Uitleg over bloeduitslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie kan mij uitleggen wat het betekent als dochter een te hoog BSE en trombocyten in haar bloed heeft

Omdat onze dokter erg gemakkelijk is weet ik nu niet zo goed als ik hier verder op mee moet?
    BSE is 37 en de trombocyten zijn 405

Ik hoop dat er hier iemand zit die er kijk op heeft

groetjes serena

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Een te hoge bezinking (BSE) komt vaak door een ontsteking.

3. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    En de trombocyten zijn licht verhoogd, mag maximaal 350 zijn. Trombocyten kunnen stijgen als gevolg van een ontsteking, maar er kunnen meerdere oorzaken zijn.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Trombocyten zijn bloedplaatjes. Op Google maar kom er niet uit hoeveel en wat normaal is

5. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    #5 Evvie, 13 jan 2014
    Laatst bewerkt: 13 jan 2014
    Die 350 is voor volwassenen, ik weet het niet voor kinderen.

Edit: gevonden, bij kinderen tot 7 jaar mag het tot 600. Dus als ze jonger is dan zeven zijn de trombocyten normaal.

6. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    JA ze is 5 jaar. maar bij de uitslag staat een uitroepteken dat ie verhoogd is vandaar en ik vroeg me af wat beide combinaties dan zeggen.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat ze een ontsteking kan hebben... Dat zegt niet vaak wat, want een groot pukkeltje kan soms ook een ontsteking zijn. Dat is gewoon 'vaag'. Heeft je dochter klachten die verontrustend zijn?

8. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja we hebben de uitslag aangevraagd omdat ze al moe is vanaf dat ze 2 jaar is.
    En ze dus altijd heel veel slaapt.

9. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn dochter moest laatst bloedprikken in het ziekenhuis en ik begreep toen van de kinderarts dat de waarden in het computerprogramma standaard de normaalwaarden van volwassenen aangeeft. Maar dat zou je even moeten navragen. Dan houdt je sowieso een afwijkende bezinking over. Ik zou aan de huisarts vragen wat hier de oorzaak van kan zijn, of je iets kunt doen en of het verstandig is later nog weer eens bloed te prikken. Heeft ze klachten, omdat er bloed geprikt is?

10. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Misschien eens langs een kinderarts?

11. angel229

angel229 Niet meer actief

De BSE is iets verhoogd, maar niet extreem. Zou al bijv kunnen wijzen op een griepje, verkoudheid, ontsteking ergens. Over de BSE zou ik me echt geen zorgen maken. Normaal moet ie onder de 20 zijn. 37 is echt een minimale verhoging!
    Staat er achter de trombocyten 405 10 9/L
    Een kind mag als er die waarde bij staat namelijk 150-600 hebben. Hoe en wat zou je verder aan je huisarts moeten vragen.

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

als je dokter zo makkelijk is komt hij er ook wel makkelijk vanaf vind ik.
    Je kan er toch oo staat dat je uitleg krijgt?! En als je je huisarts niet vertrouwd moet je een ander zoeken lijkt me...

Deel Deze Pagina