N.a.v. alle heerlijke recepten die ik in mijn tomatensoep topic kreeg ben ik benieuwd naar andere heerlijke soeprecepten. Groentensoep is mijn favo, dus die graag. Maar ben ook op zoek naar andere soorten soepen.
Ik zelf maak graag lekkere pindasoep! Hieronder het recept: Nodig: - 1 zakje gedroogde nasikruiden Boemboe - 1 ui - 1 prei - 1 rode peper - 200 gram kipfilet - 4el zonnebloemolie - 1 blikje kokosmelk (400ml) - 1 Kippenbouillontablet - 200 gram kousenband ( of haricots verts of sperziebonen kan ook!) - 3 el pindakaas - zakje kroepoek Week de nasikruiden volgens de verpakking Pel en snipper de ui, maak de prei schoon en snij in ringetjes Maak de peper schoon en verwijder de zaadjes Snij de kipfilet in reepjes en bak de kipfilet in een met de zonnebloemolie verhitte pan. Voeg de nasikruiden, kokosmelk en de kousenband toe Breng de soep aan de kook en laat ongeveer 5 minuten doorkoken Voeg 750 ml water, het bouillontablet en de pindakaas toe. Breng opnieuw aan de kook en voeg de preiringetjes toe. Serveer de soep met de kroepoek. IS echt heel lekker en snel klaar, hoeft dus niet een dag van de te voren worden gemaakt
Broccolisoep: 1 broccoli 1 middelgrote aardappel 1 bouillonblok 1/1,5 liter water snij de hele broccoli in kleine stukjes (ook de stam). Doe hetzelfde met de aardappel. Stop ze in de pan en doe daar kokend water bij (totdat de bloemkool net onder water staat. Voeg naar smaak bouillonblok toe. Kwartiertje laten koken. Fijn maken met de blender en klaar! Ik vind het altijd lekker als er nog wat geraspte oude kaas op zit.
3 liter water met rundvlees/soepvlees met 1 blokje rundvleesbouillon. Als t kookt schuim er af. Na ongeveer 2 uur een zakje groentesoep en een zakje Deense rundvleessoep toevoegen + soepgroente. Nog een kwartiertje laten staan et voilà. Als je de soep nog dikker wil hebben is een handje rijst erdoor ook lekker.
Ik weet niet of je van yoghurt houdt, maar de soep ervan is overheerlijk. Dit maken ze vaak ook voor kleine kinderen omdat ze er vaak dol op zijn (Turkse keuken) Ingrediënten 7 glazen water 4 eetlepels rijst 1 eetlepel meel/ bloem 1 ei 1 glas yoghurt Zout en gedroogde munt naar wens Bereiden Doe het water in een pan en breng het aan de kook. Voeg de rijst erbij en laat doorkoken tot het zacht wordt. Doe de ei, yoghurt en bloem in een kom en klop ze tot een glad beslag. Doe doe beetje bij beetje ( ong. 3 lepels) van het gekookt water in het beslag en roer het tegelijkertijd. Voeg langzaam het beslag bij het kokend rijst en blijf het goed roeren tot het helemaal kookt. Als je niet god blijf roeren gaat het yoghurt schifteren en is het soep niet zo lekker meer. Nadat het soep kookt zet je hem op een lage vuur en doe er wat munt en zout door. Voordat je gaat serveren doe je nog wat olijfolie erbij en roer het goed door. Ik hoop dat je het probeert en natuurlijk lekker vindt Eet smakelijk..
Zelfgemaakte aspergesoep! Met ei, ham en asperges natuurlijk Nog even wachten want de asperges zijn nog erg duur. Ik haal het recept via Google, weet ff niet meer precies welke website. Maar zoveel lekkerder dan kant en klare!
heldere aardappelsoep: - 300gram rundergehakt; - 1 ui; - knoflook naar smaak; - bosje verse groene kruiden; - 3 grote wortels; - 7-8 middelgrote aardappels, gesneden in kleine dobbelsteentjes (1 bij 1 cm); - runder bouillonblok; - ui, knoflook even laten fruiten, wortel heel klein snijden en mee bakken; - gehakt toevoegen, goed rul bakken; - kruiden naar smaak, en bosje groene kruiden erbij doen; - 1-2 blokjes bouillon, 1,5 water en de gesneden aardappels erbij doen en aan de kook brengen. Ongeveer 20min laten koken. Hier een heerlijke zondagslunch
Hier grote fans van minestronesoep! Hoe maak ik minestronesoep ik voeg zelf als groenten, meestal paprika, champignons, courgette en sperziebonen toe. En ik doe er heerlijke riblappen in. Verder kaastortelini. Echt een groot succes bij de kinderen en bij ons
ghyros soep errg lekker. kilo gyros bakken en deze onder slagroom/ je kunt ook wat melk toevoegen als je kompleet slagroom te heftig vind dus half half bijv. zetten. en nachtje laten staan in de koelkast. 2 zakjes uiensoep klaarmaken en 2 paprikas toevoegen rood en groen of alleen rood. kleingesneden natuurlijk hihi halve fles ziegeneunersaus en chilisaus naar smaak doe ik altijd. bker creme fraische en blik mais. en klaar is je soepje. deze doet het op feestjes altidj erg goed. ook kids vinden hem vaak super. we eten hem dan met breekbrood.
Niet zelf bedacht, maar wel super lekker. Is weer eens wat anders dan de standaard soepen met groente. Dit is een soep met oa mango, rode peper en kokosmelk. Het recept is met garnalen, maar dit hoeft niet perse. Zonder is ook erg lekker. Mango-peper soepje