Voor de mensen onder ons met een tatoeage: Ik vind het oprecht gaaf als iemand een mooie tattoo heeft. Ik wil al heel erg lang een tattoo. Ik heb de plaatsing en het ontwerp al in mijn hoofd. Maar ik zit nog zo in dubio! Aan de ene kant wil ik dat hij gezien wordt, aan de andere kant denk ik dat ik het vervelend vind als mensen me erover vragen (of erger, commentaar hebben). En ik denk dat een tattoo op een gegeven moment onderdeel wordt van jezelf en dat je er nooit op uitgekeken raakt, maar wat als ik wél spijt krijg? Wat zijn jullie ervaringen? Kijken mensen anders naar je sinds je een tattoo hebt? En ben je nog steeds blij met je tattoo?
Ik heb er een op mijn pols voor mijn overleden vader. Deze heb ik 2.5 jaar. Mensen kijken zeker niet anders naar mij. Zelfs mijn cliënten lees 80+ vinden het mooi en interessant. Het valt wel op maar is een degelijke tatoo al zeg ik het zelf. De ander op mijn enkel ( een grote vlinder) vergeet ik wel eens dat die er zit . Ze zijn zeker een onderdeel van mijzelf, het hoort bij mij. Ik heb wel gekozen voor een plek die ik zelf ook zie anders heb ik er nog niks aan Het is een soort van definitief en iets om heel goed over na te denken. Ik wilde altijd een 3de maar dat doe ik niet meer, geen behoefte meer aan.
Ik zou zeggen.. bij twijfel niet doen.. Ik heb meerdere tattoo's waaronder een halve sleeve op mn rechterarm. Nee, ik word niet anders aangekeken.. en nee ik heb geen spijt van mijn eerder gezette tatoeages.. Al zou ik misschien de tattoo op mn onderrug dan niet hebben laten zetten. Maar spijt? Nee, het hoort bij mij en staat voor die fase van mn leven
Ligt er aan.. Ik twijfel altijd overal over, maar op een gegeven moment heb ik de stap gezet en er een op mijn pols laten zetten en later een op mijn voet. De volgende zit al in de planning 😜 Heb er absoluut geen spijt van, werk in het onderwijs en had eerst ontzettend het gevoel dat ik hem moest verbergen, maar ik doe dat nu niet meer. Het hoort bij mij, is niet obsceen, mooi gezet.. Ze doen het er maar mee. Commentaar heb ik nooit gehad, maar wel veel complimentjes en juist van mensen die er niet van houden..heel grappig.
Haha, dan zijn we elkaars tegenovergestelden! Ik twijfel bijna nooit en ben vaak wel in voor nieuwe dingen wat betreft mijn uiterlijk! Maar een tatoeage...
ik heb een hele grote op mijn rug. Zelf vergeet is soms dat hij er zit! en tijdens het zwemmen of een apart shirtje hoor je ineels wauw! wat een mooie tattooooo! dan denk ik vaak ohja die zit op mijn rug haha. zelf heb ik er voor gekozen om hem alles zo te plaatsen dat hij bij een overhemt niet zichtbaar is en daar ben ik nog steeds blij mee
Ik zit eronder... en ja bepaald soort volk kijkt anders naar mij. Nu moet ik wel zeggen dat zolang ze niet zichtbaar zijn het wel mee valt. Maar van de zomer in een jurkje plus mijn gespierde lichaam heb ik toch wel bekijks. En dat is niet altijd posi... kan mij weinig schelen overigens. Doe waar je je goed bij voelt. Het lijkt me echt verschrikkelijk als je rekening gaat houden met hoe andere over je denken
Mijne valt niet op. Zit op mn schouderblad en heb nooit shirts aan waardoor dat erg opvalt. De meeste mensen reageren vaak verbaasd als ik het vertel dat ik een heb. Ze verwachten het niet van mij ofzo. Omdat hij op mn rug zit zie ik hem ook niet altijd. Maar als ik onder de douche weg stap en in de spiegel kijk moet ik altijd even glimlachen.
Je slaat echt de spijker op z'n kop met dat laatste! Weet je wat het is, ik heb ooit eens een baas gehad die mensen niet aannam als ze piercings, gekleurd haar of tatoeages hadden. Maar goed, dat was er zo één die vond dat vrouwen geen make up of kort haar mochten hebben. Ik weet dat er meer van dat soort mensen zijn in de wereld. Dus vandaar dat ik vroeg of mensen een probleem maken van jullie tattoos. Mijn directe omgeving heeft er geen problemen mee, en vreemden boeien me niet zo. Dat is het probleem niet.
Zelf na lang twijfelen ook een tattoo laten zetten. Ik liet een vlinder op mijn schouder tatoeeren voor onze eerste dochter Vlinder. En ik was ook bang voor reacties van anderen. Bang dat mensen er naar zouden vragen en ik voortdurend een pijnlijk verhaal moest vertellen. Dat bleek niet nodig. De mensen die mij kenden vonden het mooi. En vreemden hebben er nog nooit naar gevraagd. Ik heb er dan ook nog nog geen spijt van gehad.
Mijn tattoo zit op een plek, waar niemand hem kan zien. Nou ja, behalve mijn man en ikzelf natuurlijk Ik heb er niet echt spijt van, maar hij is inmiddels wel erg lelijk geworden. Ik weet niet of ik er iets mee ga doen.
Ik heb een begin.. wil ook een sleeve.. nu alleen nog maar boven mijn pols.. Ik heb geen spijt.. ik raak er nu pas aan gewend, heb hem nu een tijdje.. Het zetten viel me reuze mee, viel eigenlijk bijna in slaap.. Vond het erg rustgevend.. Gewoon goed nadenken.. Iets zetten wat voor altijd is, dus kun je daar eigenlijk geen spijt van krijgen.. Natuurlijk zou ik wel goed rondkijken, WAAR je hem laat zetten.. denk dat je daar eerder spijt over zou kunnen krijgen.. Iemand die heel secuur kan tatoeëren is toch het mooist..vaste hand
Als ik het nog eens over kon doen, had ik mijn tatoeage op mijn bovenarm niet laten zetten. Desalniettemin vind ik 'spijt' een erg groot woord. Het was echt 'in het moment' en hoort bij een stukje van mijn leven. Hij is gelukkig niet zichtbaar voor anderen - tenzij ik een badpak aan heb of mouwloze shirts/jurkjes, maar ik zit er verder niet mee. De afbeelding (een bloemetje) is niet lelijk ofzo. Hij zit er gewoon en dat is prima. Al had ik er best wel wat beter over na kunnen denken dan na liters sangria en andere mixed drinks een tattoeshop in Spanje binnen lopen. Aan de andere kant ben ik allang blij dat er niet op staat: "Groetjes, Pedro".
Heb een Tijger met tribel op me rug, ook dat ik dan denk oja, er zit daar nog een tatoeage haha. Maar nog steeds erg blijjjj mee. En op me rechter onder arm de naam van me jongens, ook al enige complimenten over gehad. Dat wilde ik al zolang, en nog steeds super blij mee!
Ik heb er 2 op een niet zichtbare plek, behalve op het strand. Heel veel mensen weten het niet eens en zijn verbaasd als ze het zien. Ik heb ze al zo'n 17 jaar. Ik heb er geen spijt van, maar stond ik nu opnieuw voor de keus, dan kwamen ze er niet. Het is zeker geen spijt ,maar eigenlijk voegt het niets toe. Destijds vond ik het te gek! Ze zijn ook nog steeds mooi hoor,maar zou er niet weer voor kiezen. Bij enige twijfel niet doen
Ik heb er 3 Op elke voet 1 en in mijn linker zij van boven naar benden, Zijn alle 3 alleen zichtbaar als ik een bikini aan heb of in de zomer. Ik heb van alle 3 geen spijt. Maar idd de tip bij twijfel niet doen. Eerst zeker weten dat je het wel.
Ik heb er al 15 jaar eentje en heb zaterdag weer een laserbehandeling om 'm weg te laten halen. Hij staat (nog) op mijn enkel en ben er gewoon niet meer blij mee. Er komt ook niets nieuws voor terug. Bij twijfel zeker niet doen. Ik moest als stewardess een pleister er over heen plakken. Je mocht geen zichtbare tattoo's hebben.
ik heb er één op mijn sleutelbeen staan sinds april. Maar eigenlijk vergeet ik ondertussen gewoon dat hij er is. Door de plaatsing is hij vaak wel zichtbaar, gezien de meeste truitjes een wat lagere ronde hals hebben. Maar ik kan hem ook heel goed verbergen door een shirt dat wat hoger gesloten is te dragen. Ik heb zelf niet goed bedacht wat de plaatsing zou betekenen, gezien ik hem eigenlijk op mijn onderarm wou hebben maar deze te klein bleek te zijn voor wat ik hebben wou, het kon wel maar dan zou het mijn gehele onderarm bedekken wat ik niet wou. Toen last minute besloten hem op die plek te laten zetten. Heb er absoluut geen spijt van en hoor eigenlijk ook totaal geen negatieve reacties.
Ik twijfel denk ik al 5 jaar. Hij ligt klaar, niet groot, zo'n 3 cm. Maar mooi, symbolisch en uniek. Toch twijfel ik... waarom geen idee.