Vakantie zonder kind

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door riga01, 15 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Ik ga deze zomer 8 dagen met mijn vriend op vakantie zonder mijn zoontje. Die is dan bij zijn vader.

Ik vind dit best lastig en maak me nu al overal druk om. Dalijk word hij ziek en ben ik er niet,als er wat met mij gebeurd heeft hij geen mama meer. Misschien heel overdreven en dramatisch maar het is de eerste keer in 4 jaar zonder kleine aan mn zij.

Hebben jullie dit wel eens gedaan alleen met partner op vakantie en hoe gingen jullie daarmee om? (Overigens wel veel zin in hoor maar dit puntje is even lastig loslaten)

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.942
    113
    Vrouw
    De eerste keer dat ik met mijn man wegging was mijn zoontje inderdaad ziek geworden, hij begon s nachts te spugen. Mijn moeder heeft expres niets gezegd zodat wij van ons lang weekend weg konden genieten, ipv met spoed een vlucht eerder terug moeten zoeken. Mijn zoontje vond het overigens prima om bij oma ziek te zijn.

Ondertussen ga ik zeker 3 keer per jaar zonder de kinderen weg. Dit variërend van een lang weekend tot een week, heerlijk even geen gestress en ge-mama, maar even mijzelf zijn. Door even goed op te laden ben ik volgens mij ook een veel leukere mama. :D
    De kinderen zijn verder nooit ziek geweest.

Glimmer vindt dit leuk.
  3. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Wij gaan komende zomer 2.5e week op huwelijksreis zonder de kinderen en eerlijk gezegd kan ik niet wachten :roflmao: Heb er zoveel zin in!

Verder nog nooit echt op vakantie geweest zonder ze. Wel een weekendje weg trouwens. Of dat ze gewoon thuis bij m’n vriend waren en ik een weekje weg. We Skypen dan vaak elke avond even met ze.

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nog niet langer dan 1 nacht (en twee dagen) samen weggeweest. Maar dat is meer omdat ik het lastig vond om oppas langer te vragen.

Toevallig gaan we dit jaar wel samen 5 dagen weg. Echt wel zin in!

Ook wel vaker eens 2-5 dagen zelf weggeweest met vriendinnen maar goed dan is m’n man er dus wel.

Ik mis de kindjes dan wel maar kan ook goed genieten van de momenten en geniet extra als ik weer thuis kom. Ik weet Gekukkig dat ze in goede handen zijn.

Ik bel meestal niet overigens dat snapt de oudste nog niet echt, maar ik vraag wel veel foto’s op en heb elke dag ff contact met het thuisfront.

5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Wij zijn 2 jaar geleden 10 dagen samen op reis geweest zonder kinderen en daarnaast wel eens lange weekenden. Ik vond het heerlijk maar na 8 dagen wilde ik ze ook wel weer graag zien. Ik heb ook echt wel een paar keer rampscenario’s in mijn hoofd gehad (wij beide dood, kind ernstig ziek/ongeluk,etc). Nu ze iets ouder zijn zou ik toch liever met hun samen de dingen beleven.
    Toch was de vakantie heerlijk en heb ik er enorm van genoten, echt tijd voor elkaar, geen rekening houden met dingen en je even heel erg vrij voelen.
    Gemengde gevoelens dus

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hebben jullie geen schuldgevoel? Ik niet echt want vind dat ik het ook wel eens verdien heel even geen verantwoording en 1 week ontspanning.

Krijg alleen van omgeving (niet iedereen natuurlijk haha) te horen als je alleen op vakantie wil had je geen kind moeten nemen. Tsja..vind dat wel heel kort door de bocht maar heb daar toch niet echt een antwoord op.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.942
    113
    Vrouw
    Ik heb geen schuld gevoel, als ik alleen weg ben worden de kinderen gruwelijk verwend door mijn man en als we samen weg zijn dan worden ze verwend door mijn familie. Daarnaast neem ik altijd een kleinigheidje voor ze mee.
    De kinderen hebben het hier trouwens ook niet slecht aangezien zij ook minimaal 3 keer per jaar met ons op vakantie gaan.
    Wel moet ik er bij zeggen dat het bij ons in de omgeving normaal is om zonder kinderen weg te gaan, misschien scheelt dat? Ik ga ook elk jaar een lang weekend met vriendinnen op pad. Ons uitstapje begint dan al letterlijk op Schiphol dat we rustig wat kunnen drinken zonder gezeur van onze kinderen. ;)
    Maar ook op het schoolplein vliegen de tips voor de beste party hotels in Ibiza je om de oren.

Behalve moeder ben je ook nog gewoon mens en verdien je op zn tijd zelf ook ontspanning!

baby90, riga01, Lena1982 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik kan het niet beter verwoorden. Ook bij ons is dit zo het geval. Ze komen geen aandacht te kort! Sterker nog, pasgeleden kwamen mijn man en ik onze kinderen ophalen bij opa en oma en wilden ze nog een nachtje blijven. Waarom we nu al thuis waren :roflmao:

riga01, Cin85 en Glimmer vinden dit leuk.
  9. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Amen. Precies!
    Kan niet wachten op t weekendje weg met vriendinnetje over een paar maanden. Heerlijk 2 dagen doen wat wij willen in ons tempo mmmmm dat kan toch alleen maar leuk zijn :)
    En de kids krijgen daarna een chille (oke en ietwat vermoeide) moeder er voor terug

Glimmer en Cin85 vinden dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.854
    5.111
    113
    Home
    Een weekend weg vind ik wat anders dan een vakantie naar een verre bestemming zonder kinderen

Snap niet dat ouders zoiets willen
    Hier is vakantie vakantie voor ons allemaal
    Ik heb geen lange vakantie nodig zonder kinderen om mij te ontspannen
    Ik geniet juist als hun ook genieten vooral op een lekker strand met zon omdat ik weer dat ze daar ook volop van zouden genieten

Maar goed iedereen doet het anders...

ElizaR vindt dit leuk.
  11. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik kan dat niet op vakantie zonder mijn zoon. Snap echt dat mensen daar van kunnen genieten hoor en waarom niet..
    Maar zelf zou ik het nooit doen vooral omdat ik het weet dat hij er ook zo van zou genieten.
    En ik zou hem teveel missen waardoor ik er niet van zou kunnen genieten

12. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heerlijk. Ik ga ook af en toe zonder kinderen weg, maar tot nu toe nog niet langer dan 3 nachtjes. Ik zorg dat ze perfect verzorgd zijn en heb daar 0.0 schuldgevoel over.
    Ik zit bij een theatergroep en in april hebben we weer voorstellingen, dan kom ik een kleine week alleen thuis om te slapen en te ontbijten, voel ik me ook niet schuldig over. Alles wel in samenspraak met mijn man.

Zolang het niet ten koste gaat van de vakanties met mijn kinderen vind ik het prima. Maak me ook geen zorgen erover, maar regel het van tevoren wel zo perfect mogelijk voor ze ;)

Hopsatee vindt dit leuk.
  13. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    @TS: Ik kan me voorstellen dat de gedachte alleen al heel onwennig is.

Ik heb de reacties gelezen en laat me voorop stellen dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Wat mijzelf betreft: geen haar op mijn hoofd die er over zou denken om zonder mijn zoontje weg te gaan. Ook niet onder het mom van hij heeft ook veel plezier bij opa en oma / bij de oppas.
    Ik ben en voel me in het dagelijkse leven ook gewoon op en top mens en niet alleen moeder.
    Tuurlijk is het fijn om even te ontspannen/ op te kunnen laden zonder kind(eren) om je heen maar kan dat alleen als je op vakantie gaat zonder ze?! Mijn leven is anders dan voordat ik moeder was, prioriteiten zijn veranderd maar dat hoort óók bij het mens zijn vind ik.

14. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, soms kan dat alleen zonder hen. Verschilt per persoon/kind/ fase.

Glimmer vindt dit leuk.
  15. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Nou, als ik die mogelijkheid had.. had ik die met beide handen aangegrepen.
    Het verschilt per persoon/kind/fase zoaks hierboven staat. Ik kan me voorstellen dat als je goed in je vel zit, je kinderen makkelijk zijn en alles op rolletjes loopt, je genoeg tijd voor jezelf hebt, dat je niet zonder je kids op vakantie zou willen.
    Maar dat geldt niet altijd voor iedereen!
    Ik zou nu dolgraag eens een lang weekend weg willen. Maar wij hebben daar geen oppas voor helaas.
    Ik zou zeggen 'geniet! Natuurlijj ga je hem missen, maar je doet niets fout. Je bent ook jezelf nog, en niet alleen moeder.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.147
    35.792
    113
    Ik zou het zelf niet kunnen denk ik, heb er ook geen behoefte aan, maar hier is de situatie toch anders.
    Ze gaat met haar vriend op vakantie en zoontje is bij zijn vader, dus niet bij een oppas ofzo.

Ts: hij is bij zijn vader. In echte noodgevallen kun je zo een vlucht boeken en ben je zo thuis, maar gelukkig is die kans zo klein.

Hopsatee vindt dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.147
    35.792
    113
    Ja ik heb er ook geen behoefte aan, maar de situatie is toch anders? Zoals ik het lees is haar zoontje bij zijn vader, misschien sowieso wel die week. Dan zou ik ook wel weg durven gaan.

Hopsatee vindt dit leuk.
  18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    eigenlijk nog nooit gedaan, wel anders om dat mijn kinderen een midweek met opa en oma op vakantie waren en ze ons thuis lieten ;):roflmao:

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik vind af en toe een avondje/nachtje samen weg heerlijk! En hele vakantie zou niet per ze hoeven. Dat is misschien ook omdat wij nog steeds dezelfde soort vakanties doen als toen we nog geen kinderen hadden. Wij houden erg van verre rondreizen en dat bevalt ook prima met de kinderen erbij. De behoefte is er dan niet echt om samen weg te gaan.

Hopsatee vindt dit leuk.
  20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Haha, waren jullie kinderen toe aan een paar dagen zonder ouders? :D

Ik zou het zelf echt niet moeilijk vinden om zonderen kinderen weg te gaan. Een vakantie zonder kinderen zit er hier echter niet in i.v.m. het beperkt aantal vakantiedagen (die breng ik het liefst wel met het gezin door). Weekendjes weg zonderen kinderen komt wel voor en ik heb nog niet gehoord dat ze het dan niet leuk hebben gehad bij de oppas.

Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina