Vaak ziek sinds ze naar de KDV gaat jullie ervaring?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jette, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

    sinds onze dochter naar de chreche gaat is ze mega vaak verkouden, de ene verkoudheid is nog niet voorbij of de volgende dient zich al weer aan.
    Ik weet wel dat ze weerstand op moeten bouwen maar dat het zo vaak zou zijn had ik niet verwacht.

    De leidsters zeggen zelf ook dat het een ruimte vol virussen en bacterien is op de creche, wat is jullie ervaring hiermee?

    Henriette
     
  2. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    onze zoon is nooit naar het kinderdagverblijf geweest maar altijd bij mij thuis. Toen hij 2,5 was ging hij naar de peuterspeelzaal en sinds dien is hij ook veel meer verkouden en ziek. Ik zelf zie het als iets normaals, het kind is eigenlijk nog niets gewend en krijgt nu pas de bacterieen die kindjes die naar een kdv gaan al aan gewend zijn.
    Ik weet dus niet wat beter is.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.796
    3.636
    113
    Ze is bij mij de eerste 2 a 3 maanden nadat ze naar het kdv ging (toen was ze net 7 maanden) zowat chronisch verkouden. Maar de afgelopen maanden gaat het goed hoor, af en toe nog een verkoudheidje.
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja hoor, heel herkenbaar... is weinig tegen te doen en zo bouwen ze weerstand op. Na een tijdje wordt het wel minder trouwens.
     
  5. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Noortje heeft er niet zo heel veel last van. Is wel eens verkouden ja. Maar valt best nog mee. Aan de ene kant heel vervelend als je kindje al die virussen moet meepakken, maar dat betekent wel dat waneer ze naar de kleuterschool gaan, dan hebben ze dit alvast gehad! Anders zit je steeds met een zieke kleuter.. Wordt vanzelf minder..
     
  6. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Mijn kleine is ook sinds ze 6 maanden is naar het kdv en ze is tot nu toe (7,5 maand is ze nu) continu ziek geweest. Hoort er helaas bij, ze steken elkaar steeds aan. Ook ons hele gezin is er al ziek door geworden inclusief opa en oma!
     
  7. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    Hier heel verschillend. Onze dochter is nu 2 jaar en ze is vanaf dat ze 3 mnd was, naar het kdv geweest, ze is tot nu toe pas 3 x snipverkouden/ziek geweest.
    Onze zoon daarentegen is eigenlijk continue verkouden sinds hij naar het kdv gaat......
    Wel vervelend maar wat de anderen ook al zeggen, een beetje weerstand opbouwen is ook goed!
    wup
     
  8. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook een vrijwel constant snotterig kind. Volgens mij hoort het erbij. Of ze krijgen het via het KDV of via de peuterspeelzaal of op de kleuterschool. Het is maar net waar ze het eerst binnen met allerlei kinderen te maken krijgen.
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Heel herkenbaar, hier ook, maar dat was ze ook na haar geboorte en die ene dag in het ZH heeft haar toen een verkoudheid van 3 maanden opgeleverd, toen ze daar van hersteld was ging ze naar het KDV om weer 3 maanden verkouden te zijn. Tegen de zomer werd het minder, toen KDV vijf weken dicht en ja hoor na de zomervakantie gelijk weer verkouden.
     
  10. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hier hetzelfde. Hij gaat sinds 2 maanden naar het kdv en wanneer z'n ene verkoudheid over is, dient de volgende zich al weer aan... Je ontkomt er niet aan. Als hij het nu niet krijgt, dan krijgt hij het wel wanneer hij naar de pzs of kleuterschool gaat.
     
  11. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja ik word er niet goed van, nu heeft ze het probleem dat ze steeds moet hoesten, en vooral s'nachts, moet zeggen ze gaat nu weer de goede kant op, ze heeft vannacht maar 1x gehoest en sliep toen fijn weer verder.
    Ik kan toch niet constant maar druppels blijven geven, ik geef druppels van VSM.
    Gisteren voor het eerst een dag met niks wat ik heb gegeven, hoe doen jullie dat, geven jullie iets voor de verkoudheid?

    Ik heb haar vorige week thuis gehouden van de creche maar zie er gewoon weer tegen aan haar deze week weer heen te doen!

    Henriette
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa krijgt alleen iets als ze anders niet kan slapen. Zolang ze goed slaapt, krijgt ze ook niets.
     
  13. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.882
    1.368
    113
    Thijmen loopt ook constant rond met een snotneus, ik geef af en toe wel iets voor het hoesten en af en toe zo'n kuur van VSM voor verkoudheid. Hij lijkt er verder weinig last van te hebben.
    Ik heb alleen wel dat ik steeds door hem wordt aangestoken en dan echt ziek wordt. Ben nu sinds Thijmen naar de creche is (vanaf maart) echt constant ziek of onderweg. Keelonsteking, griep etc. Wordt er echt niet goed van, zit nu weer thuis met buikgriep :( Hebben jullie dat ook?
     
  14. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou je het zegt, ik ben normaal nooit ziek maar heb nu drie weken achter elkaar op zondag buikgriep gekregen de week erna mega verkouden, de week daarna overgeven etc.
    Zou best kunnen dus.

    Ik heb dominique vorige week thuis gehouden van de creche, maar haar vanmorgen gebracht met de mededeling dat dominique even weer virussen kwam snuiven, de leidsters konder er hartelijk om lachen!

    Henriette
     
  15. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Camila was nooit eerder ziek.... Sinds vorige week donderdag op het kdv: van zondag tot en met gisteren een flinke buikgriep en sinds gisteren is ze snotverkouden..... Gaat lekker :cry: .
     
  16. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey yake, waardeloos he, ja en ik weet wel dat ze een goede weerstand op moeten bouwen etc. etc. maar niks minder als dat je kleintje ziek is!
    bah bah bah!

    moet wel zeggen dominique is gisteren weer geweest ach en zo sneu ze had net behoorlijk gehuild toen ik haar kwam halen, ze huilt thuis nooit zo erg, :cry: maar ja thuis gekomen lekker in bad gedaan, fles gegeven en op bed gelegd, en als een blok in slaap gevallen tot vanmorgen half 8! geen kik niks!
    dat is dan weer een voordeel van de creche ;) !

    Beterschap yake!

    henriette
     
  17. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dankjewel, Henriette, geniet maar lekker van dat lange slapen! Hier zie ik nog niet echt verbetering, maar geduld is een schone zaak!
     
  18. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Nou meiden het is WEER zover, afgelopen donderdag naar de creche geweest, ja hoor weer verkouden, ben alweer 2 nachten op, doe geen oog dicht, en onze dominique ook niet hoesten hoesten hoesten, ik wordt er moedeloos van, zit nu echt serieus te overwegen haar niet meer naar de creche te doen, of in ieder geval een aantal maanden niet en dan kijken of het beter wordt.
    Mijn moeder heeft aangeboden dat ze wel een dag bij hun mag komen (liefst wil ze haar elke dag hoor ha ha ha).
    Maar mijn moeder past al 2 dagen op in de week, wordt het dan niet zo'n muts straks dat ze net zo gaat doen als mijn moeder? ;)
    Ik weet wel dat ze weerstand moet opbouwen, maar dit is toch niet normaal, als ze nou een snotneus kreeg maar ze is echt dagen lang hardstikke verkouden en dan is het al weer tijd om haar heen te brengen.
    Komt bij dat ik geen belastingvoordeel heb van de creche, dus ik betaal volle pond (278 euro) per maand voor 1 dag in de week (best veel) en als ik haar dan om de week niet breng omdat ze ziek is............, als mijn moeder extra uren oppast krijg ik wel vergoeding van viavila nou ja mijn moeder dan maar wat over blijft delen we, dus worden we er beiden beter van, wat vinden jullie wat moet ik doen?

    Henriette
     

Deel Deze Pagina