Van Samsung S5 mini naar Iphone 6 of 6s?

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb in het begin een Iphone gehad (3 en 4) en daarna overgestapt naar een Samsung.

Nu twijfel ik weer om over te stappen naar Iphone. Nadeel vond ik dat die altijd zo snel leeg was, is dat nog zo?

En hoe zit het qua scherpte van foto's? Ik vind ze met mijn toestel nu waardeloos :(

En hebben jullie ervaring met de Iphone 6 of 6s? Voordelen? Nadelen?
    Ik twijfel welke ik dan zal kopen.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb de 6s plus sinds een paar weken, ik kom van HTC en Sony. Maar ben helemaal om dit is zoveel fijner. Batterij gaat bij mij zo'n anderhalve tot twee dagen mee, ruim voldoende voor mij. Foto's zijn erg goed maar ik heb altijd iPhone foto's al het beste gevonden. Enige waar ik niet aan kon wennen was het toetsenbord en ik miste de woordvoorspelling van Android maar ik heb nu het SwiftKey keyboard erop gezet en dat werkt super. Ik zou in jouw geval zeker de S kopen, kost iets meer maar dan heb je er meer aan denk ik en ook langer plezier van.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.860
    5.098
    113
    Ik ben een paar jaar geleden van jarenlang Samsung naar iPhone gegaan en ik zou niet meer terug willen. Vind iPhone toch fijner, al kan ik niet goed uitleggen waarom :p
    Batterij vind ik prima. Misschien wel sneller leeg dan Samsung maar die van mij gaat zeker een dag mee. Foto's zijn ook scherp.
    Ik zou ook voor 6s gaan, zoals Eylem zegt.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.568
    3.506
    113
    Ik heb zelf de 6, omdat ik hem met abbo heb en voor de 6s betaalde ik me scheel aan abbo kosten, nu valt dat wel mee. Anders was ik voor de 6s gegaan. Ik had hiervoor ook een Samsung S5 mini, maar wat een rotding. Liep continu vast en vergeleken met de iPhone duurt foto's maken een eeuwigheid. Bij de Samsung moest ik de batterij elke dag opladen en nu kan ik er 2 dagen mee.

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel!

Het prijsverschil is niet enorm. Maar lees ook vaak dat je voordeliger uit bent met een los toestel en een sim only abonnement. Dat zou ik dan eens uit moeten zoeken.

Mijn Samsung loopt idd heel vaak vast. En foto's zijn heel slecht.

Ben wel bang dat ik die automatische woorden ga missen ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat is dus simpel op te lossen door de app van SwiftKey te downloaden ;) gratis en dan heb je hetzelfde toetsenbord als op Android en je automatische woorden aanvullen. Vind het vooral fijn omdat hij ook zelflerend is en weet welke woorden je vaak gebruikt.

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Ow... dat is een app! Sorry! Hahaha....
    Ik ga er eens een nachtje over slapen. Abbo wordt namelijk wel ruim 10 euro pm duurder....

8. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ik heb eerst iphone gehad, toen over gestapt naar samsung, wat was ik blij dat ik weer terug was bij mijn oude vertrouwde iphone! Ik heb nu de 6s sind een week, hiervoor de 5c. Als het kan zou ik zeker voor de 6s gaan!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Je had een mini, dat is niet te vergelijken met een iphone.
    Een samsung mini is een minder type toestel dan de S toestellen.
    Ik had altijd samsung, nu sinds drie kwart jaar een iphone.
    Snap niet waarom iedereen zo lyrisch is over de iphone, verschilt weinig met de nieuwe samsung toestellen.
    En ja ook de iphone loopt wel eens vast, en persoonlijk vond ik de foto's van mijn S4 beter dan van de iphone 6.

10. xchristina

xchristina Actief lid

26 nov 2013
    108
    0
    16
    Als je het om de foto's gaat kijk eens naar een lumia 950 . Maakt de beste foto's met een telefoon op dit moment .. En bij mij gaat de batterij 3 dagen mee bij gemiddeld gebruik.

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Het gaat niet alleen om de foto's ;)
    Maar merk dat ik me irriteer aan de waardeloze foto's nu.

Ik vind gebruiksgemak ook echt een punt. En zie dat de Lumia met Windows 10 is? Ben ik nog niet echt fan van ;)

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik doe geen android, ik wordt daar echt helemaal neurotisch van! Maar ik vind dat batterij snel leeg lopen af en toe met updates te maken heeft en gezien het dan een beetje tegenwerkend is om te willen updaten (ook in de zin hoeveel opslag dat kan vreten) wanneer dat gebeurd... Het heeft vaak zin om te zorgen dat hij genoeg is geupdate zodat het iOS er niet voor zorgt dat de bat leegloopt.. Ook op low power mode loopt het sneller leeg tot dat het echt nodig is en altijd even achtergrond apps uit zetten..

Ik zou een roze 6s willen haha! Ik heb nu een 5s vorig jaar gekocht.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb de 'roze' 6s plus, super toestel. Uitstekende foto's, batterij gaat een volle dag mee bij zeer (!!!) intensief gebruik en het ding doet het gewoon. Altijd.

Hij doet overigens gewoon woordvoorspellingen itt tot wat ik hierboven las. Gewoon bij instellingen onder toetsenbord. 😀

14. xchristina

xchristina Actief lid

26 nov 2013
    108
    0
    16
    Gebruikersgemak is persoonlijk .. Ik vind het 100x beter dan Android en 10X beter dan Iphone

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja weet ik, maar ik kreeg maar heel weinig woordvoorspelling en ik vond ook vervelend dat je niet uit drie woorden kon kiezen zoals bij swiftkey. Zeker omdat ik twee talen door elkaar gebruik. Maar dat is nu gelukkig helemaal opgelost :)

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben van een iPhone 4s naar een Samsung Galaxy s5 gegaan. Wat een verschrikkelijk ding was dat zeg. In het begin ging de accu wel maar al na twee maanden heel snel leeg. Hij liep heel vaak vast, meerdere keren per dag. Vond de foto's ook niet mooi en van de autocorrect op het toetsenbord kreeg ik zin om met dat ding te gooien. Maar.... Ik was iPhone wel gewend al natuurlijk. Ik had best veel moeite om 'erin te komen' met de Samsung terwijl ik normaliter snel wen aan toestellen.

Ik heb de Samsung weg gedaan en iPhone 6s gekocht. Rib uit m'n lijf maar nog geen moment spijt gehad. Is nog nooit vast gelopen, alles werkt heel snel. Mooie foto's en de accu gaat prima mee! Als ik niet de hele dag zit te surfen en appen (dus bij op een werkdag) dan kan ik makkelijk twee dagen ermee doen. Hij heeft een goede batterij save modus die het ook echt doet (in tegenstelling tot Samsung waar ik geen verschil merkte). En door de Apple ID kan ik zo weer alle appjes en spellen erop zetten die ik ooit gekocht had. Betalen is niet nodig trouwens, er is van alles een gratis optie. Maar ik heb zelf soms liever betaalde apps. Koop dan een iTunes kaartje in de winkel en dan heb je geen creditcard nodig.

Deel Deze Pagina