Uitdelen avondvierdaagse

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 4 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Volgens mij doen ze dit waar ik woon niet.

Wij delen tijdens het lopen wat snoepjes uit. Bijna elke ouder heeft dan wel wat uitdeelsnoepjes bij.

2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.099
    3.690
    113
    Oké nog maar één avond, hoera :roflmao:

Vanavond hebben we een doosje smarties en een zakje snoepjes met een kaartje geregen voor de buurmeisjes. En voor oudste nog een stickervel erbij.

Ik zie echt kinderen met tupperware-bakken aan snoep lopen :confused: Dochter krijgt steeds één ietsje om te snoepen en een bakje met groente. Maar ja, ze krijgen van winkels ijsjes en onder het lopen van (moeders van) klasgenootjes ook weer snoep. En de muziek wordt met een kar met een geluidsbox voortgetrokken. Ik vind het zo heftig allemaal! Als ik dit geweten had joh.

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    12.200
    13.804
    113
    Vrouw
    Hier zie ik niet echt veel snoep bij de kinderen. Ik heb mijn jongens een rolletje mentos gegeven. Zoon van 7 had die gedeeld met zijn 3 vriendjes waar hij mee samen liep. Zoon van 11 had meer dan de helft gewoon over.

De eerste dag kregen alle kinderen een tasje met een flesje water, een appel en een marsje erin bij de start. Halverwege kregen we nog een banaan.
    De tweede dag kregen we een appel aan het begin en halverwege een eierkoek.
    Vandaag de laatste dag. Dan is er sowieso een ijsje onderweg.

4. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.356
    1.755
    113
    Vrouw
    Hier kregen ze dinsdag van de organisatie een lolly. Fijn voor natuur al die papiertjes en stokken. Heb er mega veel opgeraapt maar was geen doen.

tweede avond sultana. Ook weer fijn in plastic verpakt.

derde avond pakje drinken en appel. Weer afval.
    Heb met verbazing maar gemeld dat echt bizar vond dat ze dit uitdeelde.

ben benieuwd wat vanavond is.

En had gister een teleurgestelde zoon. Een vriendje deelde al uit want kan vanavond niet lopen. Maar onze zoon kreeg niks want die had ze niet mee geteld. Teleurstelling was snel over toen ik zei dat watermeloen in de vriezer lag. Maar verbaasde mij wel.

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.435
    6.284
    113
    Vrouw
    Dochter kwam gister misselijk thuis van de zoete ranja onderweg. Meteen gezegd dat ze beter water uit haar bidon kan drinken of een half bekertje ranja (helft maar afgieten dan) aanvullen met haar water. Ik snap niet waarom het altijd zo zoet moet.

Ze krijgen hier een fruitzakje mee, of een rolletje mentos om te delen met vriendjes, gister een pakje sultana's maar de verpakkingen eindigen zeker niet in de natuur.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.618
    3.744
    113
    Ik vind het vooral bizar dat kinderen blijkbaar niet geleerd wordt om je afval op te ruimen? Neem aan dat er ook een prullenbak of iets bij staat?

Hier bij de stempelpost halverwege krijgen ze ranja uit bekertjes, bekertjes kunnen ze direct weer inleveren. En een appel, blokje kaas of stukje koek.

Verder hebben eigenlijk alle kinderen wel snoep mee voor onderweg, maar geen buitensporige hoeveelheden. En de laatste avond tja, de een wordt omhangen met tig snoepkettingen, de ander niks.
    Ik heb zoiets van ze krijgen toch een medaille?? Ohja en meestal een ijsje van de organisatie, daar verheugt mijn zoon zich al op. Al die gekke snoepdingen vindt hij toch niet lekker...nog gezocht om zo'n medaille van chocola, dat vind ik dan nog wel leuk maar die kon ik nergens vinden vanmorgen.

7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.977
    2.685
    113
    Vrouw
    Hier stond vanuit school de post met water, rauwkost en rijstwafels.
    Maar als ik zie wat er aan snoepjes wordt uitgedeeld door alle kindjes (kleuters) echt onwijs veel!

3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  8. 3musketierseneengirl

6 jan 2021
    2.356
    1.755
    113
    Vrouw

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.618
    3.744
    113
    Hier in het bos en tussen de weilanden ook niet. Maar de stempelposten/drinkposten staan meestal vlak bij de openbare weg en daar is dan een afvalbak of vuilniszak bij waar je het in kunt deponeren. En anders in je eigen tas....

10. 3musketierseneengirl

6 jan 2021
    2.356
    1.755
    113
    Vrouw
    Ja snoep in overvloed
    Ja heb er denk stuk of 100 opgeraapt en in mijn tas gestopt. Baal daar gewoon van. Heb geen prullenbak gezien bij de post ook. Maar durf niet te zeggen of echt niet stond.

11. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Na het lezen van dit topic ben ik zo blij dat ze hier geen avondvierdaagse hebben :D

Luna86, TotalBella, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.099
    3.690
    113
    Snap ik!

Hier alleen al vanuit de organisatie 2x ijs en 1x snoep...

Maar we hebben het gehaald :D

13. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    524
    266
    63
    Maar waarom is het nou zo erg dat er een paar dagen wat meer gesnoept wordt. En 2x ijs en 1 x snoep valt toch wel mee. Met dit weer eet ik ook wel vaker een ijsje

14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.099
    3.690
    113
    Ze heeft 4 dagen achtereen een uur lopen kanen. Wel ook komkommer en paprika maar ook snoep, ze kreeg van alles van (moeders van) klasgenoten en zo. Dus in totaal vond ik dat wel heel heftig, ze heeft in een week tijd meer snoep op dan normaal in 2 of 3 maanden of zo. Het is natuurlijk niet direct heel dramatisch, maar ik had het gewoon onderschat en die focus op snoep en andere lekkere dingen vind ik irritant. Alsof je het niet ook gewoon leuk kan hebben door met je klasgenoten lekker te wandelen...

15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.099
    3.690
    113
    O, en het afval. Zoveel plastic frummeltjes, pffff.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    22.945
    8.690
    113
    Geen idee hoe het dit jaar is hier, maar ‘voor Corona’ (daarna nog geen avondvierdaagse geweest hier) viel het afval hier heel erg mee. Bij de stempelpost, waar ook wat te eten (was altijd een stuk fruit of van die snoegroenten en de laatste avond daarnaast een ijsje) en drinken (wel pakjes, denk ook voor het gemak - en bekertjes zijn ook afval) wordt uitgedeeld, staan altijd prullenbakken, dat scheelt een hoop.

17. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.099
    3.690
    113
    O ik bedoelde gelukkig niet op straat hoor! Hier kreeg elke groep tassen mee om het afval te verzamelen (maar die tassen zijn dan ook weer extra plastic op zichzelf...).

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.438
    9.048
    113
    Gelderland
    Ook hier was de avondvierdaagse vooral om het snoep te doen. De school heeft wel 1 gezonde avond ingelast en dat helpt gelukkig wel. Ook zijn ze bewuster bezig met afval en worden er gelukkig geen pakjes drinken of verpakte koeken uitgedeeld.

Het snoep hangen op de laatste avond, bizar! de jongste heeft nu 6 keer gelopen en ik heb er nog nooit aan meegaan. Ze eten al zoveel snoep die dagen en dan krijgen ze nog hele pakketen om hun nek. Ook onnodig plastic zakjes, afval en suikers. Die medaille boeit ze echt helemaal niks meer :p snoep tellen en meteen opeten is veel leuker ;)

19. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.151
    1.038
    113
    Vrouw
    Hier doen scholen al niet meer mee, omdat het telkens zo'n bende was. Echt erg hoor, dat mensen niet hun zooi bij zich houden.

Deel Deze Pagina