Wie kan mij uitleggen wat het betekent als dochter een te hoog BSE en trombocyten in haar bloed heeft Omdat onze dokter erg gemakkelijk is weet ik nu niet zo goed als ik hier verder op mee moet? BSE is 37 en de trombocyten zijn 405 Ik hoop dat er hier iemand zit die er kijk op heeft groetjes serena
En de trombocyten zijn licht verhoogd, mag maximaal 350 zijn. Trombocyten kunnen stijgen als gevolg van een ontsteking, maar er kunnen meerdere oorzaken zijn.
Die 350 is voor volwassenen, ik weet het niet voor kinderen. Edit: gevonden, bij kinderen tot 7 jaar mag het tot 600. Dus als ze jonger is dan zeven zijn de trombocyten normaal.
JA ze is 5 jaar. maar bij de uitslag staat een uitroepteken dat ie verhoogd is vandaar en ik vroeg me af wat beide combinaties dan zeggen.
Dat ze een ontsteking kan hebben... Dat zegt niet vaak wat, want een groot pukkeltje kan soms ook een ontsteking zijn. Dat is gewoon 'vaag'. Heeft je dochter klachten die verontrustend zijn?
Ja we hebben de uitslag aangevraagd omdat ze al moe is vanaf dat ze 2 jaar is. En ze dus altijd heel veel slaapt.
Mijn dochter moest laatst bloedprikken in het ziekenhuis en ik begreep toen van de kinderarts dat de waarden in het computerprogramma standaard de normaalwaarden van volwassenen aangeeft. Maar dat zou je even moeten navragen. Dan houdt je sowieso een afwijkende bezinking over. Ik zou aan de huisarts vragen wat hier de oorzaak van kan zijn, of je iets kunt doen en of het verstandig is later nog weer eens bloed te prikken. Heeft ze klachten, omdat er bloed geprikt is?
De BSE is iets verhoogd, maar niet extreem. Zou al bijv kunnen wijzen op een griepje, verkoudheid, ontsteking ergens. Over de BSE zou ik me echt geen zorgen maken. Normaal moet ie onder de 20 zijn. 37 is echt een minimale verhoging! Staat er achter de trombocyten 405 10 9/L Een kind mag als er die waarde bij staat namelijk 150-600 hebben. Hoe en wat zou je verder aan je huisarts moeten vragen.
als je dokter zo makkelijk is komt hij er ook wel makkelijk vanaf vind ik. Je kan er toch oo staat dat je uitleg krijgt?! En als je je huisarts niet vertrouwd moet je een ander zoeken lijkt me...