Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Geniet er van!

@xxxsimoneee Zeker aan de bel trekken als dat nodig is! Te lang ergens mee door blijven lopen wat voor je gevoel niet goed zit heeft niemand wat aan. Hopelijk kan de HA je verder helpen!

Ik heb sinds de middag fles elke keer 30 ml venkelwater bij de fles gedaan en de rust is redelijke wedergekeerd. Dus wat de krampjes aan gaat helpt dit geloof ik wel wat. Nog geen poep luier gezien, dus hoop dat die morgen wel weer komt..
    Hoe blij kan een mens worden van poep hè? :roflmao:

Roosxxx, xxxsimoneee, Tan89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nou! Hopelijk snel de verlossende poep luier. En anders heb ik er nog wel één te leen... Hier gaat het de afgelopen dagen flink tekeer met 5-8 poep luiers op een dag tot de nek aan toe. De wasmachine draait constant,

Oilell, xxxsimoneee en PlainJane vinden dit leuk.
  3. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik zou best met je willen ruilen hoor! Hier vannacht een poepluier, maar wat een moeite moest hij daar voor doen. Was ook hard, dus ik snap dat het niet zo makkelijk ging. Arm jochie..
    Maar met zulke luiers zal Nora ook niet zo veel last van krampjes hebben denk ik?

xxxsimoneee en Nora92 vinden dit leuk.
  4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@xxxsimoneee gewoon naar de ha bellen en aan de bel trekken. Snap dat me helemaal over vermoeid bent. Het is zo hartverscheurend als ze over hun toeren gaan.

@Roosxxx gefeliciteerd

Hier het idei dat er eentje soms flink zijn eten terug geeft en daarom meer wil drinken waar door we in een cirkeltje komen.

Efficiënt drink hij namelijk alleen de avond om de nacht door te halen zijn flesje leeg en wil hij soms nog wat extra.. Zijn vanacht samen inslaap gevallen terwijl hij heel erg schuin op mijn kussen lag.

Hij heeft 1 poep luier PD nu en had er met bv na elke voeding een. Nu is dit natuurlijk licht verteer baat en de kv niet. Maar hou het wel even in de gaten.

Roosxxx en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier kom ik even op terug, net een me-ga poepluier :D

Dinpin, xxxsimoneee en Maan14 vinden dit leuk.
  6. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh wat fijn!! Misschien dat dat harde de kurk was?
    Heb hier nog niet één keer stevige ontlasting gehad? Alleen maar vloeibaar en geel. Maar misschien is dat een verschil met borst en flesvoeding?
    Ze heeft wel krampjes. Vooral veel scheten en kramp in de namiddag/vroege avond. Volgens mij wel vrij standaard voor elke baby. Die darmen moeten nog op gang komen. Ze had het de afgelopen week wel meer maar denk zelf dat dat ook door mijn anti biotica komt. Want had zelf ook behoorlijk buikpijn.

PlainJane vindt dit leuk.
  7. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ja ind, einde van de dag krampjes is wel standaard. Tenminste, ik herken het wel. Als het goed is, is de ontlasting bij flesvoeding ook nog zacht. Beetje een brei-achtigs substantie. Dat zou het moeten zijn, harde ontlasting komt meestal pas bij vast voedsel. Dus ik was heel blij met deze luier! Denk dat het venkelwater geholpen heeft.
    Ben je al van de antibiotica af? Voel jij je al weer wat beter?

Nora92 vindt dit leuk.
  8. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    @Roosxxx gefeliciteerd!!

Hier herken ik bijna al jullie verhalen wel haha! Ons mannetje valt ook veel in slaap tijdens de borstvoeding. Bijna elke voeding wel. De voedingen worden ook steeds korter, herkennen jullie dat (vooral borstvoedingsmama's?) Eerst deed ik 2x 20 min (eerste dagen) maar nu is meneer soms na 6 minuten effectief drinken al klaar met borst 1 en dan valt ie idd dus in slaap. Sinds kort weigert hij best vaak borst 2. Hij wil wel aanhappen, neemt een slok, wordt boos, en laat weer los en dan opnieuw aanhappen. Maar toch weer niet en huilen. Heel onrustig! Zou natuurlijk iets van spruw kunnen zijn maar waarom heeft hij er dan geen last van bij borst 1? Lijk eerder alsof hij gewoon voldaan is na borst 1 en hij voeding omhoog krijgt? Als hij een slok neemt van borst 2 wordt hij rood en laat ie gelijk lost Hij spuugt nu ook wat meer... Overigens is dit vooral overdag. In de nachten drinkt ie soms weer wel van borst 2.....

Dus ja wat is het, spruw, krampjes, of toch een soort reflux? Geen idee...

Zometeen afspraak bij CB. Gelijk even aankaarten!!

Tan89, Roosxxx en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  9. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Misschien dat hij de houding niet fijn vind?.. Zou van alles kunnen zijn inderdaad, succes bij het CB!

10. Vame

Vame Fanatiek lid

7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ahhh ons mopje was ook mooi gegroeid van 3100 naar 4575 gram en van 51cm naar 56 cm!

Oilell, Nora92, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. MKR

MKR Actief lid

14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd !

Roosxxx vindt dit leuk.
  12. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Is iedereen nu bevallen?

13. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    De borstvoeding verloopt helaas moeizaam hier. M verkiest liever een flesje :( probeer eerst live te geven maar dat resulteert meestal in een boze baby... dus kolf ik af tot hoeveel ml hij mag krijgen en dan drinkt hij dat op zonder moeite. Maar na zijn flesje probeer ik hem nog eens aan te leggen, soms lukt het soms niet... vind het wel frustrerend want melkproductie heb ik uiteindelijk meer dan genoeg...

14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat frusterend, mischien een lactatiekundige mee laten kijken?

15. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja ga het melden aan de vroedvrouw als ze nog eens komt

16. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zou meteen even lactatiekundige bellen! Heeft mij echt zo enorm geholpen.

17. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    @Vame wat zei het cb over de borstvoeding? Ben wel benieuwd.. :)

Ik geef namelijk ook maar 1 borst en soms ook maar 6 minuten. De kleine meid drinkt gewoon heel efficiënt wat dus resulteert in makkelijker teruggeven/spugen. Wat wij als advies hebben gekregen is na de voeding haar ongeveer 20 min tot half uur rechtop houden en rustig aan doen met haar. En we hebben 3 methodes geleerd waarop we haar het beste kunnen houden na de voeding voor boeren. Sommige baby’s drinken gewoon veel efficiënter. Kijk eens op de site van Medela daar staat echt handige informatie op wat mijn onzekerheid steeds weg kan halen. Als dat niet helpt lactatiekundige vragen :thumup:

18. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Wij hebben trouwens sinds deze week rare nachten.. Ze heeft soms het dag en nacht ritme omgegooid waardoor ze dus nu snachts wakker is en vaker wil drinken. Echt vermoeiend geen idee wat daar aan te doen! Iemand tips? Of is dit gewoon een fase?

19. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Als je haar overdag laat slapen, laat je het dan licht in de kamer? Dat is wat ik doe. Als ze beneden slaapt blijft het natuurlijk licht, maar in de slaapkamer laat ik de gordijnen open. Meer tips heb ik niet en bij alles wat niet gaat zoals het “hoort”, herhaal je gewoon de mantra van het bijgaande plaatje ;)

Bijgevoegde bestanden:

Oilell, sjallie, Tan89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. xxxsimoneee

xxxsimoneee Actief lid

7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb de huisarts gebeld maar ging gister ochtend ook nog dokter Brown flessen halen ipv de difrax. Dacht eerst dat testen en t bedje wat schuiner zetten voor ik haar heel de molen door haal. Want denk dat bij haar nu ook de oververmoeidheid gewoon is toegeslagen en vandaar wellicht haar extra onrust en dus meer teruggeven slikken enzo. Uit de dr Brown drinkt ze idd stukken rustiger dus dat is al stap 1, en ben teruggegaan naar de 90+3 en kijken of ze dat lang volhoud. Probeer nu tussen 3-4 u tussen voeding in te laten zitten en haar anders te troosten. Overdag ging t redelijk alleen na 6 werd het drama, ik verweed het aan krampjes en ‘huiluur’ (ze heeft gister hele dag niet gepoept en nog niet.) uiteindelijk heb ik haar om kwart voor 10 in bad gedaan rond 10 gevoed (toen 120+4 aangeboden omdat het laatste fles was) en ze was zo aant huilen tijdens de fles, maar overdag deed ze dat niet dus het moest wel last zijn van haar ontlasting die niet komt.. ze wilden na de voeding dus ook niet slapen. Uiteindelijk 6 x tut in gedaan en dr rust kwam maar niet. Toen heb ik de witte ruis op YouTube aangezet. En zij en ik sliepen plots binnen een kwartier. Ik schrok tegen 12 wakker en heb t uitgezet. Ze sliep nog! En ineens werd ze pas 3uur!!! Wakker! Dus ik voel me vandaag stukken uitgeruster. Daarna kwam ze pas rond half 7 weer. Ik kijk nog een paar uurtjes aan maar als het nu rustiger lijkt te gaan stel ik de huisarts uit. Ik ga eerst proberen met haar uit de cirkel te komen wellicht scheelt dat zoveel onrust en dus ook minder ongemak bij haar. Denk dat Ik t door mijn Onzekerheid zelf erger ben gaan maken door haar maar continue te voeden als ze daar om vroeg (wss waren dat gewoon moeheidssignalen en at ze dan maar weer). Ik wil niet zeggen dat het nu is opgelost maar we gaan gewoon zien hoe ze t nu vandaag doet. En anders is de dokter nog zo gebeld. Ben iig stukken geruster en ze stuiptrekte/lachte net weer voort eerst! Dus lijkt weer meer tevredenheid te komen..

Maan14, sjallie, Tan89 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina