Ok, beetje gekke vraag misschien, maar ik ben toch wel benieuwd . Tijdens de bevallingscursus die ik heb gevolgd kwam het onderwerp ook op de eerste keer ongesteld zijn na de bevalling. Er werd toen vertelt dat je het eerste half jaar waarschijnlijk geen tampons kan gebruiken, omdat die er gewoon weer uit vallen, omdat je vagina te wijd is Nu heb ik gister voor het eerst onder de douche gevoeld wat 'de schade' is na de bevalling (vond mezelf heel dapper! ), maar ik had niet het idee het veel wijder aanvoelde dan voor de bevalling Klopt dit verhaal van uitvallende tampons wel?? Ik ben het maandverband namelijk inmiddels aardig beu van het vloeien en kan niet wachten tot ik weer tampons kan gaan gebruiken straks als ik weer gewoon ongesteld ben.
na mijn derde zwangerschap moest ik grotere tampons kopen omdat ze er dus echt uitvielen als ik liep en smorgens sprinten na de wc want dan lag hij er al uit en zat alles onder het bloed gebruik nu na 4 jaar nog de grotere tampons ook ivm hevige bloedverlies wat ik eerder niet had
Voor de bevalling bleven mini's er prima inhangen, na de bevalling moest ik echt de allergrootste super tampons gebruiken en die vielen er inderdaad nog regelmatig uit... tot ongeveer een half jaar na de bevalling. En nu bij de 2e is de boel nog wijder maar ze blijven redelijk zitten Wel is mn menstruatiepatroon super veranderd. Eerder was het verspreid over 5 dagen, nu is de 1e dag licht en de 1 a 2 dagen erna loop ik echt helemaaaal leeg. Elke uur moet ik de grootste supertampon EN maandverband verschonen omdat het al door gelekt is. Echt een ellende en durf nauwelijks mn huis uit op zo'n dag.
Hier geloof ik de tweede menstruatie weer normal en minitampons gebruikt hoor Het zal dus verschillen.. Oja ook geen andere menstruatie, maar ben ook vrijwel gelijk weer aan de pil gegaan.
Hier nooit last gehad van uitvallende tampons hihi (gelukkig!), maar wel van normale naar super gegaan. En inderdaad twee dagen echt om het uur verwisselen in verband met anders doorlekken Verschrikkelijk!
Hier bleven mini's echt niet meer zitten, normaal wel nog, maar die voel ik wel echt naar beneden zakken; zit echt niet lekker. Plus gaat gelukkig prima!
Na m'n eerste bevalling geen verandering van maat tampon nodig gehad. Wel ontzettend veel bloedverlies idd ook echt na een uur door tampon + maandverband doorgelekt. Hopelijk is dat nu na m'n 2e bevalling niet anders. Maar: begrijp ik nu goed uit je verhaal dat je nu tijdens het vloeien al van plan bent om tampons te gebruiken? Dat zou ik in verband met infectiegevaar niet proberen hoor.(misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen hoor, in dat geval sorry alvast). Ik ben het maandverband na bijna 3 weken ook aardig zat, krijg er zelfs behoorlijk uitslag van, maar durf echt nog geen tampons te gebruiken.
Ik heb denk ik tot 4 maanden na de bevalling een grotere maat en maandverband nodig gehad omdat het inderdaad uitzakte. Is helemaal goedgekomen maar het heeft idd wel een paar maanden geduurd.
Hier geen problemen gehad met uitvallende tampons. Het enige probleem was dat ik hem niet kreeg ingebracht omdat het onzettende brande en ik het heel erg voelde zitten. Kreeg hem ook moeilijk ingebracht. Dit is na een maand of 4 langzaam over gegaan.
Dat kan inderdaad kloppen. Ik loop bij een bekkenfysiotherapeut en zij had het er vanmorgen over. Dit hoort na een aantal maanden wel over te gaan anders is het verstandig om naar een bekkenfysio te gaan.
hier ook geen uitvallende tampon, het is hier ook hetzelfde als ervoor. Soms denk ik zelfs dat het wat nauwer is geworden.
Nee, ik bedoel inderdaad pas na het vloeien hoor Nu lijkt het me inderdaad niet goed om er een tampon in te stoppen met een wond in mijn baarmoeder
Hier ook geen probleem gehad met de normale formaat tampons gehad. Ben al jaren niet ongesteld geweest voor m'n zwangerschap en had deze vlak voor m'n zwangerschap gekocht maar dus niet nodig gehad. Ben pas geleden voor het eerst ongesteld geworden en had hetzelfde als jou bij dat maandverband (helemaal spuugzat) en probeerde het en ze bleven gewoon zitten. Hoefde ook niet heel vaak te wisselen ofzo.
Het valt er niet uit, maar af en toe voel ik het wel wat zakken, niet echt een fijn gevoel (overigens niet bij veel bloedverlies, maar wanneer ik veel in beweging ben geweest). Blijft dus niet heel goed zitten, maar erg is het ook niet.
Ik kan na 10 maanden alleen nog maar de mini in.... Bij mij is het alleen maar nauwer geworden, als ik normaal in doe dan voel ik de tampon heel de tijd zitten wat ik eerder niet had.
Vroeger kon ik het met een OB mini af, nu met een Super Plus😁 (zoooooooo blij dat die bestaan!!!) Dat werkt prima! Een normale viel bij mij idd uit, bij niezen of *ahum* persen op de wc....