uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Altijd fijn zo'n bevestiging.
    Ik heb de groeiecho komende donderdag.
    Echter zit ik nog wel met iets in mn maag...
    Het gevoel wat ik heb bij de verloskundigen op de praktijk is gewoon niet echt geruststellend. Het oude team waarmee ik de vorige bevallingen heb gedaan werken er allemaal niet meer en met het nieuwe team heb ik gewoon niet zo veel. Met 1 gaat het redelijk, maar natuurlijk weinig kans dat zij bij de bevalling aanwezig zal zijn..
    Wat nu te doen? Zo laten of overstappen?

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Overstappen. Nu kan het nog. Best gewoon rond of andere mensen een fijne ervaring hebben bij een andere verloskundigenpraktijk en leg vervolgens je hele situatie voor aan die praktijk. Je wordt door die mensen begeleid tijdens je bevalling en als het niet goed voelt dan levert dat alleen maar stress op tijdens je bevalling. Je moet iemand hebben die je goed aanvoelt, die jij kunt vertrouwen voor je gevoel. Toch? Die mutsen zijn wel aanwezig bij één van de meest ingrijpende en intieme momenten in je leven.

@joepy fijn van de groeiecho.

@Noxe balen zo'n droom, dan wordt je echt in paniek wakker hé.

Hier ook de groeiecho gehad en goed nieuws, kleintje zit met zijn buikje weer netjes op de lijn! GELUKKIG. Wel het advies gehad nu echt rust te nemen, ik heb veel oefenweeen en harde buiken en krampen en de gynaecoloog heeft gezegd dat als ik niet te vroeg wil bevallen ik maar beter nu echt rust neem. :oops: als de spanning niet afneemt moet ik het laten weten. Ik doe al zo weinig. Voel me er een beetje ongemakkelijk bij. Ohja ik word met 38 weken uiterlijk ingeleid. En de kleine ligt ook al een stuk lager, nog niet vast ingedaald maar hij Is er flink mee bezig.

3. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    @hoop28 Wat een goed nieuws!!
    Ik zou ook kijken of je kunt overstappen. Nu kan het nog, en als het niet ‘klikt’ dan is dat mi een hele goede reden om naar een andere vk te gaan

4. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    @hoop28 Wat een goed nieuws! Heerlijk dat het buikje nu ook foed meegroeit.

hoop28 vindt dit leuk.
  5. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @Mom86 : ik zou ook overstappen!

@hoop28 : wat een goed nieuws! Lijkt me ook heel lastig om vrijwel niks meer te mogen doen maar je moet aan je kleintje denken. Nog max 7,2 weekjes voor jou.

s'Avonds krijg ik vaak ook wat last van m'n buik maar kan niet echt omschrijven wat voor gevoel het is. Lijkt een beetje alsof ik ongesteld moet worden, m'n onderrug gaat er dan ook in mee. Iemand idee wat dit is?

Ik heb ook heel sterk het gevoel dat de kleine man eerder gaat komen. Had dit bij m'n dochter ook en die kwam met 38,5, zegt natuurlijk helemaal niks maar moet zeggen dat ik het niet erg zou vinden ;).

6. Mom86

Mom86 Niet meer actief

@hoop28 , wat een goed nieuws!! Fijn dat ie weer mooi op de lijn ligt qua groei.
    Nog ruim 7 weken voor jou... spannend. Het komt nu wel erg dichtbij zo.
    Op welk gewicht wordt je kleintje nu geschat?

@Miesjella , erg benieuwd of je voorgevoel dit keer ook uit gaat komen.
    Ik heb alle keren gehoopt dat ze eerder kwamen, in ieder geval na 37 weken natuurlijk, maar helaas bleven ze allemaal erg lang zitten... Dus eigenlijk moet ik daar nu ook vanuit gaan... maar hoop zoooo dat deze met een week of 38 ofzo komt.
    Voor mezelf tel ik af naar 37 weken, omdat het dan gewoon 'mag'. Die weekjes die erna nog bijkomen, sja dat is dan niet anders haha

Overstappen; aan de ene kant het gevoel dat ik dat moet doen, maar aan de andere kant voelt het ook ongemakkelijk ten opzichte van het team waar ik nu al die weken al onder controle ben. Daarnaast, als ik plotseling wordt overgedragen aan een gyn, dan heb ik ook weer met iemand anders te maken die ik niet ken... en heb je eigenlijk hetzelfde effect. Lastig dit. Sowieso heb ik donderdag de volgende controle en tevens de groeiecho (wel bij diegene met wie het enigszins klikt) en denk dat ik dat gesprek maar moet afwachten...

7. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik ben een keer overgestapt naar een andere huisarts en die keuzen heb ik nog steeds spijt van. Of terwijl hoe weet je dat overstappen een goede keuze is.

8. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben ook heel benieuwd!

Ze hadden het nog veel te goed naar hun zin bij jou dus ;). Helaas duren die laatste dagen/ weken dan wel extra lang. Hoop voor je dat deze iets eerder besluit te komen!

Overstappen lijkt me ook een lastige keuze, doen waar jij je goed bij voelt. Al weet je inderdaad niet met wie je dan te maken krijgt waardoor de keuze nog lastiger wordt.

9. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ja... lastig, want ik ken die vrouw van de andere praktijk wel, maar haar collega dan weer niet. Dus wie zegt dat dat dan wel de juiste keus is.
    Ik denk dat het beter is om te blijven zitten waar ik zit, ook al er is er weinig klik met de meiden die er rondlopen.
    We hebben het immers nog maar over een week of 10/11 of hopelijk iets minder haha

10. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Mom86 de kleine werd geschat op 1600 gram en nog een beetje, zoiets. Maar kijk je dan naar de lijntjes voor het termijn dan zat hij eigenlijk overal net ietsje onder de middenlijn. Het grappige is dat ik overal dan weer lees dat een kindje met dit termijn rond de 1500 gram weegt gemiddeld, dus nouja het zal wel. Hoe groot schatten ze jouw kleintje? Morgen mag jij hé?

En dank jullie wel dames. Ik ben echt mega blij.

Hoe Is het bij jullie met maagzuur en andere klachten? Ik heb opeens zo'n last van mijn maag. En mijn buik! Ik lijk wel 40 weken zwanger joh. Ik snoep ook wel ietsje teveel, toch dat koekje en nog een koekje in de avond oid. Niet handig :oops:

Ohja de vluchttas. Er zitten nu 5 setjes kleding in. Maatje 50. De rest moet ik er nog in doen :roflmao: maar dan heb ik wat te kiezen.

En nog een vraagje, ik vind mijn buik echt al groot. Zet maar GROOT groot. Maar hoe moet dat met al die weken die er nog aan komen? Groeit het op een bepaald moment minder hard of kan ik straks een rollator moeten regelen om daar de buik op te vervoeren? o_O ik weet het, tweede kindje enzo, alles Is al uitgerekt. Maar jeetje.

11. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Haha 5 setjes grote kans dat ik er dadelijk ook zoiets heb hoor :p ,En ja over je buik ik dacht dat die alleen maar groter werd de laatste weken ik heb nog wat losse huid over van mijn vorige zwangerschap wat opgevuld kan worden ik heb niet zo elastische huid dat het gewoon terug rekt ik hou gewoon wat hangend huid lol.

12. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hahaha geweldig. Ja grote kans dat ik de kleertjes nog een keertje was hoor, maar het geeft me rust ofzo. En de rest Is ook zo gepakt. Ik wil graag de vluchttas ingepakt en klaar hebben met 35 weken. Dan haal ik ook koekjes en ander spul standaard in huis zodat ik wat kan meenemen hahaha.

Oh die losse huid .. Had ik ook zo erg. Maar in 8 maanden tijd met een top dieet/plan 28 kilo afgevallen en de huid strakker gekregen. Gek verhaal maar wat hier echt werkte was mijn eigen brouwseltje maken voor mijn buik. Koffiedik, honing, appelazijn en wat zonnebloemolie (rijk aan vitamine e) mengen en dik op de huid smeren. Folie erover, zo een kwartier laten zitten, dan onder de douche en gebruiken als scrub. Huid werd zacht en steeds strakker. Ga ik straks ook gewoon weer doen :roflmao:

Ik vind trouwens niet dat wij als vrouwen zo nodig perfect moeten zijn. Al dat gezeur om alles maar te liften en het feit dat we kinderen gedragen en gevoed hebben te verbergen, nog even fulltime werken, het huishouden en dan ook nog fit en fris een heel sociaal netwerk onderhouden en onze kinderen en gezin op elke mogelijke manier ondersteunen en pleasen .. Leuk dat sommige dames het allemaal lukt, mij niet gezien :thumup: maar ik merk wel dat ik fit en fris wil zijn voor de Kids en blij in mijn eigen lichaam ,dat maakt mij wel tot een betere moeder. Ik heb mijn dochter de eerste 2 jaar van haar leven nooit meegenomen naar het zwembad omdat ik me teveel schaamde. Dat kan nu echt niet meer .:|

13. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Dag meiden,
    Lees lekker mee. Had niet zoveel te melden. Hier ook wat last van maagzuur, schrok er zelfs van. Stond laatst op en toen kwam er echt een hele golf omhoog net zoals voor ‘t overgeven. Blugh! Verder gaat het goed, vandaag wel ineens heel erg veel last van mijn schaambot. En nog een weekje geduld om te weten of onze kleine baby een beetje is bijgetrokken. Ik hoop het!

Verder druk in de nieuwe kamer voor m’n oudste. Zodra hij over is kunnen we beginnen aan de babykamer. Ga dit weekend alvast maar wat wassen denk ik :)

14. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Oh en wisselen qua verloskundige. Wat een lastige keuze. Ik heb met de verloskundigen ook niet zoveel. Degene met wie ik het minst had, kwam vorige keer bij mijn bevalling. Achteraf heel blij mee, omdat ze heel ervaren was. Je weet ‘t uiteindelijk toch niet.. succes met je keuze hoor!!

15. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Gisteren de groeiecho gehad.
    Kleine is helemaal niet te groot. Ze zit nog net binnen de lijnen (ondergrens) van de groeicurve. Ze weegt nu 1426 gram. Ze loopt met alles tot een week achter, alleen haar beentjes zijn op termijn.
    Naar verwachting zal ze rond de 3320 gram wegen bij 41 weken.
    Voor nu ben ik gerustgesteld. Krijg ook geen echos meer tenzij ze vermoeden dat de kleine te klein blijft voor het termijn.

Wisseling van verloskundige. Ik blij maar zitten waar ik zit. Probeer de afspraken nu te plannen bij degene waar ik wel een klik mee heb en hopen dat ze dan ook uiteindelijk bij de bevalling is.

Overigens valt het me op dat dit best wel een rustig topic is ;). Zitten jullie in een Facebook groep?

16. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @Mom86 : Fijn dat de groeiecho goed was. Geen reden tot zorgen denk ik, nu hopen dat ze het zo blijft doen.

Over anderhalve week heb ik ook opnieuw een groeiecho. Bij de laatste echo was hij iets boven gemiddeld gemeten en met de meting van de vk komt hij ver onder het gemiddelde?! Ik verwacht gewoon dat het allemaal wel goed zal zitten en dat de vk een foutje heeft gemaakt.

Er is wel een fb groep maar ook hier gebeurd vrij weinig op.

Mom86 vindt dit leuk.
  17. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Wat een verschil hopelijk zat de vk fout ,
    Ik heb trouwens ijzer tabletjes gekregen en het lijkt of ik meer energie heb :)

Miesjella vindt dit leuk.
  18. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Norki Maki leuk bezig zijn met die kamertjes! Kun jij nog veel doen op dit moment? En hoe vindt je zoontje dit alles? Spannend de groeiecho, tot nu toe blijken alle kindjes te licht of te zwaar gewoon netjes bij te trekken. Ik hoop bij jou ook! En die pijn bij het schaambot, misschien van het indalen?

@Mom86 fijn! Goed nieuws zeg! Die metingen zeggen ook niet altijd wat, dan weer te groot, dan weer te klein, het gaat er maar net om welke doorsnede ze opmeten en of ze niet net ietsje te ruim of krap meten. Ergens goed dat ze het zo blijven controleren, aan de andere kant soms ook paniek om niets. Soms denk ik dat zwanger zijn tegenwoordig veel stressvoller Is dan vroeger, omdat we nu soms iets teveel weten en controleren. Ja het Is hier vrij rustig hé. Een heel groot deel Is naar Facebook gegaan in het begin, en nu Is er natuurlijk de laatste 10 weken topic, ik kan het soms met mijn brein niet helemaal bijhouden van iedereen Hahaha. Hoe is de rest van de zwangerschap bij jou? Lukt het nog een beetje allemaal?

@Miesjella ik hoop ook dat het allemaal wel meevalt! Hier ook zulke wisselende metingen gehad. Uiteindelijk zullen we het wel weten bij de bevalling lijkt me? :roflmao::roflmao:

@joepy wat fijn! Beetje meer energie zo tegen het einde aan lijkt me heerlijk. Zat je erg laag in de waardes?

Miesjella vindt dit leuk.
  19. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik had de waardes niet gevraagd maar in in ieder gevalgwel erg genoeg voor pillen en ik was wel wat meer moe en duizelig maarja ik dacht dat hoort er vast bij.

20. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    @joepy fijn dat de ijzerpillen helpen!

Ik heb gisteren ook een groeiecho gehad en de groei van het kindje ligt helemaal precies op termijn. Alleen zit ik dus net boven de bovengrens qua vruchtwater.
    De echoscopiste gat even overleggen met de vk (zit in hetzelfde gebouw dus wel lekker makkelijk) en dan hoor ik maandag of ik nog voor een suikertest moet. Ik heb wel aangegeven dat die suikertest niet goed gaat (ik ben nog steeds een beetje misselijk en kan daardoor echt niet vasten), gelukkig nam ze dit erg serieus en gaat ze overleggen of een dagcurve misschien een optie is.
    Sowieso krijg ik over 4 weken weer een groeiecho.

Miesjella en hoop28 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina