moet je melkpoeder op voorraad hebben bij borstvoeding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door shewolf, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shewolf

shewolf Lid

16 jan 2012
    86
    0
    0
    overijssel
    Ik vraag me even het volgende af:
    Ik ben van plan borstvoeding te gaan geven,maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Moet ik nu voor de zekerheid ook een pak melkpoeder halen voor de beeb? of is dat niet nodig omdat je altijd wel iets kan afkolven anders?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nee, dat hoeft niet. Mijn kraamzorg gaf aan dat je altijd wel even wat kan halen als het echt niet blijkt te lukken en volgens mij hebben ze zelf ook altijd wat op voorraad.

3. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    370
    1
    18
    hoeft niet maar handig dat zeker,ik was ervan overtuigd bv te gaan geven en toen mijn dochter werd geboren juistem ik had helemaal niks.
    ze is in de nacht van 1 ste naar 2de paasdag geboren en ja dan is alles dicht.
    ik was aan t kolven en doen maa ondertussen had mijn dochter flink honger resultaat oververmoeid moeder en kind.
    mijn vriend heeft toen bij t zxiekenhuis apotheek voeding gehaald,bv is ook nooit op gang gekomen ondanks kolven enzo.

ik heb nu dus wel weer voeding gehaald terwijl ik wel bv wl gaan geven,.

gr gemma

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Het hoeft niet maar dat is meer omdat een goede KV ook wat bij zich heeft, was bij ons ook er nodig helaas. Je kan bij de etos ook kleine verpakking nutrilon HA halen, dat is het beste als je de bv wel wil door zetten, kost maar 2,50 ofzo en je hebt wat voor nood achter de hand. dara kan je 10 voedingen mee doen in het begin.

Net zo belangrijk als voeding is van te voren al kijken waar in de buurt je ene goede medela kolf kan huren, als je voeding niet wil zal je die ook nodig hebben, vaak bij de groenbe kruis winkels

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vond het idee wel fijn dat we het in huis hadden, dat haalde ook wat druk van mij af (want ik vond die verantwoordelijkheid wel heel zwaar in het begin, dat ze volledig afhankelijk was van mij voor haar voeding; bus poeder in huis en ineens was er een alternatief mocht ik niet kunnen voeden, probleem opgelost). Uiteindelijk nooit het pak open gemaakt.

6. shewolf

shewolf Lid

16 jan 2012
    86
    0
    0
    overijssel
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan inderdaad maar een kleine verpakking in huis haal, voor je weet maar nooit.

Ik weet inderdaad al waar ze kolven verhuren hier, bedankt voor de tip.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Apotheken verkopen het ook, dus mocht het niet lukken en het is bijv nacht of weekend, bij de nachtapotheek/weekendapotheek kun je het ook gewoon halen

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, het is heel normaal dat de voeding pas op de 3e dag goed op gang komt, daar is een kindje ook op "berekend". Je kraamzorg of verloskundige heeft ook vaak wel een proefverpakking in de auto liggen voor echte noodgevallen. En anders kan je nog naar de weekend apotheek, maar doorgaans heb je meer aan GOEDE borstvoedingsbegeleiding als aan een pak kunstvoeding in huis. Hou er ook rekening mee dat het advies bij borstvoeding is om hypo allergene melk te geven.

Deel Deze Pagina