van bruidssluier een hemeltje maken voor boven wiegje, hoe?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lize86, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lize86

Lize86 Lid

30 aug 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een mooie lange sluier tot aan de grond van onze trouwdag. Nu wil ik deze grbuiken om een hemeltje van te maken, maar hoe? Wie heeft er tips hoe dit aan te pakken?

Verder is de sluier van tule (dus doorzichtig) is het mooi om dan bijv nog een andere stof erbij te doen (bijv taupe kleur) dat je laat ik maar zeggen dubbele laag hebt voor het hemeltje?

Tips graag :D

Liefs Lize

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Mjn moeder heeft haar trouwjurk verwerkt vroeger in de wieg van ons.. de bekleding en sluier werden de wieg en een hemeltje.. Misschien omzomen? dat je zeg maar een randje maakt en hem dan over de hemel heen legt ?

3. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    uhm gewoon de stof op de grond leggen, dan een zoom maken waar de ring doorheen kan, als je een dubbele laag wilt gewoon de stoffen op zijn kop op elkaar naaien en dan omdraaien. je moet wel precies te werk gaan dus hoek op hoek anders word het lelijk. dan dus de boel omdraaien en strijken. je kunt eigenlijk alle kanten op en je hebt geen moeilijk patroon nodig hoor, maak het anders van een andere stof

4. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Heb ook met sluierhet hemeltje gemaakg en het is prachtig!
    Ik heb er een zandkleurige stof onder.
    We hebben het als volgt gedaan:

Zandkleurige stof met een tunnen gemaakt en de ring van de hemelstandaard erdoorgehaald. Deze op de juiste hoogte afstellen eerst ofcourse voor lengte stof. Toen sluier erover gedrapperd. Eigenlijk er gewoon zo overheen gelegd dat het aan beide kanten gelijk hing met de onderste stof. Dit dus vooraf op elkaar afstemmen. Toen heb ik met spelden de sluier op de zandkleurige stof vastgemaakt en daarna vastgestikt. Het resultaat is super! Als je wlt dan kan ik wel een foto in mijn album hier zetten, laat maar ff weten.

5. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Oh ja ik heb voor deze constructie gekozen omdat, wanneer ik de stikels loshaal, de sluier weer gewoon een sluier is zeg maar. Ik wilde er niet in knippen...

6. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Leuk dit topic! Als het een meisje wordt wil ik ook graag mijn sluier gebruiken als hemeltje.
    Als het een jongetje wordt twijfel ik nog een beetje. Mijn sluier heeft veel glittertjes, dus vind het wel echt een meisjes-iets, haha.

Voor de dames die dit al gedaan hebben: foto's aub...:)

7. Lize86

Lize86 Lid

30 aug 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej dames, bedankt voor jullie reacties, leuk hoor zonn dat je het met een zandkleurige stof eronder hebt gemaakt, daar zit ik ook aan te denken, zand- of taupe kleur. Wil je idd een foto op je album zetten, ben erg benieuwd!!

@Melissie, ja leuk he, aan mijn sluier zit een kantrand, maar ga het sowieso maken, wij willen niet weten wt het wordt, spannend!:)

Ik hoop dat het me gaat lukken ben nl waardeloos met naaien/sticken/spelden enz:p Maar anders vraag ik mn moeder wel om hulp ;)

Bedankt voor de tips..en zonn ben benieuwd naar je foto!!

Deel Deze Pagina