Doen jullie dat? Ik eerst wel, maar ik snap inmiddels het nut ervan echt niet meer, dus vul nu braaf steeds de minimaal vereiste 4 activiteiten per 4 weken in en voor de rest kan ik de tijd die daarvoor nodig is, eigenlijk beter besteden aan solliciteren of huishouding... Maar was even benieuwd of ik de enige ben, of dat er meer mensen zijn die niet snappen waarom je braaf alles door zou moeten gaan geven op een netwerk dat de helft van de tijd uit de lucht ligt of onder werkzaamheden gebukt gaat, enz enz.
Ik deed toen de tijd ook alleen de verplichte 4 per 4 weken. en als ik een keertje niet uitkwam pakte ik een oude erbij (als ik op vakantie was bijvoorbeeld)
Hmm ik deed het wel maar als het niet werkte liet ik het gewoon liggen tot de keer erop dat ik inlogte. Hoop verloren tijd inderdaad.
ik zit sinds half februari in de WW en het vinden van een (voor mij) geschikte vacature is moeilijk te vinden helaas. ik doe ook gewoon de verplichte 4 per maand. kreeg afgelopen week een brief dat ik 2 juni een evaluatie gesprek heb.
Mijn vader kreeg te horen tijdens een gesprek op het werkplein dat hij niet elke sollicitatie door hoeft te geven, alleen de 4 per 4weken. De reden? Het was anders meer om te verwerken dan nodig en dat kostte teveel tijd. Ze weten je wel te motiveren in elk geval
Nou, wel mooi eigenlijk. Ik solliciteer wel meer dan die 4 per maand, maar om nou elke keer alles door te gaan geven, is best een heel karwei. Ben ik zo weer een half uur aan het registreren, terwijl ik die tijd ook kan gebruiken om weer vacatures te zoeken of m'n huis netjes te maken Maar er staat overal dat je alles door moet geven en daar zag ik dus totaal de zin niet van in, aangezien ze toch geen fluit doen om je aan een baan te helpen en er met de gegevens die je doorgeeft volgens mij niets anders gebeurt dan registreren of je de minimale 4 hebt gehaald en dus nog recht houdt op je uitkering Van mij mogen ze het UWV wel opdoeken. Rutte heeft het nou zo kapot bezuinigd dat datgene wat ze nog wel doen, echt helemaal nergens meer op slaat. Zou een hoop geld schelen
Ik hou het af en toe eens bij voor vriend. En geef wel alles door. Maar dit gaat vaak automatisch omdat hij solliciteert via werk.nl zelf en dan komt het automatisch bij activiteiten te staan. Gesprekken geven we ook door maar verder niet pff
Ik gaf het toendertijd wel allemaal door waarna ik erachter kwam een overijverige werkcoach te hebben. Als ik er dus 8 verstuurd had op bv de eerst donderdag zo van dan ben ik er maar vanaf. Dan liet ze direct een nieuwe termijn ingaan waardoor ik dus per direct weer een nieuwe 4 weken de sollicitaties moest door geven. Heb haar gevraagd waarom ze dat telkens deed. "Nou je bent zo goed bezig" ja hallooooo....
Ik heb altijd wel alles doorgegeven, maar het is inderdaad een zeer slechte site die steeds vastloopt. En je CV invullen dan, dat doet toch ook niemand? Heb je je CV geupload, moet je alles nog weer afzonderlijk op diezelfde slechte site in gaan vullen. Ik heb ook een evaluatiegesprek gehad, met een meisje wat jonger was als mij. Ze gaf mij de tip om mijn lievelingskleuren te gebruiken in mij CV, en een pasfoto bovenaan naast mn personalia. Om het wat vrolijker te maken... Moest even denken aan die film met hoe heet ze ook al weer... oja Reese Witherspoon, Legaly Blond... haha was net zo'n typje, ze had nog net niet zo'n pluis pen. Dus ik thuis mn CV superblij gemaakt met paarse titels en de rest blauw en een leuke foto van mij aan het strand op pasfotoformaat er bij geplakt en weer teruggestuurd naar haar. Wat was ik goed bezig!! CV heb ik bewaard voor de lol maar no way dat ik daarmee ga solliciteren op mn HBO+ werk en denk niveau Heb gelukkig met mn saaie doorsnee CV een prima baan gekregen
Ik deed dat ook. Braaf de vier sollicitatie per vier weken maar.kreeg op mn kop dat ik veel meer moest solliciteren.
Nou, fijn om herkenning te vinden @Deerne85: haha, je lievelingskleuren. Yeah, right... Ik heb mijn CV eens kritisch laten beoordelen door iemand die HRM doet, en dan krijg je heeeeeeele andere tips Als je zo iemand hoort over wat wel en niet handig is, besef je helemaal hoe ongelovelijk het UWV bazelt... Had hier destijds iemand die met dingen aankwam, waarvan ik dacht: ehm, ja.... nee dus. Gaf ik tegenargumenten, maar merkte ik dat dat al heel snel geinterpreteerd werd als 'heb je weer zo een die niet wil werken'. Dus ben maar braaf ja gaan zitten knikken
Moeten jullie veel doen voor het UWV? Dus op gesprekken komen van ze of "hoe leer ik solliciteren" ongein? Of valt dat wel mee?
Ik heb in die tijd dat ik nog WW had, per ongeluk een hele periode vergeten mijn sollicitaties door te geven. Nooit wat van gehoord. Nu liep mijn WW eind december af. Dus ben er klaar mee. Werd ik ineens een paar weken geleden, door ook zo'n coach gebeld, die zich blijkbaar verveelde, waarom ik al vanaf januari dit jaar geen sollicitaties meer doorgaf... Euh nou omdat ik al sinds 20 december geen uitkering meer krijg.... Kan mijn tijd wel beter besteden dan dat geneuzel bij het UWV.
Mijn manager over foto's op een cv 'het is geen datingsite' En dan vooral de foto's op terrasjes, selfies of met kinderen erbij.
hahaha ja echt he! Op mijn pasfoto was een stukje bikini te zien, echt veel te fout, maar mijn werkcoach was enthousiast! Ze zal wel denken, hoe langer ik de mensen werkloos hou, hoe langer ik wel werk heb En inderdaad, als je met tegenargumenten komt "werk je niet mee". Ik moest ook een of andere test doen met wat ik leuk vind. Tja... leuk hoor, maar als je daar de papieren niet voor hebt? En zonder baan niet de financiele middelen hebt om die papieren dan wel te halen? Het UWV heb je echt geen zak aan!!
Ik stuur ook maar 4 sollicitaties in per maand.. Maar veel meer solliciteer ik op dit moment ook niet. Alsof iemand mij een job gaat aanbieden nu ik 34 weken zwanger ben en mijn WAZO morgen in gaat..
Ik heb trouwen ook een gat van oktober - mei op mn cv. Daar zit ook 4 maand zwangerschapsverlof bij in. Zij vond dat ik dat er prima tussen kon zetten... mooie werkervaring, had ik de taakomschrijving er dan ook bij moeten zetten??