Utrogestan en tarwekiemolie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dex1989, 23 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dex1989

    Dex1989 Bekend lid

    21 dec 2016
    924
    651
    93
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

    Ik zit in een traject voor een tweede kindje (alleen) en doe dit met behulp van IUI. Nu is mijn luteale fase veel te kort, dus deze 4e ronde doen we met utrogestan. In ronde 2 was het overigens raak, maar ging het direct (zelfde dag nog) mis. Ronde 1 tm 3 heb ik tarwekiemolie gebruikt en dat gebruikte ik ook in de ronde dat ik zwanger werd van mijn eerste zoontje (6 jaar geleden, met partner en op de natuurlijke manier).

    Mijn vraag: ik heb vrijdag de IUI gehad en ben vanmorgen begonnen met de utro. Liefst gebruik ik hierbij ook de tarwekiemolie, want dat ging eerder ook goed. Alleen, voor ik dat doe: kan dit wel samen met de utro? Iemand enig idee of met positieve ervaringen hierover?

    Liefs en dank jullie wel!
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.062
    5.768
    113
    Vrouw
    Ik zou sowieso de tarwekiemolie niet gebruiken. Dit kan ten eerste je hele cyclus overhoop gooien en ten tweede zit er een veel te hoge concentratie omega 6 in verwerkt wat juist een negatieve impact op je vruchtbaarheid kan hebben. Tarwekiemolie zou je enkel en alleen slikken voor het hoge gehalte vitamine E wat ontzettend veel anti oxidanten bevat. In dat geval kan je veel beter enkel 100% vitamine E slikken.

    Succes met je traject.
     

Deel Deze Pagina