Ja klopt het is echt niet zo dat ik me hele dagen vol aan het stoppen ben. Ik eet nu zelfs gezonder dan voorheen, maar ik merk echt dat het gewoon vocht is. Want ik heb nu ook last van obstipatie en niet goed kunnen uitplassen etc. En de 1 komt meer aan als de ander daar kan je niks aan doen toch.
Bij mij gaat het altijd best wel hard in het eerste trimester. Waar de meeste dan stilstaan of afvallen, zit er bij mij dan zo 3 kg bij. Gelukkig ben ik nu bijna op de helft en valt het tot nu toe mee. Van week 20-30 groeit het kindje ook erg hard, dus dan gaat het vaak ook wat sneller. Ik dacht wel dat als je wat sneller aankomt dat je dan ook de suikertest moet doen? Dat hoor ik bij zwangeren in mijn omgeving tenminste.
Ik ben nu 2,5 kilo aangekomen. En ook direct gestopt met roken toen ik zwanger was. Ik vind 11,5 echt veel hoor voor de 1e 20 weken @twee maar als jij je er goed bij voelt en weet dat het er snel weer af is, is het prima toch! Je kan er toch niks aan doen denk ik dan. 20 weken echo: ik ben echt takke traag geweest met afspraak maken. Vanmorgen gebeld en heb 'm volgende week dinsdag om 12.45! Dus eind goed, al goed. Vorige week pretecho gehad bij de hogeschool, daar waren ze aan het oefenen voor de SEO dus heb al een heel groot deel 20 weken echo gehad
Zie hier foto van afdruk van mijn sok.. dan zie je hoeveel vocht ik vasthoud. Maar dit heb ik de vorige zwangerschap ook gehad dus maak me geen zorgen
@twee Ik zal ze zo even uploaden, ik typ meestal op mijn laptop want dat vind ik makkelijker dan op mijn telefoon Daarom denk ik vergeten. Even over het bloedprikken, ik heb voordat ik zwanger was geprikt om te kijken hoe mijn waardes waren, ik heb nu in het begin geprikt met de nipt en alles was goed verder moet ik een keertje prikken met 30 weken en ik wil met 6 weken en met 12 weken na de bevalling even checken. Vorige keer had ik flink B12-Ferritine-D te kort waardoor ook mijn schildklier te traag ging werken, dat was een dikke vette burnout/depressie en 1,5 jaar geduurd dat ik weer opkrabbelde. Ooh wat goed dat je bent gestopt met roken, ik had het of niet opgeslagen. Wat vervelend dat je zoveel vocht vast houdt. Laat even je plasje checken of alles wel goed gaat, geen diabetes of blaasontsteking want hier spreekt een expert met prut nieren, je moet meer piesen hahahaha! ik denk dat je namelijk zeker 1,5 kg aan vocht beet houdt aan de hand van je sokken! Als jij je prima voelt qua gewicht zal het vast helemaal snor zitten Stoppen met roken is eenmaal een aanslag op je gestel dus ook op je kgs! Had jij nog leuke dingen geshopt?
@twee ik snap niet zo goed waarom je nou zo de neiging hebt om je te verdedigen bent en zo knorrig reageert. Dat is absoluut niet nodig. Jij vertelt ons dat je 11,5 kilo bent aangekomen en dat is echt veel. Nu licht je toe dat dat komt door het stoppen met roken en het vasthouden van vocht, dan is dat prima toch? Adem in en adem uit! Relax! Verder vind ik het heel goed en knap van je dat je gestopt bent met roken. Daar kunnen veel vrouwen die stug door blijven roken nog een goed voorbeeld aannemen. Een tip wat betreft het vasthouden van vocht, zorg dat je echt genoeg drinkt. Hoe meer je drinkt, hoe beter je lichaam het vocht af kan drijven.
Ik ook niet zo goed. Niemand hier zegt dat ze je niet geloven @twee ? Je plaatst zelf een bericht erover en zegt dat je er zelf oké mee bent, dan is het toch ook klaar & prima?
@Masa0903 klopt ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook b12 tekort en ging toen wekelijks 2 x injecties halen. Suiker gaan ze sowieso testen na 20 weken in het ziekenhuis. Daarnaast krijg ik ook antibiotica omdat bij de eerste keer tijdens zwangerschap een vergiftiging had. Maar jah ik probeer positief te zijn.
Hmmm.... vergeet je ook even niet je schildklier te laten checken, die kan ook nogal je gewicht in de war gooien, ik viel enorm af! Maar getver, verplicht AB voor zwangerschapsvergiftiging, wist niet dat het hielp Weer wat geleerd. Fijn dat ze wel even alles checken! Wanneer moet je weer naar de VK, al eerder of met de 20 weken echo? Ja je moet nog even... ik heb een shop drift als ik mij vervelend voel...
Goed dat je positief probeert te blijven! Dat kan in je gevoel wel veel schelen . Zo, wij zijn aan het wachten op de oppas, kunnen we daarna naar de 20weken echo! Zo spannend! Nog 50 minuten!