Uitgerekend 16-30 sept. 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wishfull123, 11 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Wij zijn nog altijd in het ziekenhuis, het gaat niet slechter maar ook niet beter. Mees heeft een beetje zuurstof ondersteuning nu want in diepe slaap gaat hij te oppervlakkig ademhalen.
    We hebben nog altijd geen duidelijkheid wat er nu precies met hem is en we zijn hier voorlopig niet weg.. Ik ben echt gebroken aan alle kanten:(
     
  2. Mama8891

    Mama8891 Bekend lid

    6 nov 2020
    624
    668
    93
    Vrouw
    @Doortje25 jeetje, echt vreselijk om je dochter zo te moeten zien. En dan helemaal met zo'n klein hummeltje thuis, kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is. Ik hoop dat jullie ondertussen wat meer duidelijkheid hebben, zodat ze ook gerichter kunnen behandelen. Mocht je behoefte hebben aan een luisterend oor, mijn pb staat altijd open❤️

    @Muisjepluisje jullie dus ook nog in onzekerheid, echt vreselijk. Ik kan me indenken hoe je je voelt. Voor jullie ook heel veel sterkte en hopelijk ook snel meer duidelijkheid! Voor jou geld ook, mocht je behoefte hebben aan een luisterend oor, mijn pb staat voor jou ook altijd open❤️
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  3. Polly8917

    Polly8917 Actief lid

    11 jan 2023
    119
    112
    43
    Vrouw
    Heel veel sterkte dames vind het vreselijk om te lezen! @Muisjepluisje @Doortje25

    Ik ben afgelopen vrijdag bevallen van onze zoon
    Was heftig. Hij doet het goed tot nu toe alleen drinken gaat niet geweldig. Gewicht was 4204 gram 52 cm en hij is om 19:04 geboren mooi tijdstip mij geboorte datum is 19-04.
    Ik had een hele tekst getikt maar dat is verkeerd gegaan
     
    MvanM, xRMC en Sappie91 vinden dit leuk.
  4. Mama8891

    Mama8891 Bekend lid

    6 nov 2020
    624
    668
    93
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hopelijk gaat het drinken snel beter. Is zijn tongriempje gecheckt? Lekker genieten nu!❤️
     
  5. Sappie91

    Sappie91 Bekend lid

    1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    Daar is hij dan eindelijk! Van harte gefeliciteerd <3
     
  6. Sappie91

    Sappie91 Bekend lid

    1 apr 2022
    649
    726
    93
    Vrouw
    @Muisjepluisje heel heel veel sterkte daar. Hoop zo dat ze snel een oorzaak vinden en jij ook wat rust kan pakken!
     
  7. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.035
    852
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte nogmaals voor jullie beide! Hopelijk snel verbetering en niet meer in de onzekerheid.. @Muisjepluisje @Doortje25

    @Polly8917 Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
     
  8. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Mees heeft streptokokken B en omdat ze in zijn hersenvocht toch die ontstekingwaardes niet vertrouwen gaan ze uit van hersenvliesontsteking.
    Helaas moeten wij 2 volle weken in het ziekenhuis blijven ivm antibiotica…

    Ik vind dit zo kut klote alles.. mijn eerste maand met mijn ventje is alles behalve een roze wolk:(
     
  9. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.035
    852
    113
    Vrouw
    Pfff wat erg zeg! Wel fijn dat jullie nu weten wat het is maar het is wel even schrikken natuurlijk! Wat goed van je dat je toen na je moederinstinct geluisterd hebt!!!

    Balen van de 2 weken nog in het ziekenhuis maar hij is daar op een goede plek en daar kunnen ze hem helpen met wat nodig is. Ik neem aan dat jij wel gewoon bij hem mag slapen. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en gaat het wat beter met hem!

    Ik snap echt dat je het klote vind en het eigenlijk je hele kraamperiode verpest heeft. Ook omdat je zelf nog herstellende bent en de zorgen om je kindje zijn zeker niet niks. Ga er niet te lang mee lopen en praat erover met iemand! Heel veel sterkte!
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  10. Mama8891

    Mama8891 Bekend lid

    6 nov 2020
    624
    668
    93
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk! Wel "fijn" dat ze weten wat het is zodat ze nu gerichter kunnen behandelen.

    Verder ben ik het met xRMC eens, hij is nu wel op de beste plek. En ontzettend goed dat je aan de bel getrokken hebt omdat je het niet vertrouwde.

    Maar lieve mama vergeet ook echt jezelf niet. Jij moet de beentjes er ook onder houden, voor jezelf, maar ook zeker voor Mees. Loop af en toe even een rondje buiten, neem thuis even een douche. (Makkelijk gezegd, ik weet het). Maar je moet er zelf ook niet aan onder door gaan.

    Heel veel sterkte, we denken aan jullie❤️
     
    Muisjepluisje en xRMC vinden dit leuk.
  11. Mama8891

    Mama8891 Bekend lid

    6 nov 2020
    624
    668
    93
    Vrouw
    Hier net het cb gehad. Alles opzich goed, alleen qua gewicht weet ik het niet zo goed. Met deze weegschaal woog ze nu 3480, precies haar geboortegewicht. Afgelopen vrijdag is ze het laatst gewogen, (in zo'n hang weegschaal, nu een gewone staande), toen woog ze 3440.
    Ze krijgt momenteel alleen bv, en in principe voed ik op verzoek, al zorg ik er overdag wel voor dat ze er niet langer dan 4 uur tussen laat. Maar nu komt ze voor mijn gevoel niet goed aan. Cb was opzich wel tevreden omdat ze nu op geboortegewicht zit.

    Donderdag is inloop moment op het cb, dan toch maar is kijken wat ze weegt
     
    xRMC vindt dit leuk.
  12. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.035
    852
    113
    Vrouw
    Snap dat je nu misschien het idee hebt dat ze niet genoeg aankomt. En als je het eens afkolft en kijkt hoeveel eruit komt en hoeveel ze daadwerkelijk drinkt? Misschien kan je dat ook wat geruststellen.

    Hier vandaag bij zo'n weegmoment geweest. Romaysa weegt nu 3060gram, geboortegewicht was 2680gram dus ze groeit op haar eigen lijn goed door. Ze krijgt nu voornamelijk KV omdat ik bijna geen productie meer heb. Ik kolf 40 ongeveer per keer en ze drinkt 100, wel met een pauze van een halfuurtje.
     
    Mama8891 vindt dit leuk.
  13. Mama8891

    Mama8891 Bekend lid

    6 nov 2020
    624
    668
    93
    Vrouw
    Wat ik zo merk gaat het drinken wel gewoon goed. Ze is wel voldaan na het drinken. Kolven kan ik nog weer proberen idd, al ben ik daar wel een beetje klaar mee na de eerste week fulltime gekolfd te hebben. Ik wacht het donderdag nog even af. Haar verkoudheid helpt ook niet mee natuurlijk, kost vast ook energie. En ze heeft alweer een ontstoken oogje. Wat dat betreft haalt ze nu alles in Wat de oudste 2 niet hadden:rolleyes:

    Romaysa gaat goed in gewicht! Vind je het kolven niet pittig?
     
    xRMC vindt dit leuk.
  14. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.035
    852
    113
    Vrouw
    Ohh wel fijn dat ze voldaan is na het drinken. Snap dat je met het kolven helemaal klaar bent. Ja hopelijk krijgt ze dan nu "alles" en de rest van het jaar niet meer. Dan is ze er meteen vanaf.

    Ja ze groeit echt mooi op haar eigen lijn gelukkig. Ik ben het kolven ook echt helemaal beu vooral omdat ik gewoon niet genoeg melk meer heb en 3x moet kolven om 1 flesje te vullen. Moet zeggen dat ik steeds minder vaak kolf hierdoor omdat het me enorm demotiveerd. Wat ik heb geef ik haar maar ik denk dat het binnenkort wel gedaan is. Het kost ook extra energie en dubbel werk pfff.
     
    Mama8891 vindt dit leuk.
  15. Mama8891

    Mama8891 Bekend lid

    6 nov 2020
    624
    668
    93
    Vrouw
    Ik snap je volkomen qua kolven. Helemaal als de opbrengst zo laag is. En dat dubbele werk is ook precies wat mij tegen staat. Het is ook gewoon heel erg pittig. Gelukkig worden ze met de fles ook groot.

    Ik vermoed dat Mayrah wel weer wat afgevallen is, had in 2 uur tijd 2 flinke volle luiers:roflmao: wat er toch allemaal uit zo'n klein lijfje komt zetten is best schrikbarend af en toe:p:roflmao:
     
    Doortje25, Sappie91 en MvanM vinden dit leuk.
  16. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.035
    852
    113
    Vrouw
    Jaa verschrikkelijk, voel me er ook echt niet heel prettig meer bij.

    Hahaha ik wist niet dat je de poepluiers moest zien als gewichtsverlies ofja soort van dan. Als dat zo is is Romaysa eigenlijk 5 kilo aangekomen maar weer 4.800gram afgevallen door het poepen :roflmao::roflmao::roflmao:.
     
    Doortje25, Polly8917, MvanM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. MvanM

    MvanM Lid

    7 jun 2023
    61
    55
    18
    Vrouw
    @Muisjepluisje en @Doortje25 wat verschrikkelijk om te lezen zeg. Heel veel sterkte in het ziekenhuis en hopelijk slaan de behandelingen snel aan. Ik denk aan jullie!

    @Polly8917 gefeliciteerd met jullie zoon. Geniet lekker van elkaar <3
     
    Polly8917 vindt dit leuk.
  18. Polly8917

    Polly8917 Actief lid

    11 jan 2023
    119
    112
    43
    Vrouw
    Heel veel sterkte vind het vreselijk voor jullie.
     
  19. xRMC

    xRMC Fanatiek lid

    11 jun 2022
    1.035
    852
    113
    Vrouw
    Sappie91 vindt dit leuk.
  20. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    @Muisjepluisje jeetje wat verdrietig zeg... Kan me voorstellen dat je de kraamtijd heel anders voorgesteld had! Knapt Mees inmiddels wel een beetje op met de antibiotica? Die bacterie was altijd mijn grootste angst door van dichtbij te hebben meegemaakt hoe ziek een baby ervan kan worden. Zo ontzettend naar dat het jullie daadwerkelijk is overkomen. Dikke knuffel! ❤️

    Onze dochter is dinsdag onder hele strenge voorwaarden thuis gekomen. Eigenlijk moest ze nog ter observatie blijven en ze hebben de flow ook wat sneller afgebouwd dan gebruikelijk, maar ze wisten allemaal van de pasgeboren baby thuis. Lief dat ze zo meedachten. Het was even spannend, want 's avonds had ze meteen weer koorts, maar gisteren is ze gelukkig de hele dag koortsvrij geweest. Haar longen zijn nog niet schoon, ze is nog wel benauwd en zwak en heeft ook nog ab, maar ze is thuis en dat is voor ons alles dat telt. Kan ze gewoon lekker thuis verder opknappen ❤️ Hopelijk klimmen we nu dan weer op die blauwe wolk waar we 2,5 week geleden vanaf gevallen zijn. Wat kan je je vreselijk zorgen maken en wat kunnen artsen (ze was nog in opleiding blijkbaar) ontzettend laks zijn.

    Riven doet het onwijs goed! Gisteren naar het cb geweest en hij is nu 58 cm en 4680 gram. Verder is hij ook helemaal goedgekeurd, er moet alleen nog wel een echo van zijn heupjes gemaakt worden, maar voor nu voelden ze goed. Vandaag heeft hij voor het eerst een pakje in maat 62 aan, het gaat veel te snel! :eek:

    @Sappie91 hoe gaat het nu met je? Rommelt er al iets?

    @Polly8917 gefeliciteerd!!! Heerlijk genieten nu! ❤️
     
    Polly8917 en Mama8891 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina