Vakantie buitenland, Senna 13 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door dolfijn, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

    dolfijn Bekend lid

    25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

    We zijn/waren van plan om half september naar Spanje op vakantie te gaan. Tenerife zijn we ooit een keertje samen geweest en het leek ons leuk om daar nog eens met z'n drietjes naar terug te keren.
    Maar.....hoe doen jullie dat? Ik kan me nu al druk maken om bepaalde dingen zoals voeding (mag je Nutrilonpoeder, Johannesbroodpitmeel, Nutrix etc) meenemen? En de groente-en fruitpotjes? Thuis ga ik straks gewoon verse produkten gebruiken, maar ik weet niet of ik dat in Spanje wel zo vertrouwd is. Dus moet je de potjes meenemen?
    We zouden het liefst in een Aparthotel of Appartementencomplex zitten, maar kan niks vinden over of er dan ook een kinderbedje te huren is. Kan je toch moeilijk zelf mee gaan nemen?
    En toen we nog met z'n tweetjes op vakantie gingen ga je 's avonds pas tegen een uutje of 8 ergens gezellig eten. Hoe doe je dat met een kindje van 13 maanden. Ik weet nog goed toen we in Mexico waren. Toen zagen we ouders met een kinderwagen met een handdoek eroverheen..... Ik kon die ouders wel voor alles en nog wat uitmaken en nu ga het zelf ook zo doen....? Voel me er niet lekker bij. Omdat pa en ma zonodig ergens gezelllig moeten eten, moet kindlief mee in de buggy/kinderwagen?

    Ik weet het, ik maak me waarschijnlijk druk om niks, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.
    Gisteren heb ik met mijn man een goed gesprek gehad hierover en waarschijnlijk zijn we tot de conclusie gekomen om dit jaar de vakantie in Nederland door te brengen. Het stelde me erg gerust dat hij hier zo makkelijk over dacht. (Hij wil heeeel graag weer eens naar het buitenland, vorig jaar was ik zwanger en het jaar ervoor zijn we verhuisd).
    Hij zei ' Als jij en Senna het maar naar jullie zin hebben, maakt het mij niet uit waar we zitten". Lief he?

    Maar ik blijf erbij dat het mogelijk moet zijn om met een kindje van 13 maanden naar Spanje te vliegen.
    Dus ik hou me toch aanbevolen voor handige tips en reiservaringen.

    Super bedankt alvast voor het meedenken.

    Gr. Dolfijn

    Ps. Tips over leuke, baby/kindvriendelijke vakantiecomplexen (aparthotel/appartement) binnen Europa zijn van harte welkom!
     
  2. Twinkeltje

    Twinkeltje Actief lid

    4 jan 2008
    131
    0
    0
    Wij zijn vorig jaar met onze dochter (toen 9 mnd) naar Italie gegaan. We zijn met de auto gegaan en konden hierdoor alles meenemen aan eten. Het is ons goed bevallen. Ik zag het niet zitten om met het vliegtuig te gaan omdat ik niet wist hoeveel en wat je mee mocht nemen en hoe het zou gaan. Nu denken we er zelfs over om buiten europa te gaan. Zo goed is het gegaan.

    Ik denk dat je je moet bedenken dat je er echt niet alleen bent met kinderen. Ze zijn er wel wat gewend hoor.

    Voor kinderen hoef je niet naar Spanje. Het maakt nu niet uit. Maar als het jouw wat extra's geeft, waarom zou je het niet doen. Ze krijgen er niets van!

    Dus: Gewoon gaan. Blijkt het niets voor jullie te zijn, doe je het gewoon niet meer!
     
  3. joepies

    joepies Bekend lid

    9 okt 2007
    579
    0
    0
    13 maanden eten met de pot mee, en over eten hoef je dus helemaal niet moeilijk te doen,
    in de auto kan je ook een camoingbed meenemen, en wij gingen gewoon om een uur of 6 7 eten, kinderen naar bed, en lekker buiten zitten met z;n tweeen , spelletjes etc.

    en 1 keer in de week gingen we wat later uit eten wat ze dan de volgende dag weer inhaalden en bleven we bij de stacaravan en zwembad zodat ze konden uitrusten.

    Met een kind van 13 maanden is het echt geen probleem meer hoor.
     
  4. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Spanje is geen ontwikkelingsland, hoor.
    Alles is daar ook te koop.
    Prettigste is een apartement of huis te huren, kun je lekker zelf koken.Campingbed meestal aanwezig.
    Supermarkten bijna zoals hier.

    Wij reizen elk jaar met kinderen, gaat prima. Belangrijkste is dat je geen stress overbrengt.Dat voelen kinderen aan.
    Je moet maar zo denken: paspoort, betaalmiddelen, tickets, de rest doet er niet toe, als je die drie dingen maar hebt. Dus niet druk maken om dingen die je vergeten bent, scheelt een boel kopzorg.
     

Deel Deze Pagina