Hallo allemaal Ik ben 16 mnd geleden bevallen. Hiervoor was ik erg sportief, hele sterke buikspieren ed. Nu sport ik nog maar 1x per week (helaas) en ik heb best een ruimte tussen mn buikspieren. Wie heeft dat nog meer? Heeft dat evt invloed op een tweede zwangerschap oid? Bedankt alvast Gr baby001
Ik heb nu ook een ruimte er tussen maar ben dan ook nog maar twee weken geleden bevallen. Ik weet dat het een diastase heet en dat het bij sommige vrouwen blijvend is. Tijdens de zwangerschap werd mij verteld om de rechte buikspieren zo veel mogelijk te ontzien omdat ze anders later niet weer goed tegen elkaar aansluiten. Dit verschilt natuurlijk ook per persoon. Ik heb zelf mij er keurig er aan gehouden in de zwangerschap en nu met de kleine is het veel lastiger. Waarschijnlijk zal het bij mij ook blijvend zijn want mijn zus heeft het ook nog en de laatste is drie jaar geleden geboren. Niks aan te doen dus helaas
Het schijnt dat je ook echt geen sit ups mn ag doen dan. Welke oefeningen wel goed zijn om je rechte buikspieren te trainen met een diastase weet ik niet
Bij mij zijn na de eerste zwangerschap de buikspieren ook nooit meer helemaal gesloten. Daar heb ik geen last van gehad, maar wel zag mijn buik er daardoor anders uit dan voorheen. Helemaal straks is hij niet meer geworden, ondanks dat ik qua gewicht weer hetzelfde was. Ik bleef een buikje houden, helaas... Terwijl ik daarvoor juist hele sterke buikspieren had en een slanke taille. Ik heb er tijdens mijn 2e zwangerschap overigens niets van gemerkt. Hoe ik nu herstel, na de 2e bevalling, moet ik nog afwachten.
Ik zie er niks van aan de buitenkant(en dat is met een diastase wel zo toch?) Maar je voelt het wel duidelijk. Ik heb mijn rechte buikspieren niet getraind toen ik zwanger was maar heb wel tot het einde van de zwangerschap gefitnest.
Ik heb dat ook nog. Blijft ook zo. Mijn bekkenbodem therapeute zei dat dat vaak blijvend is nadat je kinderen hebt gekregen.
Ik heb het ook gehad na de tweede en de derde. Hier heb ik oefeningen van gehad, om de boel te beveiligen bij bukken enz. Na een aantal weken was het al een stuk beter. Een diastase hoef je niet te zien van de buitenkant. In ieder geval geen sit-ups doen, totdat je zeker weet dat het beter is.
Hoe weet ik het verschil tussen een diastase en het feit dat het ook normaal kan zijn zoals humava zegt? Ik heb geen pijn of klachten
Hoeveel cm heb je er tussen? Ik heb ook een hele grote diastase. Als jij na 16 maanden het nog steeds hebt, dan is de kans klein dat je hem nog kwijt raakt. Schuine buikspieroefeningen wil het wel eens doen verkleinen. Ook wordt soms een buik ingetapet. Maar nogmaals, na zo'n lange tijd is de kans op herstel zeer minimaal. Een diastase gaat vaak samen met rugklachten. Sommige vrouwen laten zich daarom aan de diastase opereren.
Ik heb geen rugklachten (niet anders dan hiervoor) De opening is net zo breed als mn vinger dik is.. dus opzich is het niet gigantisch