Ik heb al tijden tussentijds bloedverlies. Ik slik de pil. Na een stopweek gaat het een dag of 5 goed en dan begint het weer. De ene keer bruin, dan weer helderrood. De ene dag meer, dan weer minder, soms niks. Ik heb ook vage buikpijn. 2 Jaar geleden had ik ook klachten. Toen had ik in de stopweek ook veel bloedverlies, dat valt nu wel mee. Paar weken geleden naar de huisarts geweest. Ze heeft een uitstrijkje gemaakt en me aangemeld voor een echo. Uitstrijkje was op zich goed. Er is wel een niet specifieke ontsteking gevonden (ze onderzoeken op een aantal veel voorkomende verwekkers en als die het niet zijn dan noemen ze het een niet specifieke ontsteking). Heb een berichtje gestuurd naar de huisarts met de vraag of dit behandeld moet worden. Kreeg antwoord van een vd andere huisartaen uit de praktijk. Antwoord: alleen als je klachten hebt. Tja, ik ging naar de huisarts vanwege klachten. Heb de echo afgewacht. Die was pijnlijk. Ze zag een paar kleine myomen. Volgende week heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik ben aan het googelen maar kan het niet goed vinden. Kan het bloedverlies komen door die ontsteking? Mijn huisarts is anti medicatie lijkt het wel. Ik zou graag een antibioticakuur proberen om te zien of het daarmee overgaat. Hebben jullie hier ervaring mee? Voor de myomen zal ik wel doorgestuurd worden. Maar hoe weet ik nu dat de klachten daardoor worden veroorzaakt en niet door bv die ontsteking?
Ik heb ander half jaar geleden een uitstrijkje laten maken en toen werd er een niet specifieke ontsteking gezien. Hier is door een arts nooit een woord over gezegd, is dat ik dit zelf in mijn dossier zag staan. Vanwege wat rare klachten recent weer een uitstrijkje laten maken, wat helemaal goed was. En de ‘ niet specifieke ontsteking ‘ was er ook niet meer. Dit kan ook door iets als een schimmelinfectie bv komen, is mij naderhand vertelt.
Hm lastig. Zou kunnen, maar dan zou je ergens ook last moeten hebben van wat irritatie down there. Je hebt ook nog bacteriële vaginose, heb je hier al eens naar geïnformeerd bij een arts om op te checken? Dat is dmv een kweekje vast te stellen. Meen dat me ergens vaag bijstaat dat je daar ook last van buikpijn + bloedverlies van kan krijgen.. Is het geen optie om te stoppen met de pil, kijken wat je lichaam dan doet?
Waar het op neerkomt is dat je een ontsteking heb waar geen reden voor wordt gevonden. Irritatie door zeep, condoomgebruik, gemeenschap, het kan tal van oorzaken hebben en het kan klachten geven zoals bloedverlies of contactbloedingen, jeuk etc maar het hoeft niet. Antibiotica werkt niet want er wordt geen bacteriele infectie gevonden. Ik denk eerder dat je het moet zoeken in het gebruik van de pil. Ik slikte vroeger ook de pil en had altijd tussentijds bloedverlies, tig pillen geprobeerd en uiteindelijk maar geaccepteerd. Heb je al eens een SOA test laten doen? Testen op chlamydia want dan kan je dit ieder geval uitsluiten. Altijd vervelend als je klachten heb die niet goed te verklaren zijn. Je zou ook eens kunnen stoppen met de pil en kijken wat je lichaam dan doet. Ik heb werkelijk nooit meer tussentijds bloedverlies zonder de pil. Soms een beetje spotting tijdens de ovulatie maar verder gewoon iedere 4 weken keurig ongesteld en geen gedoe tussendoor. Echt zo fijn en die menstruatie neem ik dan maar voor lief. Liever 1x per maand gedoe dan zowat de hele maand met inlegkruisjes moeten lopen.
Op chlamydia wordt getest bij het uitstrijkje (als je naar de kopac schaal kijkt). Ik heb ook wel jeuk en buikpijn erbij. Maar ja, die jeuk kan ook komen doordat ik steeds een inlegkruisje of maandverband moet gebruiken. We gaan binnenkort op vakantie en ik ben idd van plan om daarna met de pil te stoppen. Maar de klachten kunnen ook van de vleesbomen komen. Ik vind het echt zo irritant worden.