Uggs en kleine kinderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door QueenC, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zijn al slecht voor volwassenen om ze te dragen maar waarom in godsnaam je kinderen in zo'n schoenen laten lopen? Zie ze erg vaak op school voorbij komen en denk iedere keer, waarom doe je zo'n jonge kinderen zo'n slechte schoenen aan?

In groep 1 zie ik ze al.....:cool:

Ben ik nu de enige die het erg vindt dat je je kinderen zo'n slecht schoeisel aan doet?
    Kan toch niet goed zijn voor de voetjes:(

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb ze zelf en dochter heeft ze ook. Snap niet wat er slecht aan is? Ze loopt er goed op en heeft tenminste geen koude voetjes.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Ik vind het ook niet kunnen
    hooguit als snowboots

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochter heeft 1 paar en draagt ze 1x per 2 weken ofzo. Zou me er niet zo druk om maken, slippers zijn ook niet echt steunend en goed voor voeten..

5. gusto

gusto Niet meer actief

Waarom moet iedereen toch altijd overal iets van vinden. Lekker belangrijk wat een ander doet, ieder zijn keuze. Zou me er niet druk om maken.

6. adi

adi Niet meer actief

Het grootste nadeel van Uggs is dat ze slechte bedding hebben en de zool geen enkele steun biedt. Dit is simpelweg geen goede schoen voor kinderen waarbij de voeten nog volop in ontwikkeling zijn. In ieder geval niet om dagelijks of naar school aan te doen (dus dat kinderen er uren op moeten lopen)

Dat wil niet zeggen dat ze niet warm of mooi zijn.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja ik begrijp het ook niet...als je waarde aan de voeten van je kind hecht tenminste. Nog nooit iemand er goed op zien lopen..echt nog nooit. Ook niet degenen die zelf zeggen dat ze er goed op lopen.

8. adi

adi Niet meer actief

Er is zelfs een term voor de wijze van lopen op Uggs: uggsshuffle.

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Wat mij betreft ben je de enige ;)

Hier gaan de Uggs nooit naar school aan (vind ik zonde) maar soms in het weekend als we ergens naartoe gaan, als het wat kouder is. Lekker makkelijk aan en uit te krijgen en heerlijk warm. En ik vind het leuk staan.

Ik geloof echt niet dat dat schadelijk is voor hun kindervoetjes.

Nu ik dit schrijf, vraag ik me af of het dan ook slecht is als ze op blote voeten lopen (want: geen enkele ondersteuning), of is die vergelijking te ver uit elkaar?

10. tuc

tuc Niet meer actief

Serieus??? Haha

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind converce all stars helemaal geweldig maar ik zou die echt niet voor mijn zoontje kopen. Die zijn ook vreselijk slecht maar wel mooi
    Hij heeft ze alleen gedragen als baby (gekregen) maar toen liep hij nog niet.
    Goede schoenen zijn heel erg belangrijk de eerste jaren. Ik koop ze pas als hij ouder is maar dan worden het niet de hoofdschoenen

Vaak zie ik ook van die prul schoenen in speeltuinen enz,...maar juist daar zijn goede schoenen heel belangrijk want dan huppelen ze alle kanten op

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit vind ik onzin. De mensen die niet goed op uggs lopen lopen op nep uggs. Dan ga je naast je zolen lopen. De echte uggs hebben versteviging aan de achterkant. Ik loop in de winter dagelijks op uggs en dat zou ik niet doen als ik er niet op kon lopen;)

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik zou ze uit principe al niet kopen, voor schoenen in die prijsklasse verwacht ik op zijn minst een fatsoenlijk voetbed.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #14 piccolina, 10 feb 2015
    Laatst bewerkt: 10 feb 2015
    Ik heb ze ook vind handig en warm.
    Voor kinderen zijn er dieverse modellen ik zou zulk goedkoper namaak nooit kopen maar er zijn uggs die gewoon met steun en goede voetbed is en perfect voor kinderen en als voor volwassene

Koop online Redwood Laarzen voor Grote Kinderen | UGG® Australia

Smaken verschillen zeg ik maar echt goede uggs dus met normale voetbed (niet die doorgaands model) zit perfect en slijt niet en erg comfortabel.
    Ik heb dieverse modellen stuk of 12 zelf

Ik ken veel kinderen en volwassene die goedkope namaak dragen ziet niet uit. Ik ken ook veel mensen die uggs dragen van 200-250 euro en zijn erg blij mee en kopen dat ook voor kids.
    Ik zou voor kind zelf als eerste schoenen niet kopen maar als kind goed loopt en kan op harde zool zonder probleem.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

#15 sydneys, 10 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2015
    Op de blote voetjes lopen is het beste omdat ze alles voelen met hun teentjes, ze passen zich dan aan op de ondergrond. Kleintjes voelen beter met hun voetjes dan met hun handen. Waarom denk je dat ze de sokken uittrekken als ze de kans hebben?

Met schoenen/sloffen aan voelen ze niks (niet de ondergrond) en is het moeilijker om hun evenwicht te zoeken, ze moeten maar gokken hoe ze moeten lopen dus kunnen ze sneller hun heupen verkeerd gebruiken, voeten naar binnen of naar buiten draaien,..Gewoon een hele verkeerde houding aannemen.
    Daarom zijn goede schoenen belangrijk, om te voorkomen dat ze geen verkeerde manier van lopen gaan aanleren en dus op latere leeftijd last gaan krijgen van hun rug/knieën/heup.

16. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou dan koop je ze toch niet voor jou kind als je zo slecht vind. Wat gaat jou dat aan wat een ander zijn kind aan trekt? En wie zegt dat die kinderen ze elke dag dragen? Mijn zoontje heeft het grootste deel van de week stevige schoenen aan, maar soms wil hij zijn nike's of regenlaarzen aan. Kan toch? Nee sorry ik kan me daar echt niet druk over maken...

17. adi

adi Niet meer actief

:p
    Ik vind het altijd bijzonder dat mensen zomaar iets ' niet geloven', waar wordt dat op gebaseerd? Ik zou tenminste nagaan waar degene met een andere mening zijn mening vandaan haalt voordat ik die niet geloof.

Maar dat terzijde: op blote voeten lopen geeft de allerbeste steun in de ontwikkeling van heupen en gezonde voetenbed.
    Hulpmiddelen belemmeren deze ontwikkeling juist, en hoe beter de schoenen, hoe kleiner die belemmering.

18. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik zal de nuance wat duidelijker naar voren laten komen:
    Ik geloof niet dat het schadelijk is dat mijn kinderen, soms in het weekend als het wat kouder is, hun Uggs aantrekken.

Net zoals je van af en toe een roomijsje eten, echt niet dik wordt :D

19. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uggs heeft ook schoenen die niet zo breed zijn en met betere zolen, net zoals elk ander merk. Hoop dus dat je goed kijkt naar de schoen ipv het merk voordat je bekritiserende 'blikken' gaat geven.
    Daarnaast zou ik ze echt niet aan doen als snowboots, behalve als je van hele natte sokken houdt. :D

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Die uggs uit jouw link zijn wel echte schoenen. Denk dat TS die originele uggs bedoelt, bijvoorbeeld deze:

http://www.cosmiccowboys.nl/ugg-australia-classic-short-men-grey

Dit type is niet goed voor kinderen.

Deel Deze Pagina