Van IUI naar IVF/ICSI, weer een stapje verder

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Patty86, 25 feb 2023.

  1. mamawensje

    mamawensje Actief lid

    30 jan 2023
    279
    228
    43
    Vrouw
    Ja klopt! Ik ben dinsdag begonnen met Menopur spuiten voor stimulatie, en sinds vanochtend Ganirelix erbij om een LH piek tegen te houden. Dinsdag heb ik de eerste echo om te kijken hoe de follikels eruit zien. Ik ben benieuwd!
     
    Kletskous82 vindt dit leuk.
  2. Kletskous82

    Kletskous82 Fanatiek lid

    4 okt 2021
    2.354
    2.127
    113
    Vrouw
    Spannend en heel veel succes!
     
    mamawensje vindt dit leuk.
  3. klok

    klok Bekend lid

    14 dec 2015
    701
    659
    93
    NULL
    NULL
    Heb jij nog iets gehoord @Kletskous82? Of is geen nieuws, goed nieuws?
    Succes dan alvast met de tp morgen!
     
  4. Kletskous82

    Kletskous82 Fanatiek lid

    4 okt 2021
    2.354
    2.127
    113
    Vrouw
    Helaas geen goed nieuws. Vanmiddag om 15 uur werden we gebeld dat de embryo's gestopt zijn met delen op dag 4. We zijn zwaar teleurgesteld. Het ging deze keer allemaal zo goed en dan nu dit weer. Enige optie wordt dus nu naar Spanje gaan. Dat gaan we nu wel definitief in gang zetten. Niet leuk maar we willen er wel alles voor gedaan hebben.
     
  5. klok

    klok Bekend lid

    14 dec 2015
    701
    659
    93
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een verdrietige uitkomst :( wat zullen jullie teleurgesteld zijn zeg! En wat een geduld moeten jullie opbrengen om überhaupt een kans te krijgen tijdens deze medische molen.
    Zijn er nog bijzonderheden die ze in Spanje kunnen doen in de hoop dat de embryo's beter/langer doordelen? En was het geen optie geweest om ze op dag 3 terug te plaatsen in de hoop dat ze dan op de beste plek zijn om verder te ontwikkelen? Of wachten ze in Duitsland standaard tot dag 5?
     
    Kletskous82 vindt dit leuk.
  6. mamawensje

    mamawensje Actief lid

    30 jan 2023
    279
    228
    43
    Vrouw
    Oh nee @Kletskous82 wat een verdrietig nieuws. Van zo'n goede stimulatie ronde en 3 bevruchtingen naar uiteindelijk geen terugplaatsing, ik kan me voorstellen dat je dit stomme traject even vervloekt. Dikke knuffel, en ik hoop dat Spanje voor jullie de oplossing gaat bieden.
     
    Kletskous82 vindt dit leuk.
  7. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.437
    2.700
    113
    Vrouw
    oooh nee @Kletskous82 ik kwam hier vanuit grancanaria even spieken of je de tp gehad hebt. Jammer dat ze dan geen dag 3 hebben gedaan. Heel veel sterkte meid.
     
    Kletskous82 vindt dit leuk.
  8. Kletskous82

    Kletskous82 Fanatiek lid

    4 okt 2021
    2.354
    2.127
    113
    Vrouw
    Spanje weet ik nog niet exact. 30 aug hebben we een gesprek. Wat ik wel weet doen ze daar duostim om meer eicellen te krijgen zodat je meer kans hebt. En embryo's eerst testen voordat ze teruggeplaatst worden. Minder kans op miskramen zeggen ze. Duitsland doen ze standaard op dag 5. En eerlijk gezegd heb ik dan liever nu de ellende dan over 2 wk weer een negatieve test en maand later weer stress bij het ontdooien. Ze zeggen in Duitsland dat 5 daagse meer kans geven.
     
  9. klok

    klok Bekend lid

    14 dec 2015
    701
    659
    93
    NULL
    NULL
    Ja daar heb je ook gelijk in. Gelukkig schiet 30 aug al op. Ik hoop op een mooi plan daar!
     
    Kletskous82 vindt dit leuk.
  10. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.437
    2.700
    113
    Vrouw
    hier weer terug uit GranCanaria wat een heerlijke vakantie. 1e paar dagen echt zoveel bijgeslapen. de curretage was 21 juni. Benieuwd wanneer ik weer ongesteld wordt. Dan kunnen we de hysteroscopie gaan plannen. We hebben nog 1 cryo en ik zou graag nog de ICSI doen. Mijn man weet het nog niet. Het is ontzettend dubbel. Ik ben het ook wel zat na 3,5 jaar en 5 miskramen. Maar goed eerst nog de hysteroscopie en dan de laatste cryo. Verder durf ik nog maar niet te denken.
     
    Kletskous82 vindt dit leuk.
  11. mamawensje

    mamawensje Actief lid

    30 jan 2023
    279
    228
    43
    Vrouw
    Welkom terug! Fijne vakantie gehad? Ja ik snap het. Het traject is zo zwaar, maar de wens wellicht ook zo groot. Waar de grens ligt is alleen door jullie zelf te bepalen, ik hoop dat jullie op 1 lijn komen. Mijn vriend en ik hebben ook afgesproken dat het oke is als de grens verschuift, we hoeven 'm niet in steen te beitelen. Zo hadden wij eerst altijd tegen elkaar gezegd dat we t/m ICSI 4 zouden gaan om een kindje te kunnen krijgen. Inmiddels weten we niet of dat nog wel zinvol is (want als 1-3 geen succes is, waarom nog door 4 heen slepen?), maar denken we juist steeds vaker of we eventueel een donor zouden overwegen.
    Maar goed, eerst nog maar voorbereiden op de cryo voor jullie! Succes!
     
  12. Hoop1990

    Hoop1990 Actief lid

    15 dec 2020
    451
    784
    93
    Vrouw
    @Kletskous82 Wat erg zeg! Het zag er zo veelbelovend uit. Dat het maar snel 30 augustus is. Ben heel benieuwd hoe het daar gaat verlopen. Kan toch niet dat je dmv IUI zwanger bent geraakt en het nu al niet eens tot een terugplaatsing komt. Veel sterkte!

    @Patty86 Goed om te horen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! Stap voor stap. Eerst idd maar eens de hysterscopie en jullie laatste cryo.

    @mamawensje Succes morgen met de echo!
     
  13. Kletskous82

    Kletskous82 Fanatiek lid

    4 okt 2021
    2.354
    2.127
    113
    Vrouw
    Ja we snappen het ook niet. IUI is gewoon twee keer gelukt en ook nog steeds de eerste poging. Soms denk ik zou ik gewoon nog een paar IUI's doen? Of we hebben toen gewoon heel veel geluk gehad.

    @Patty86 goed om te horen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en goed dat je nu eerst voor de hysterscopie gaat voordat je de laatste TP gaat doen. Er hoeft maar iets zijn blijven zitten bij een van je miskramen. Heb gehoord dat het daar ook steeds mis door kan gaan.

    Ik hoef nog maar 5 wk te werken dan 3 weken vakantie. Dan nog 3 wk werken en dan tot de kerst naar Alicante. Heerlijk vooruitzicht wel.
     
  14. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.437
    2.700
    113
    Vrouw
    Zodan wat een lekker vooruitzicht @Kletskous82 ben zo benieuwd wat ze daar voor je kunnen doen.

    Ik ben precies 6 weken na de curretage ongesteld geworden. Maandag het ziekenhuis bellen voor inplannen hysteroscopie.
     
  15. Kletskous82

    Kletskous82 Fanatiek lid

    4 okt 2021
    2.354
    2.127
    113
    Vrouw
    Fijn dat je het weer bent geworden. Kun je tenminste weer verder. Nu hopen dat alles schoon is en klaar voor he volgende TP.
     
  16. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.437
    2.700
    113
    Vrouw
    Hier moeten we voorlopig nog in de pauzestand. Hysteroscopie is 20 september. En pas daarna richting de cryo tp. Zal rond 20 oktober op zijn vroegst zijn.
     
  17. Kletskous82

    Kletskous82 Fanatiek lid

    4 okt 2021
    2.354
    2.127
    113
    Vrouw
    Hier ook pauze tot waarschijnlijk 20 okt. Wel in sept waarschijnlijk de onderzoeken in Spanje. Twijfel nog om voor Spanje nog een IUI te doen in Duitsland. Ga ik 16 aug even overleggen als we gesprek in Duitsland hebben.
     
  18. Kletskous82

    Kletskous82 Fanatiek lid

    4 okt 2021
    2.354
    2.127
    113
    Vrouw
    Vrijdag gesprek gehad in Duitsland. Toch weer gesproken over dat de IUI steeds lukte en de IVF maar niet. Ze zeggen in Duitsland dat ze dit best regelmatig mee maken. Bij IUI worden er minder folikkels dominant en wordt de beste door je lichaam geselecteerd. Omdat ik nog twee vergoede IUI pogingen heb mag ik die in Duitsland nog gebruiken voordat we in Spanje starten. Moet het wel even overleggen of het geen roet in het eten gooit met eventuele onderzoeken in Spanje. 30 aug vraag ik dat in het gesprek en toevallig begint precies op die dag mijn nieuwe cyclus. Duitsland kan ik die dag nog bellen om te starten met de medicatie. De IUI zou dan zijn in de eerste week van onze vakantie in sept. Dan hebben we de twee weken daarna nog voor de eventuele onderzoeken in Spanje. Wordt vervolgd...
     
  19. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    9.237
    2.790
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Spannend weer, een nieuw plan van aanpak. Hopelijk is het vanuit Spanje geen probleem en kun je de iui's nog doen in Duitsland
     
    Kletskous82 vindt dit leuk.
  20. Kletskous82

    Kletskous82 Fanatiek lid

    4 okt 2021
    2.354
    2.127
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd dat je een goede echo hebt gehad. Zal wel spannend zijn geweest? Heel fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Nu kan het echt genieten langzaam beginnen.
     

Deel Deze Pagina