op de foto dus twijfel heel erg.
De ondergrens van een goede luteale fase is tien dagen. Over het algemeen begint een embryootje eerder met innestelen dan die 8-9 dagen, volgens mij rond dag 5 na de bevruchting. Het neemt een aantal dagen in beslag. Dus met tien dagen zou je nog net goed zitten.