Onze hummer schud de laaste dagen flink met zijn oren. Ik dacht weer een oorontsteking dus was al begonnen met schoonmaken en antibiotica. Vanmorgen kom ik beneden is meneer zijn hele oor dik. Niet alleen in de schelp maar ook er buiten. Direct dierenarts gebeld. Kon niet meer terecht vandaag. Morgen om 11.30 afspraak gemaakt. Nou zie ik nu al verandering in zijn oor. Is alweer dikker dan vanmorgen. Ben blij als het morgenvroeg is. Gelukkig heeft hij er weinig last van volgens mij. Slaapt veel. Schud als hij wakker is nog wel veel. Is dit bij iemand herkenbaar? Heb het opgezocht op internte en daaruit blijkt dat het vaak alleen met een operatie is te verhelpen.
Wij hebben geen bulldog maar wel een hond met bloedoor gehad. Wij hebben het zonder operatie laten overgaan. Nu heeft hij 1 hangoor en 1 staande oor. Dit was wel iom de dierenarts. Edit. Hij schudde ook erg veel met zijn hoofd.
Onze franse bulldog heeft heel kort geleden hetzelfde gehad. De dierenarts heeft twee keer het bloed eruit laten lopen via een naaldje. Na de eerste keer kwam het terug, dus kort daarna voor de tweede keer. We hebben het even afgewacht want we wilden niet gelijk een operatie. Het is een paar weken dik geweest maar nu is het bloed er zelf uitgetrokken. De dierenarts adviseerde dat ook om het even af te wachten. Nu begint het oortje weer een beetje te staan maar het word nooit meer zoals het was. Het staat wel lief eigenlijk
Onze kruising franse bull is er 3 keer aan geopereerd, het oor word dan doorregen met hechtdraad, erg pijnlijk en na de 3de keer hadden we zoiets van nou laat maar want het komt elke keer toch terug en het was hartverscheurend hem elke keer die pijn te moeten laten doorstaan. Ook de dierenarts gaf aan dat een 4de keer nutteloos zou zijn, plus hij nu bijna 11jaar is en een operatie en narcose nu best wel erg risicovol zijn. Hij heeft nu dus een bloemkool oor en af een toe een bloedoor, gelukkig de laatste tijd niet meer.
Wat heftig! Ik dacht dat na zo,n operatie het niet meer gebeuren kon dat ze een bloedoor kregen.....en dan 3 keer...echt sneu
Onze hond heeft het aan beide oren gehad en de eerste keer hebben we hem eerst leeg laten zuigen met een spuitje maar het oor liep even later zo weer vol. Daarna laten opereren en idd komt het hele oor dan vol met hechtingen te zitten zodat het bloed nergens meer heen kan. Het bloedoor was hiermee wel verholpen alleen heeft onze hond er wel veel pijn aan gehad want hij kreeg er toen ook nog een ontsteking aan. Na veel gedoe en dierenartsbezoekjes is het beter geworden maar heeft wel allemaal littekentjes aan het oor van de hechtingen. Een poos later kreeg hij een bloedoor aan zn andere oor en toen hadden we geen zin in wéér dat gedoe van een operatie e.d. En hebben we het maar gewoon een poosje aangekeken. Na een paar weken stolt het bloed en gaat het vanzelf over. Alleen houden ze hier ook een beetje een raar oor aan over. Voelt beetje hard en bobbelig aan. Onze hond heeft lange hangoren dus valt niet echt op.
Thnx voor jullie reactie. Komt dus best vaak voor zo te lezen. Morgen maar eens kijken wat de dierenarts adviseerd. Liever niet opereren als het aan mij ligt. @sjalou. Och jeetje. Dat klinkt wel erg zielig. Heeft ie er nu geen pijn aan dan? Nu knijp ik hem wel een beetje. Onze hummer is namelijk bij de dierenarts een grote schijterd en krijst echt letterlijk de boel bij elkaar na 1 aanraking
Onze hond heeft het nu ook, we hebben besloten af te wachten iom dierenarts tot het lichaam het oplost, het wordt nu al minder afzuigen had geen zin de bloeding was nog niet gestopt, ze heeft er ook geen pijn aan alleen de eerste dag was het wat onhandig voor dr en vond ze het niet leuk, nu doet ze alles weer mee. De oorzaak was hier gelukkig geen ontsteking van het oor wel een droge plek waardoor ze veel gekrabbeld heeft aan het oor, dat is met een creme nu verholpen, Hopelijk trekt het snel weg nu.
Het zijn zeg maar de oorplaten die loskomen en daar hoopt zich dan bloed op, tussen die platen. Daarom had het afzuigen bij Louie geen zin want dan is het bloed wel weg voor even maar dat vult zich dan weer. Het kan komen doordat ze met hun oor ergens flink tegen aan geschud hebben of iets. Boksers hebben dit vaak ook door de klappen die ze opvangen en hebben vaak bloemkooloren. Louie's oor houden we wel in de gaten want door het verschrompelen kan het vuil er nu ook niet goed uit. Hij hoort met dat oor zon 30% en zal nu zelfs minder zijn.
Ik heb geleerd dat een bloedoor z.s.m. behandeld moet worden i.v.m. blijvend letsel. Geen tijd?? Dan ging ik naar een ander.
Ow hmm onze dierenarts zei dat het na 7 dagen pas geopereerd mag worden omdat de bloeding anders direct terug komt. Vertrouw hem erop, maar ga wel twijfelen zo na jou reactie. Hihi. Ff googlen op internet nu dus.
Bloed moet eerst even stollen bij het kapotte bloedvat daarom doen ze het niet direct (dacht ik, is alweer even geleden)
Tot nu toe is de bult sinds gisterochtend niet groter geworden. Hoop dat ut zo maandag is dan issie er vanaf.
Alles is goed gegaan. Mocht hem om 18.00 ophalen. Hij ligt nu op de bank bij te komen van alles. Flink wat medicatie mee gekregen. Dus hij is er de komende dagen wel zoet mee.