Wij zijn allemaal voor 13.000 verzekerd. Ik ga er vanuit dat wij nog wel een tijdje op deze wereld mogen zijn en dat het tegen die tijd evenveel waard is als nu 10.000 euro. Ik ging zelf met een veel te kleine verzekering de deur uit en kon toen flink gaan bijbetalen omdat mijn premie omhoog moest en mijn moeder tot mijn 18e voor premievrij had gekozen. Dat doe ik mijn kinderen niet aan. Wij betalen hun premie.
Ik heb geen uitvaartverzekering. Maar met mijn huidige wensen kom ik al op ruim 6000,- excl mijn grafsteen en kosten uitvaartlocatie. Maar dan heb ik echt alles zelf tot in de details geregeld zoals ik het wil.
Hangt er helemaal vanaf wat je wilt en hoe je het wilt. Er zijn grafkisten van 500,- maar ook van 2000,- Je kan ook een kist elders betrekken dan via de begrafenisondernemer. Wij hebben voor mijn vader een kist gekocht bij Heavenly Palma. Scheelde 300,- met exact dezelfde kist als de bode in zijn collectie had. Was ook binnen 1 dag geleverd. Zo kan het ook met veel andere dingen. Vervoer kan en mag je zelf doen/regelen, dit hoeft niet perse via de begrafenisondernemer. Heb zelf veel te maken gehad met uitvaartbranche en heb mijn beide ouders begraven voor ca. 4000,- p.p (ex grafmonument ) Gewoon omdat we veel zelf wilden en konden doen. Ik snap dat dat niet voor iedereen is weggelegd vanwege angst voor het onbekende of niet willen /kunnen. Toch heb ik het heel fijn gevonden om zoveel zelf te kunnen doen.
Ik zie dat ik mijn verzekering eens op moet gaan hogen, ben voor net geen 6000 verzekerd. Geen verzekering kan ik op zich begrijpen als je er voor spaart, maar ik heb idd het idee dat je dan duurder uit bent. Daarbij komt er geld vrij uit het huis, mocht mijn vriend overlijden, maar dat duurt dan toch even voor dat geregeld is, zit je weer met die stress.
Klopt. De kisten zijn vaak elders veel goedkoper. Laatst een begravenis gehad en de kist is gekocht in België voor 700 euro, terwijl die in Nederland het dubbele kost.
Bijzondere reactie idd Dan baal je vast ook van die verplichte zorgverzekering. En mag hopen dat die te verkopen auto ook verzekerd is...
Wat fijn zoveel reacties, dankjewel. Ik lees diverse die zijn verzekerd voor 10.000 of meer voor 8 euro per maand. Ik zou voor 2 personen 25 euro kwijt zijn voor 12.500. Nu zou ik dus ook graag de maatschappij weten waar jullie verzekerd zijn ik zit op dit moment bij Yarden.
Mijn schoonouders redeneren ook zo. Die zeggen : we hebben een eigen woning met overwaarde dan nemen we daar van op. Ja,ja. Maar als je begraven bent (ca.5 dagen na je overlijden ) ligt wel de rekening vlot op de mat en die moet wel binnen 4 weken betaald. Dan heb je bij de bank die overwaarde nog niet los hoor...
Geen 10.000, maar zit bij monuta. Als je de verzekering nu ergens anders afsluit, is de kans groot dat je een stuk meer premie betaald.
Ik ben niet z'n doemdenker..... We hebben spaargeld, mijn zussen hebben spaargeld, mijn schoonfamilie heeft spaargeld. Ze krijgen het geld links- of rechtsom terug! (maar idd. waarschijnlijk niet gelijk......)
Ik ben verzeker voor 5000 euro. Mijn ouders hebben dat geregeld, maar wij doen het niet voor de kinderen. Uitvaartverzekeringen zijn flut verzekeringen. En daar bedoel ik mee. Mijn ouders hebben mij verzekerd bij yarden. Toen is hun beloofd dat ik voor dat bedrag ruim gecremeerd kon worden. Mijn oma is 4 maanden overleden en was voor hetzelfde bedrag verzekerd. En wat blijkt voor een zeer kleine crematie(kist,vervoer,crematie, 10 kaarten en 16 koffie/cake) konden mijn ouders en oom/tante nog eens even 2700 bij leggen. Heel bijzonder vind ik dat. Daarbij komt ook dat ik niet wil dat yarden mijn uitvaart regeld. Ik wil een uitvaartverzorger hier in de buurt. En dan krijg ik geen 5000 meer uitgekeerd maar nog, maar 3600 stelletjes afzetters zijn het. Dus nee, wij hebben genoeg spaargeld opzij staan voor het geval dat. En zelfs als wij alle 4 tegelijkertijd gaan kunnen ze het zo van ons rekening halen.
Elk jaar wordt alles duurder, ook een uitvaart dus. Daarom moet je om de zoveel jaar checken of je niet onder verzekerd bent. En weet je wel zeker dat je alleen via Yarden alles kan regelen? Ik dacht de tekst ook zo op te vatten maar bij navraag bij de Dela die wij hebben kunnen wij gewoon met zelfde bedrag in onze eigen woonplaats bij eigen uitvaartondernemer terecht ipv alleen woonplaats hiernaast waar Dela er 1 heeft.
Mijn ouders hebben 27 jaar geleden deze polis al afgesloten.(mss dat het daar aan ligt) toen is ook heel duidelijk gezegd dat dat bedrag jaarlijks geïndexeerd word. Zodat je altijd voor het juiste bedrag verzekerd blijft. En dat is dus niet zo. Ik heb contact gehad met yarden en die vertelde mij dit. Yarden geeft zelf ook aan dat er verzekerings verkopers zijn geweest die dit zo gezegd hebben maar het klopt niet en daarmee is het voor hun klaar. Ik kan en mag het wel regelen via een andere uitvaartverzorger, maar dan krijg ik gewoon minder uitgekeerd. Als ik het via yarden doe dan krijg ik wel het volledig bedrag.
Bedankt voor dit topic! Hadden dit nog niet geregeld en nu wel meteen op m'n to do lijst gezet voor komende week
Ik heb eergisteren contact gehad met Yarden en tegenwoordig is het dus zo dat: Stel ik ben voor 5000 verzekerd. Dan is die 5000 uit te keren bij uitvaartverzorger X die ik kies. Kies ik er eentje van Yarden; krijg ik 600 euro bonus. Dus dan 5600 ipv 5000 uitgekeerd. Maar ik vraag me nog steeds af nu, waar de anderen verzekerd zijn aangezien ik veel lagere bedragen per maand zie langskomen in verhouding tot wat ik betaal (voor het bedrag van 12.500)
Wat ik dan heel bijzonder en achterdochtig vind is hoe zo'n verzekering werkt? Als het voor iedereen wel uitkan hoe kan de verzekering dan blijven bestaan? Waar halen zij hun winst uit? Ben ook benieuwd wat iedereen verzekerd is? Ik wou het een paar weken geleden regelen maar liep ook tegen het feit aan dat op de website stond dat ik dat ik dan ook vast zit aan hun gekozen begravenisondernemers. Dat wil ik dus juist niet!
De reden waarom ik spaargeld niet genoeg vind is omdat ik zelf meemaak hoe onverwachts je leven kan veranderen, zonder dat je er iets aan kan doen. Wij hebben nu nauwelijks spaargeld (nog niet), niet eens een auto. Dat is niet erg maar ik ben wel blij met de uitvaartverzekering dus. Maar er zijn zoveel mensen zonder, dat moet ieder voor zichzelf weten mits ze maar niemand ermee bewust benadelen
Omdat het ook ligt aan je startleeftijd. Dus hoe oud/jong ben je op het moment van afsluiten van de verzekering. Wij hebben per persoon een bedrag van minimaal 7.500, hoe langer wij inleggen (maw hoe langer wij doorleven ) hoe hoger dat bedrag wordt. Mijn partner betaalt 30, ik 25 en voor de kinderen betalen we 6,50 euro. Dit heeft dus alles te maken met het aantal jaren dat je nog kunt/moet betalen tot je 67e. Terwijl we dus tegelijkertijd zijn gestart met de verzekering. Daar komt bij dat we ook nog vrij zijn om deze verzekering op te zeggen en dan ontvangen we onze inleg plus rente terug.