Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherOfAnAngel, 18 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Gefeliciteerd en wat hebben jullie een heftige tijd meegemaakt!

Lees nu hier veel dat men een kindje later in de zwangerschap verliest.. Wat lijkt me dat ondraaglijk zeg!! :cry:

niki86 vindt dit leuk.
  2. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Hele andere vraag: wie gaat er allemaal de 13 weken echo doen? En doen jullie ook alle andere testen?

3. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Ik heb die dag wel gemeenschap gehad.. 2 uur daarna beetje bloed dus zal daar door gekomen zijn. Heb ook niets meer gehad dus ik ga daar maar van uit maar schrikken was het zeker.. heb de halve nacht niet geslapen! :oops:

4. Charls

Charls Actief lid

26 aug 2020
    216
    351
    63
    Vrouw
    Ik ga zeker de 13 weken echo doen, en ook de nipt.

5. Sjuwene

Sjuwene Bekend lid

17 jul 2021
    952
    793
    93
    Vrouw
    Ik.ga ze beide doen. Ze zij niet invensief en gratis. (Vanaf april)
    Dit heb ik bij mijn dochtertje ook gedaan..

Jij?

Tan89 vindt dit leuk.
  6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik ga ook alles doen…

7. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ik ga de echo wel doen, maar denk verder geen testen. Heb me er eigenlijk nog niet goed in verdiept. Weet ook niet of ik in de risico groep val. Weet er te weinig van eerlijk gezegd. Bij vorige 2 zwangerschappen ook niet gedaan…

8. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ohjee dat is altijd even naar... hopelijk is het niks en blijft het bij alleen die 2 druppels.

9. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Hier wel de 13 weken echo & een speciale medische nipt (bestaat pas sinds 2 jaar en het heet ook anders) en ook nog de vlokkentest of vruchtwaterpunctie...

10. mimimiranda

mimimiranda Actief lid

15 jun 2023
    149
    187
    43
    Vrouw
    Ik weet het nog niet. Wat ik me ook afvraag: vanaf wanneer baby shoppen?

11. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Hey dames,

Na een helse week meegemaakt te hebben, zie ik net dat er inmiddels ook een "Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2024" topic is aangemaakt. Ik ben al even actief geweest in het "Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2024" topic en ik heb ook veel verschillende forums en topics doorgelezen de laatste weken. Ik herken ook veel van jullie namen, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer wie ik al in een NOD of het andere "Uitgerekend.." topic heb gesproken of dat ik alleen jullie namen heb gezien haha. Ik zal mijzelf vast bij op de lijst zetten, al ben ik bang dat ik mij er straks toch weer vanaf moet halen.

Ik heb zojuist alles van dit topic even doorgelezen, en pfoe wat hebben veel van jullie al veel meegemaakt zeg.. Ik duim echt voor jullie dat het dit maal allemaal goed mag zijn! <3

Voor degene die mijn verhaal nog niet weten zal ik hieronder ook even een uitleg doen.. Ik zit namelijk in een behoorlijke rollercoaster..

We besloten er deze maand maar gewoon voor te gaan, het leven is nooit zeker en we kunnen lang wachten als we eerst zekerheid qua mijn werk willen (moeizaam reïntegratie traject na overspannen thuis).. Verassend genoeg had ik vorige week woensdag op m’n NOD al een positieve test in m’n handen. Eigenlijk zelfs 3, had een kv2v5, action early en clearblue digital. De kv2v5 was licht maar wel te zien, action early zag je amper wat op maar net genoeg en de digital gaf “Zwanger” aan.

Woensdagavond (14-06) ging ik naar de wc en verloor ik ineens een klodder slijm met wat bloed erin dus ik was al een beetje op m’n hoede en bereidde me voor op het ergste.

Donderdagochtend (15-06) werd ik wakker en zoals ik al vreesde voelde ik het bloed al. Donderdag hele dag en vrijdag tot de vooravond veel helderrood gebloed. Amper wat in mijn maandverband maar op de wc liep het er stroperig uit. Eigenlijk geen echte stolsels, nog geeneens speldenknopjes groot, maar goed dat heb ik bij m’n menstruatie ook niet.

Donderdagmiddag een action early gedaan met middagurine en natuurlijk was de test bijna negatief.
    Vervolgens vrijdagochtend een nieuwe kv2v5 test gedaan en zoals ik al verwachtte was het streepje al bijna weg.

Vrijdag (16-06) ook de huisarts gebeld dat ik een vroege miskraam vermoedde en ook vermoed dat m’n vitamines/waardes niet goed zijn (b12) dus dat ik graag bloed wil laten prikken en gelijk HCG wil mee prikken om zeker te weten dat het einde verhaal is. Helaas moest ik bijna een week wachten op een afspraak bij de huisarts en dan is het nog maar de vraag of/wat ze willen gaan prikken en wanneer. Kon pas donderdag 22 juni terecht bij de huisarts voor een consult.

Zaterdagmiddag (17-06) alleen tijdens het afvegen wat bloedverlies gehad en verder niet.

Zondagochtend (18-06) een nieuwe kv2v5 test gedaan en dat streepje was ineens weer nagenoeg even donker als die van woensdag, amper lichter maar zeker donkerder dan die van 2 dagen eerder. Verloskundige gebeld en die adviseerde me om een nieuwe test te doen zodra ik 72 uur niet had gebloed..
    Zondag en maandag alleen wat oud waterig bruin rood verlies gehad wat maandag/dinsdag overging in waterig beige tot lichtbruin.

Dinsdagochtend (20-06) alvast een nieuwe kv2v5 test gedaan en tot mijn verbazing is de streep donkerder dan alle andere testen die ik heb gedaan. Ook is mijn afscheiding vanaf maandag avond tot en met woensdag alleen nog maar een beetje met afvegen en beige tot waterig lichtbruin.

Woensdag (21-06) een nieuwe kv2v5 test gedaan en dat streepje is nagenoeg even donker, misschien minimaal donkerder dan die van de dag ervoor. Maargoed de test van deze ochtend was ook nog geeneens 24 uur na die van de vorige ochtend en aangezien je HCG elke 48-72 uur verdubbelt zou dat kunnen kloppen.

De verloskundige belde mij zoals afgesproken woensdagochtend terug, ik heb mijn verhaal gedaan, en ze adviseerde me om over een week een nieuwe test te doen. Ook hebben we een afspraak gepland voor volgende week vrijdag 30 juni. Mocht er nog sprake zijn van een zwangerschap dan zou ik dan 6+2 zijn. Ze weigert helaas om me eerder een echo te geven omdat ze zo vroeg niets kunnen zien. Alleen een echo doen om een lege/schone baarmoeder na miskraam te bevestigen of checken of er iets zit wat klopt met het termijn (zoals een zwangerschapsring) doen ze niet. Zelfs vrijdag is nog zo vroeg dat het kan zijn dat ze nog geen kloppend hartje zien ookal zou het een goede zwangerschap zijn omdat het nog te vroeg is.. Dus eigenlijk nog steeds geen gegarandeerde zekerheid..

Gisterochtend (22-06) ben ik bij de huisarts geweest, lang verhaal kort, ze wil geen bloedprikken. Niet op algemene waardes ivm jarenlang aanhoudende vermoeidheid/duizeligheid/haaruitval/libidoverlies etc. En ook niet op hcg.
    Volgens haar toont een bloedonderzoek vrijwel nooit antwoorden bij de klachten die ik heb. En met hcg prikken weten we ook nog steeds niets volgens haar.
    Ik heb nog aangegeven of er niet 2x hcg geprikt kan worden om de waardes vast te stellen (of het bij het termijn past) en of er goede oploop is in waarde maar dat zou niets zeggen volgens haar. Ze maakte alleen nog de opmerking dat de echo van volgende week wel erg vroeg is (6+2), of de verloskundige dan überhaupt al wel wat kan zien.. Ja nee daar heb ik wat aan, alsof ik niet weet dat het nog hartstikke vroeg is. Later in het verslag van de huisarts zag ik nog de zin staan "Denkt nu zwanger te zijn". Eh "Denkt"?? Ik weet het niet en helemaal niemand wil me helpen, voor hetzelfde geldt is het donderdag wel mis gegaan, maar niemand wil me duidelijkheid geven.

Omdat ik niet met deze zekerheid kan leven heb ik maar besloten om gewoon om de dag door te blijven testen, dan kan ik in ieder geval zien of de testen niet meer verder oplopen of juist aflopen. In dat geval kan ik me er in ieder geval op instellen dat de echo slecht nieuws zal geven.

Vanochtend (23-06) een kv2v5 test gedaan en die is echt overduidelijk positief, het scheelt niet veel meer of de teststreep zou even duidelijk zijn als de controlestreep. Vanaf vandaag echt meer witte afscheiding wisselend tussen crème achtig en slijmachtig.

Verder kan ik niet heel veel meer doen dan afwachten tot de echo van volgende week vrijdag..

Bijgevoegde bestanden:

12. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw

16 Februari

17 Februari
    MotherOfAnAngel - 28 jaar - 3e kindje
    Krily - 28 jaar - 3e kindje
    Miranda - 34 jaar - 1e kindje

18 Februari
    Tan89 - 33 jaar - 3e kindje

19 Februari

20 Februari

21 Februari

Roosje2224 - 35 jaar - 2e kindje
    LittleMies - 27 jaar - 2e kindje

22 Februari

23 Februari

Charls - 31 jaar - 3e kindje (2e is een vlindertje)

24 Februari

25 Februari

26 Februari

SNB- 26 jaar- 1e kindje

27 Februari

28 Februari
    Vivonne - 30 jaar - 2e kindje
    Sjuwene-34 jaar -2e kindje

29 Februari (schrikkeldag)

Verrassing: (2)
    Nog onbekend: (8)

Afspraken:

24-06: MotherOfAnAngel: pret echo (om toch alvast iets te hopen te zien)
    27-06: Krily: intake vk
    29-06: MotherOfAnAngel: 1e echo+intake verloskundige
    29-06: Charls: 1e echo (6 weken)
    30-06: LittleMies: 1e vroege echo i.v.m. bloedverlies (6+2)
    03-07: Tan89: 1e echo (7 weken)
    04-07: Krily: 1e echo (7 wkn)
    11-07: Tan89: intake verloskundige
    13-07: SNB: 1e echo+intake verloskundige (7.3wk)
    13-07: Miranda: 1e echo+ intake verloskundige (8wk)

Wil je ook op de lijst? Druk dan op reageer & haal de [ QUOTE = .... ] & [ /QUOTE ] aan het begin en einde van het bericht weg, zet je naam in het goede kleurtje bij je uitgerekende datum & voeg eventueel afspraken op chronologische volgorde

13. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Mocht ik inderdaad een 'goede' zwangerschap blijken te hebben dan laten we net zoals bij de vorige zwangerschap de NIPT doen. Ook de 13-weken echo zullen wij gaan doen dan, die was er bij mijn vorige zwangerschap nog niet.

14. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Bij m’n vorige zwangerschap heb ik de eerste kleine dingetjes meteen na de eerste goede echo rond de 8 weken al gekocht!
    Maar gezien hoe deze zwangerschap is begonnen en mogelijk ook gaat eindigen of al is geëindigd zal ik er nu wel iets langer mee wachten..

15. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    @LittleMies wat een verhaal joh!! En wat een onzekerheid.. Het is toch gek dat je testen aflopen je bloed verliest en dan weer oplopen?? Zou je dan zwanger geweest kunnen zijn van een tweeling of werkt dat niet zo??
    Echt hele rare reacties van en je verloskundige en de huisarts…
    Ik hoop oprecht dat je volgende week een goede echo hebt die duidelijkheid geeft.
    Bij mijn 2de heb ik een echo gehad met 6 weken (uitwendig) en daarop was een vruchtje te zien met een kloppend hartje. Ze kunnen hem anders ook inwendig doen.. De technologie is al zover!!

LittleMies vindt dit leuk.
  16. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ow en dat vruchtje zit nu aan de keukentafel te knippen en plakken :p

mimimiranda vindt dit leuk.
  17. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Ja echt heel erg vervelend dat niemand lijkt mee te werken, wachten tot een eerste echo duurt normaliter al lang genoeg..

En ik vind het ook bizar, zeker ook die test van vorige week vrijdag die echt bijna alweer negatief was! En daarna ineens lichte oploop en nu overduidelijk..

Ik heb inderdaad een beetje het gevoel dat er misschien twee vruchtjes waren en dat ik er donderdag/vrijdag 1 ben verloren en vandaar de afloop/dip in test heb die tot zondag duurde gehad. En dat er nu nog maar 1 zit die hcg produceert.

Maargoed, ik probeer me er ergens aan vast te houden dat we slecht nieuws gaan krijgen, soort zelfbescherming zodat we volgende week vrijdag niet de volledige klap krijgen

18. LittleMies

LittleMies Bekend lid

2 jun 2023
    518
    357
    63
    Vrouw
    Hahaha geweldig, wij gaan zo ons zoontje uit de opvang halen. Onze kleine terrorist :roflmao:

19. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis

16 Februari

17 Februari
    MotherOfAnAngel - 28 jaar - 3e kindje
    Krily - 28 jaar - 3e kindje
    Miranda - 34 jaar - 1e kindje

18 Februari
    Tan89 - 33 jaar - 3e kindje

19 Februari

20 Februari

21 Februari

Roosje2224 - 35 jaar - 2e kindje
    LittleMies - 27 jaar - 2e kindje

22 Februari

23 Februari

Charls - 31 jaar - 3e kindje (2e is een vlindertje)

24 Februari

25 Februari

26 Februari

SNB- 26 jaar- 1e kindje

27 Februari

28 Februari
    Vivonne - 30 jaar - 2e kindje
    Sjuwene-34 jaar -2e kindje

29 Februari (schrikkeldag)

Verrassing: (1)
    Nog onbekend: (9)

Afspraken:

25-06: MotherOfAnAngel: pret echo (om toch alvast iets te hopen te zien) 9.15u
    27-06: Krily: intake vk
    29-06: MotherOfAnAngel: 1e echo+intake verloskundige
    29-06: Charls: 1e echo (6 weken)
    30-06: LittleMies: 1e vroege echo i.v.m. bloedverlies (6+2)
    03-07: Tan89: 1e echo (7 weken)
    04-07: Krily: 1e echo (7 wkn)
    11-07: Tan89: intake verloskundige
    13-07: SNB: 1e echo+intake verloskundige (7.3wk)
    13-07: Miranda: 1e echo+ intake verloskundige (8wk)

Wil je ook op de lijst? Druk dan op reageer & haal de [ QUOTE = .... ] & [ /QUOTE ] aan het begin en einde van het bericht weg, zet je naam in het goede kleurtje bij je uitgerekende datum & voeg eventueel afspraken op chronologische volgorde :)

20. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Succes morgen!! Ik duim voor een mooi kloppend hartje ❤️

Deel Deze Pagina