Uitgerekend 16-31 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amona, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Uitgerekende datum
    12 mei
    Vivonne - 29j - 1e kindje

14 mei
    Jo913 - 29j - 2e kindje

18 mei:
    ♡ Primerose - 35j - 3e kindje
    curlymom - 36j - 1e kindje

19 mei:
    Elisabeth83 - 37j - 5e kindje
    Kleinbeginnen - 32j- 2e kindje

20 mei:
    Lynn1994 - 27j - 1e kindje

22 mei:

Enigma - 39j - 2e kindje
    Olivia88 - 33j - 2e kindje

23 mei:

Amona - 36j - 4e kindje

24 mei:
    Bruggegirl - 28j - 2e kindje

25 mei:
    Paardenbloem - 29j - 4e kindje
    Marjohke - 30j - 1e kindje

26 mei:
    Witte2017 - 31j - 2e kindje
    MDVD96 - 25j - 2e kindje

27 mei:
    Ines98 - 22j - 1e kindje

28 mei:
    sierheester - 33j - 4e kindje

29 mei:
    Shirley1987 - 34j - 3e kindje (1e kindje samen)

30 mei:
    Jacks07 - 27j - 1e kindje

31 mei:
    Leejoo84 - 37j - 2e kindje

2 juni:
    Ballys - 33j - 2e kindje

4 juni:
    ELraange - 39j - 6e kindje (1 kindje verloren)

Afspraken ♡♡♡

Januari
    3 - curlymom - 20 weken echo
    3 - Lynn1994 - 20 weken echo
    4 - Olivia88 - 20 weken echo
    5 - Jacks07 - 20 weken echo
    5 - Ballys - 20 weken echo

6 - Shirley1987 - 20 weken echo
    10 - Vivonne - controle verloskundige
    10 - Elisabeth - controle gynaecoloog
    12 - Vivonne - groeiecho ivm covid
    19 - Enigma - controle gyn
    31 - sierheester - controle verloskundige

Voorgevoel jongen | meisje:
    *Amona
    *Ines98
    *Marjohke

*Jacks07
    *Vivonne
    *Ballys
    *KleinBeginnen
    *leejoo84
    *Olivia88
    *Elisabeth83

*Jo913
    *Lynn1994

* sierheester

✩ Sterretjes
    BB83 7+4
    Zonneschijn89
    Kells
    Marinda1988
    MamaAlice030
    Droomwens79 9+5

Bevallen

♡ Meisje: (5) ♡ Jongen: (5) ♡ Verrassing: (4)

2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wat fijn @sierheester! Heerlijk moment! Ik ben morgen aan de beurt :)

Zo vervelend @Jo913, miss een schrale troost dat velen hier er nog niet uit zijn. Hoewel niet op 1 lijn zitten maakt het wel heel lastig! Was dat bij de eerdere namenskeuzes ook zo?

Wij zitten denk ik redelijk op 1 lijn, maar niks is DE naam tot dusver. :confused:

Jo913 en sierheester vinden dit leuk.
  3. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ja wij hebben de naam :)

Jo913 en Amona vinden dit leuk.
  4. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Hier ook alleen de jongensnaam nog maar vast, de meisjesnaam nog niet. En dan hoef ik het nog maar in mijn eentje te beslissen. Blijft toch lastig!

Gisteren via marktplaats een deel van de kinderkamer gekocht. Die krijgt mijn dochter en dan kan de baby naar de babykamer waar dochter nu slaapt. Hele kamer moet nog wel gedaan van vloeren tot elektra tot behang, maar ach, moet toch ergens beginnen. Dan eerst de inboedel maar :roflmao:

Primerose en Jo913 vinden dit leuk.
  5. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    @Amona ja ach dat was ook een regelrechte ramp:roflmao::confused: tot na de bevalling zelfs nog moeten discussiëren.. maar we begonnen ook te laat met bedenken. Nu zijn we in ieder geval al eerder begonnen met nadenken, hopelijk helpt dat enigszins haha. Ach komt vast ook weer goed!

Nemen jullie de kinkhoest vaccinatie? Niet dat ik erover twijfel hoor, heb de afspraak al staan. Maar gewoon benieuwd

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hier was ook alles goed bij de 20w echo :):D:):D
    Wat oogt ie al groot en compleet! Geschat op 440 gram. Hoezo ben ik dan al 10kg aangekomen haha :eek::roflmao::roflmao:

Kleinbeginnen, Elisabeth83 en sierheester vinden dit leuk.
  7. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Yes! Scheelt straks toch weer een prikje bij de kleine. Neem hem liever zelf. Krijg hem wel wat later en bedenk me nu dat ik de bevestigingsbrief niet heb gekregen, dus moet er nog maar even achteraan.

Wauw! Al 440 gram. Die uk van mij werd 280 gram geschat :roflmao: Leuke theorie trouwens dat het geschatte gewicht bij de 20 weken echo met een 0 erachter ongeveer het gewicht bij 40 weken is :o: Bij mijn dochter ging het redelijk op, zat er 450 gram vanaf. Heel benieuwd of dit inderdaad een kleintje wordt of dat er nog een groeispurt komt.

Jo913 vindt dit leuk.
  8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oei bij mij dan 4400, ik hoop het niet hoor hahaha:roflmao::o: Hij moet er ook nog uit.

Overigens best wat bevalangst, hoe is dat bij jullie?
    Ergens ook veel vertrouwen hoor, maar ook veel angst, voor de pijn of dat er iets misgaat..

9. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Haha oei nee er is pittig zo'n dikkerd, heb ik meegemaakt:roflmao: maar daardoor hopelijk de uitgang wat opgerekt haha dus nu eigenlijk wel veel vertrouwen in de bevalling.. tenzij deze nóg dikker is.. dan gaat het echt niet passen ben ik bang.. maar ik wil wel sowieso in het ziekenhuis bevallen, jullie? De vorige keer was ik zooo blij dat ik daar was!

10. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Bij alle drie gedaan en dat beviel;) me prima. Vindt het vooral een fijn idee dat er in geval van nood de gynaecoloog of kinderarts er gauw bij is. Bevalangst heb ik dan ook niet echt, het enige waar ik bang voor ben is dat het met het kindje niet goed gaat na/tijdens de bevalling.

Jo913 vindt dit leuk.
  11. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    Ik heb de vorige keer een keizersnede gehad, vanwege een groot kind wat verkeerd lag en een niet vorderende ontsluiting bij langdurig gebroken vliezen. En nu mag ik deze keer kiezen, ga ik het vaginaal proberen of toch weer een keizersnede. Met 30 weken heb ik afspraak met de gynaecoloog om te kiezen, ik neig nu naar weer een keizersnede. Maar in het ziekenhuis zal ik dus sowieso moeten bevallen.

wij zijn uit de naam, ons kindje krijgt er drie en we zijn eruit:D, ben er zo blij mee wil haar eigenlijk nu al zo noemen:).

Primerose en Amona vinden dit leuk.
  12. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik ben wel wat bang voor de bevalling. Ik ben zo verzwakt inmiddels. Hoe moet ik in vredesnaam een kind gaan baren. Vorige bevalling was ik ook best vermoeid aan het eind. En toen had ik de ochtend voor het begon gewoon nog een uur gewandeld, dat deed ik nog dagelijks. Nu kom ik niet eens aan de brievenbus honderd meter verderop toe. Dus wat dat betreft maak ik me wel zorgen. Ik zie me nu geen bevalling volbrengen.
    Bevallen moet in het universitaire ziekenhuis daar heb ik geen keuze in. Vorige keer beviel dat wel goed (haha, letterlijk en figuurlijk zeg maar) dus nu is het alleen zorgen er op tijd te zijn. Het is nogal een eindje rijden.
    Pijnstilling ed mag ik niet hebben dus zal het weer zelf moeten doen ga ik vanuit. Of ik moet op tijd met medicatie zijn gestopt. Hoop maar dat dat een beetje goede timing wordt. Grootste angst is nu wel dat het niet lukt en het een keizersnede wordt. Met niet de juiste timing moet ik dan onder volledige narcose en het lijkt me vreselijk om de geboorte te moeten missen.

13. Marjohke

Marjohke Actief lid

8 jul 2021
    220
    313
    63
    Vrouw
    Ik heb nog eens bijgelezen. Beetje drukke tijd gehad hier. Heb 2 weken geleden mijn ligamenten in mijn enkel gescheurd door een val. Ben nu nog thuis tot volgende week, en dan begin ik aan mijn laatste 7 werkdagen. Kijk er al naar uit, rust en focus op de bevalling en voorbereidingen verder doen.

Momenteel zijn ze bezig om de kinderkamer te renoveren. Nieuwe plafond en muren. Kamer was niet geisoleerd.

Qua naam, die hadden we al lang. Die ligt al enkele weken vast.

Hier ook een mooie 20 weken echo gehad. Alles was dik in orde. Ook weinig kwaaltjes op het moment. Wel last van uitslag tussen mijn borsten .. misschien van zweten of de zwangerschaps BH? Geen idee .. Is wel vervelend.

De foto met het ronde kringetje, daar zie je het neusje en mondje al op. Zo leuk ! Ben al helemaal in love :D

Bijgevoegde bestanden:

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hier is thuisbevallen niet zo gangbaar en ik vind het ook een fijn idee om in geval van nood op de juiste plek te zijn :) dus idd ook ziekenhuis. Liet mezelf erna dan wel steeds ontslaan, hier is een paar dagen ziekenhuis erna heel normaal (ook als alles gewoon goed gaat). Dit keer weet ik niet of ik miss minstens 1 nachtje blijf. Vorige x voelde ik me de eerste nacht heel beroerd, man was in diepe slaap door de slopende dag ervoor etc dus dat was beangstigend waardoor ik nu een nachtje ziekenhuis overweeg. Laat het maar beetje afhangen vh tijdstip vd bevalling geloof k!

Kan me voorstellen dat je niet weet hoe @Enigma ! Hopelijk komt de oerkracht om de hoek en zal het je zelfs verzwakt goed lukken allemaal!

@Marjohke dat klinkt pijnlijk! Beterschap! Jouw contract wordt ook niet verlengd? Mijne ook niet. T geeft me eerlijk gezegd wel rust.

Fijn dat een aantal al een of meerdere namen hebben! Zo leuk :D wij hebben 1 eventuele kanshebber. Het blijft nog even spannend!

15. Marjohke

Marjohke Actief lid

8 jul 2021
    220
    313
    63
    Vrouw
    Ja idd, het word niet verlengd. Ik wou het zelf niet. Dan nog, het zou toch maar met een maand verlengd worden na dit 6 maanden contract. Dat vond ik stom. Ik deed het ook niet zo graag ... Tijd genoeg nu om iets nieuws te zoeken dat me beter ligt.

16. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    Ik vond het ziekenhuis (en de spoedkeizersnede) heel erg meevallen de vorige keer. Vond het ook heerlijk de eerste nachten in het ziekenhuis, superlieve verpleging en wat voelde heel fijn om dit soort hulp om me heen te hebben. Mijn man was ook echt uitgerust toen we thuiskwamen en hij de nachtdienst mocht doen:D.

Vandaag heb ik een zwangerschapsmassage laten doen, heerlijk! Zo ontspannen. Ze hadden een speciale tafel waarbij ik op mn buik kon liggen. Echt een aanrader!

17. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hier ook bevallen in het ziekenhuis. Nu 4e keer inleiding en eigenlijk vind ik dat wel fijn. Ik kan rustig voor de andere 4 kids oppas fixen omdat ik al week tot 1,5 van te voren weet wanneer het gaat gebeuren.
    De dag zelf heeft tot nu toe relaxt verlopen. Tabletjes en dan nog hele dag eigenlijk beetje relaxen in een eigen kamertje met tv enzo.
    Dan als het echte werk begint ben ik er ook echt aan toe.

moet wel zeggen dat mijn conditie nu ook echt prut is nog door die schildklier en Corona. Dus dat vind ik idd ook erg spannend. Als ik nu al zo verrot lan zijn… hoe gs ik dan knallen bij de bevalling.

countdown… nog 16 weken tot de bevalling ;)

18. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Wat ik nu wel heel naar vind is dat ik mijn dochtertje ergens onder moet brengen als ik ga bevallen. Het is natuurlijk sowieso een paar dagen in het ziekenhuis blijven, dus dan moet ze een paar dagen uit logeren. Hoop maar dat regels dan in elk geval weer wat versoepeld zijn en ze wel langs mag komen. Kan die kleine meid niet een paar dagen missen hoor!

19. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ah ja dat is inderdaad echt geen prettig gevoel. Is ze al wel eens uit logeren geweest?

20. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Het is een hele slechte slaper, dus ze had nog nooit ergens anders geslapen. Maar nu met mijn hg zwangerschap is het toch al twee keer voorgekomen dat ze een nachtje is blijven logeren bij mijn ouders en mijn zus. Vond het ook wel fijn een keer te oefenen voor het straks een paar nachten moet. Ging gelukkig wel heel goed. Binnenkort nog maar eens een nachtje logeren zodat ze ook een beetje gewend blijft aan ergens anders slapen.

Elisabeth83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina