Vaker online boodschappen doen.

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 5 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Tot nu toe bestel ik eens in de zoveel tijd online boodschappen bij de Albert Heijn.
    Eigenlijk vooral als het drinken en wasmiddelen op zijn. Dan bestel ik ineens 20 flessen spa, en verder nog cola, choco,... Wasverzachter en wasmiddelen.
    En verder wat bijzaak.

Maar online shoppen begint steeds goedkoper te worden. Nu net weer besteld en betaal ik voor het leveren 3 euro en hoef ik nergens mee te sjouwen :)

Wie besteld vaak? De wekelijkse boodschappen zeg maar.
    En hoe pakken jullie dat aan? Ik vind het extreem moeilijk om een eetschema te maken. Mooi als morgen pasta opstaat en overmorgen aardappelen. Maar mijn kennende heb ik dan net morgen zin in rijst waarvoor ik dan toch naar de Albert Heijn moet gaan :roflmao:

Op dit moment ga ik 3 keer per week naar de Albert Heijn. :) minimaal :roflmao:

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik bestel bijna elke week en heb een grote voorraad en een grote vriezer dus ik grijp niet snel mis als ik ergens anders zin in heb.

Ook toen ik niet liet bezorgen deed ik maar 1 keer per week boodschappen, soms 2 x als het brood op was. Maar niet omdat ik ineens ergens anders zin in had.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Ik heb het een hele tijd gedaan toen ik zwanger was ivm vele trappen lopen dor appartement. Toen en nu nog maak ik week schema's. Door de week staat het vast en het weekend haal ik dan. Het is zonde om eten weg te gooien dus je gaat je waarschijnlijk wel aan het schema houden.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Ik bestel eigenlijk alleen met kerst en met verjaardagen. Paar weken terug toevallig de jumbo bezorgservice geprobeerd (normaal ga altijd AH) en voor 5 dgn vooruit besteld. Maar ik ben een meester in kleine dingen vergeten, waarvoor dan toch weer maar de winkel moet. Dus ik denk dat ik het maar zo laat.
    Ik ga nu meestal om de dag. Zoon vindt het altijd helemaal gezellig en zo kan ik ook nog iets makkelijker het weekmenu aanpassen.

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Lijkt me erg fijn!!
    Moet je bij Albert Heijn perse voor 80 euro kopen? Dat dacht ik namelijk. Wij halen meestal boodschappen bij de dirk nu. Maar die bezorgen volgens mij niet.

Wat ik me ook afvraag; krijg je producten met goede houdbaarheidsdatum? En groente en fruit? Is dat ook goed? Ik wil geen hele groene bananen altijd maar ook niet bijna bruin enzo. En als ik zelf boodschappen in de winkel doe, zie ik bij dat stoplicht paprika vaak schimmel erop. Kijken ze daarnaar?

6. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik bestel iedere week mijn boodschappen online. Super fijn.
    Wij hebben ook een grote vriezer, dus grijp ook zelden ergens naast.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja 70 of 80 euro. Dat haal ik niet wekelijks dus denk om dan 1 keer per 2 weken te bestellen.

Fruit is supervers. Verser dan dat je in de winkel vind. Als ik eens online bestel bestel ik er altijd een fruitbox bij

Bijgevoegde bestanden:

Jackie87 en Niveah vinden dit leuk.
  8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ga eens beginnen met weekschema's.
    Denk dat ik dan in het vervolg op maandag laat leveren aangezien we in het weekend regelmatig wat gaan eten.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik gebruik ook een weekschema. Soms komt mijn schema niet uit met de houdbaarheidsdatum van bijvoorbeeld vlees, dan wissel ik gewoon van dag. Geeft een hoop meer rust en het schema hangt gewoon in de keuken, dus ik krijg elke dag geen eindeloze vragen meer over het avondeten :D

famofthree vindt dit leuk.
  10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    Ik bestel sinds een klein jaar elke week mijn boodschappen bij Jumbo. Ideaal! Niet meer de ellende van op een druk moment de winkel in moeten, maar alles netjes thuisbezorgd :D

Sinds ik online mijn boodschappen doe ben ik fors minder geld aan de wekelijkse boodschappen kwijt en eten we veel gezonder. Als ik naar een fysieke winkel ga kan ik mezelf maar niet aan m’n lijstje houden en neem ik allemaal onzinnige (ongezonde!) troep mee:rolleyes:

Het enige nadeel vind ik dat ik niet zelf de versproducten kan uitkiezen. Hierdoor ontvang ik soms producten die minder lang houdbaar zijn dan verwacht. Dit is doorgaans wel simpel op te lossen door te schuiven in mijn weekoverzicht.:thumup:

Zara75 vindt dit leuk.
  11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Meestal bestel ik bij de Jumbo online en haal het dan af. Nooit problemen gehad met de houdbaarheidsdatum. Voorheen deed ik het ook weleens bij de AH en ook door altijd goed. Fruit en groente ook altijd mooi vers.

Bij het online bestellen van de Jumbo zit geen minimum bedrag. Maar wel een vast bedrag van 3 euro wat er standaard bij op komt, omdat ze het bij elkaar zoeken. Maar ook daar zijn vaak genoeg leuke opties bij. Bij aankoop van een bepaald product of aantal vallen deze kosten weg.

Niveah vindt dit leuk.
  12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou graag online de boodschappen willen bestellen.
    Er zitten 2 ah's in de buurt waarvan 1 echt een grote winkel is.
    Helaas kan ik niet online bestellen, ze bieden het niet aan in onze buurt.

13. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik bestel bij picnic.. ideaal gratis verzenden boven de 25 euro en volgende dag bezorgen.. alles is super vers..

Nadeel: wachtlijst en ze hebben niet alles.
    Voordeel is dat ze veel eigen merk perfect hebben (hoogvliet gebruikt dit ook als eigen merk) dus nu kom ik niet hoger dan 50 euro per week...ik probeer wel de verse groenten als eerst op te maken en als laatst de potjes of de spaghettie bijv.. ik vind dit met name beter als de ah ivm de minimale besteding van 80 euro.. dat vind ik teveel..

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik bestel elke week online. Dingen als aardappels/rijst/pasta heb ik altijd in huis, dus mocht ik een keer iets anders willen eten dan volgens m’n schema is dat geen probleem. Tussendoor haal ik 1 (soms 2) keer brood en fruit bij.

15. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ik bestel wekelijks bij de Ah. Groente, fruit en vlees zijn altijd lang houdbaar. Meer dan als ik het voor een week in de winkel haal.
    Meestal haal ik het zaterdags op en dan bestel ik eten voor zaterdag tm woensdag. Op donderdag eten we een hapje buiten de deur en vrijdags zien we meestal wel (soms eten m’n ouders dan ook mee).
    Ik vind het heel makkelijk. Enige nadeel is dat ik me soms vergis in grootte. Heb je bijv een mini ketchup ipv normale oid maar dat is meer omdat ik zelf niet oplet.
    Bij Ah onthouden ze ook je eerder bestelde producten. Je kunt heel makkelijk hierdoor terugkerende dingen bestellen zonder op te hoeven zoeken.

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    Dit is alleen bij afhalen indd! Bij bezorgen is er een minimaal bestelbedrag van €50. Bezorgkosten zijn €6, maar inderdaad: vaak producten waarbij de kosten wegvallen. Zijn in mijn geval producten die ik toch wel zou kopen (afgelopen weken bijv 2 dozen Ola ijsjes, 4 flessen ijsthee, etc) en die doorgaans nog minder kosten dan de €6 die je anders zou betalen. Dus geen gekke producten zoals die ik bij AH vaak zie (bijv gratis bezorgen bij €20 aan Milka producten).

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb pas voor een maand besteld. Kijken of dat werkt. Meestal heb ik toch wel een vast lijstje die ik wekelijks haal dus dat is makkelijk. Die vermenigvuldig ik nu gewoon met het aantal weken van de maand. Brood en vlees kan de vriezer in en gebruik niet veel verse groenten. Meeste diepvries (net zo gezond) of potjes. En dan wekelijks alleen verse dingen als fruit, enkele groentes en melk/toetje.

Ik heb een maand menu gemaakt. Eerst een lijst gemaakt met dingen/gerechten die we wel eens eten en lekker vinden en daar kies ik dan dingen uit. Nou zijn wij makkelijk, het kan mij niet schelen als ik elke maandag bijv nasi of spinazie eet;)
    Ik probeer ook dingen groot en vooruit te koken wat vervolgebs de vriezer in gaat. Scheelt me de volgende keer boodschappen EN koken . ook makkelijk met het weekmenu inplannen. Gewoon een aantal x iets uit de vriezer. En ja, kan zijn dat ik maandag geen zin heb in nasi, dan ruil ik die gewoon om met de bloemkool van donderdag:D

18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.792
    8.458
    113
    Vrouw
    Leveren de AH en jumbo tot aan de keuken of tot aan de drempel? Wij denken er ook al een tijdje aan om boodschappen online te bestellen maar we wonen op 3 hoog zonder lift.. tillen ze dan ook alles naar boven?

In dat geval is het helemaal ideaal want 5 trappen op met weekboodschappen is echt dramatisch...

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.035
    17.003
    113
    Jumbo bij mij tot in de keuken. Maar da’s in mijn geval enkel drempel over, gang door, drempel over:roflmao:
    Staat vast ergens op de site, denk ik?

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Toevallig is het zojuist weer in mijn keuken gezet door de Jumbo ;)

Wij vinden het ideaal, gezien mijn bekken kan ik geen boodschappen doen en op deze manier hoeft vriend er niet voor uit na zijn werk bijvoorbeeld.
    Bij Jumbo betalen we nooit bezorgkosten we nemen altijd iets van de aanbieding.
    AH bevalt ons minder goed als de Jumbo vandaar dat wij nu (mnd of 3) alweer wekelijks van de Jumbo thuis bezorgd krijgen.

Deel Deze Pagina