Ik wil even iets vragen over de vacuumpomp. Mijn zoontje is 2 maanden geleden geboren middels een spoedks nadat eerst de vacuumpomp is geprobeerd. Hij had hierdoor een vochtbult op zijn hoofd die de dag erna bijna helemaal weg was. Nu heeft hij alleen nog steeds vocht tussen zijn schedel en zijn huid. De wijkvpk van het cb zegt dat het lang kan duren voordat dit weg is, maar maak me toch een beetje zorgen. Verder is het een vrolijk ventje maar heb soms het idee als hij huilt dat het komt omdat hij hoofdpijn heeft ofzo. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Groetjes, Ellen
Hoihoi, Hier hetzelfde van de vacuumpomp. Die bult/stukje met vocht bleef ook wel een hele tijd zitten bij Suus(weet niet meer precies hoe lang) Zij heeft hierdoor wel een flinke voorkeur gehad naar de kant waar de bult niet zat:x Waardoor ze een afplattinng heeft en misschien een correctiehelpje moet hierdoor Dus let goed op een voorkeurshouding door die bult.... En de eerste 8 weken huilde zo ook best veellll.. maar is ook weer over gegaan naar ongeveer 9 weken werd het huilen een stuk minder.Als je echt denkt dat het door hoofdpijn komt zou ik het nog even laten nakijken door de ka want heb ook gehoord dat ze er een lichte hersenschudding van kunnen krijgen. Groetjes Angela
Hier ook een vacuumpomp, maar de vochtplek hebben we gelukkig niet gehad. Wel de voorkeurshouding, met ook een afplatting tot gevolg. Gelukkig is dat met veel fysio goed gekomen, we waren er op tijd bij. Maar zo'n afplatting kan ontzettend snel gaan! Het schijnt dat veel kindjes die met een vacuumpomp geboren zijn een voorkeurshouding hebben, dus let daar goed op.
Hier ook een voorkeurshouding (zoontje slaapt al vanaf 7 weken door maar blijven om de twee uur de wekker zetten om het hoofdje te draaien, zucht!) Die bult trok gelukkig wel snel weg (week of 2) En hij heeft een ep armpje. Ik heb niet het idee dat hij lang hoofdpijn heeft gehad.
Hier ook met de vacuumpomp. De hartslag daalde, dus ze moest snel geboren worden. Ikzelf perstte goed, waardoor ze er in 2 persweeen was en ze niet aan de pomp hoefden te trekken. Ze had dus ook bijna geen bult op haar hoofd. Wel is ze dagen lang misselijk geweest en hield weinig eten binnen. Ze heeft geen voorkeurshouding (gelukkig). En verder heeft ze de eerste 2 maanden best heel veel gehuild, maar of dat daardoor kwam weet ik niet!!
Bedankt voor al jullie reacties. Ook mijn zoontje heeft een voorkeurshouding, ligt graag op rechts. Ik draai zijn hoofdje wel de andere kant op, maar hij draait zijn hoofdje zelf weer terug, dus kan er niets aan doen. Ik ben wel weer wat geruster, thanks.
Je hebt speciale kussens voor voorkeurshouding en je kan naar de kinderfysio. Mijn zoontje is niet gehaald met de vacumpomp ofzo maar had voorkeurshouding naar links. Ik ben naar de fysio gegaan (je hebt geen verwijzing nodig) en nu heeft hij er bijna geen last meervan.
Hier een tangverlossing gehad en Thijs heeft zeker een week flinke hoofdpijn gehadf en hij had een blauw oortje. Ik zou idd de kinderfysio bellen. Dat heeft hier goed geholpen. Ook kan je eens naar een osteopaat om te checken of alles in orde is met je kindje. Wel heftig hoor, eerste de pomp en dan een spoed-ks!
Mijn zoontje is ook met de vacuumpomp gehaald, het had niet langer moeten duren want dan was het nog een keizersnede geworden maar na 19 min. trekken met dat ding was hij er eindelijk. Het zag er vreselijk uit! Het was helemaal kapot! Wij moesten hem de eerste dagen elke keer zetpilletjes geven tegen de pijn en zo min mogelijk vasthouden. Na een paar dagen huilde hij niet meer van de pijn en hoefde de zetpilletjes niet meer. De wond heelde ook snel en gelukkig heeft hij nu een heel mooi rond bolletje en verder heb ik eigenlijk niet gemerkt dat hij er nog veel last van had?!
Vincent is ook met de vacuum en tang gehaald. Hij heeft er niks aan over gehouden, moesten alleen de eerste week de bovenkant van zijn hoofdje zoveel mogelijk met rust laten. Je kunt nog steeds zien waar de vacuum gezeten heeft (2 kringen op zijn hoofd), van de tang heb ik niks kunnen ontdekken. Hij oogde na de bevalling eigenlijk meteen wel ontspannen, al geloof ik best dat hij hoofdpijn heeft gehad de eerste dagen. Wel had hij een bobbel op zijn hoofd, maar die was 2 dagen later al helemaal bijgetrokken. Vincent is een heel blij kereltje. Zijn wel met hem bij de ostheopaat geweest ivm erge darmkrampen. Deze vertelde dat ondanks de zware bevalling Vincent er weinig van over heeft gehouden. Zijn nekje was goed los en het enige probleem dat Vincent had is dat hij in de baarmoeder al een voorkeurshouding had (handje onder zijn kin/hoofd), waarmee hij de spijsverteringszenuw in de verdrukking heeft geholpen.
Ik ben vanaf 4 weken inderdaad met Pax naar de osteopaat geweest ivm darmkrampjes en zijn nekje waar wat klem zat. Aanstaande donderdag voor de 3e keer terug en is zie al resultaat. Ik maak me alleen nog zorgen om het vocht wat nog steeds op de plaats zijn de vacuumpomp tussen zijn schedel en zijn huidje zit. Wijkvpk zegt dat het lang duurt voordat dit weg is. Verder is hij een blij ventje maar ik hoop dat de osteopaat dit ook nog kan verhelpen.
Ik ben ook met Senne naar de osteopaat geweest. Hij was toen 3 a 4 weken, hij huilde veel. Door de vaccuumpomp had hij dus last van zijn nekje (stijve nek idee) Na de behandelingen huilde hij stukken minder!