Heey dames! ik wil een winkeltje voor bruidsjurken beginnen.. alleen wil ik in het begin een klein assortiment hebben met de meest voorkomende maten! En als er dan een klant komt met een grotere maat, kan ik die altijd nog bestellen natuurlijk! Daarom start ik even deze poll op, om er een beetje een inzicht in te krijgen! Alvast heel erg bedankt!
K heb net al gekeken in de jurk maar kon t niet zo snel zien, hij zit namelijk op een paspop. Normaal heb k maat 36/38.
misschien kunnen jullie ook laten weten waar jullie interesses liggen kwa jurk..? strapless? met sleep? wit/ivoor? sissi jurk?
Dat is natuurlijk voor iedereen anders, vandaar het grote aanbod in bruidskleding. Persoonlijk denk ik dat het een gat in de markt is om grote maten aan te bieden, vooral al bij de pasmodellen. Ik heb jarenlang op trouwshop rondgezworven, en de hoeveelheid dames met een grote maat daar die in de winkel niets fatsoenlijk konden passen was echt mega groot. zelf ben ik getrouwd in een Mathyro jurk, maatje 44. Hij was strapless, had een klein sleepje, ik had een sluier en handschoenen en hij was ivoor
Ik had 40/42 destijds denk ik. Was van origine een strapless jurk maar heb er straps aan laten maken, en hij was ivoor, had geen sleep. Wel wijd uitlopend naar beneden. Denk idd dat je een gat in de markt hebt als je iets speciaals doet. Lange mensen, kleine mensen, dikke/dunne....zoiets! of iets heel specifieks, bijv. gekleurde jurken.
ik had maat 34/36 en wat voor jurken, tjsa ik zou van alles wat doen? maar wat ik het mooist vind is wit en sisi (achtig) met sluier. en uiteraad een mooi sieraden setje van witte parels succes! gr mounia
Ik had denk ik maat 36 en een foto staat in mijn album, dus kun je even kijken wat ik mooi vond. Ik vond Sissi jurken altijd het einde, maar toen ik eenmaal een jurk mocht uitzoeken en erachter kwam dat het mij helemaal niet stond, ben ik er vanaf.
De meest voorkomende damesmaat in NL is al jaren 42/44. Als je er een stuk of 2 maten onder begint en dan een stuk of 2 erboven, heb je dus al een heel breed scala aan dames te pakken. En inderdaad, qua grote maten is er op dit moment maar 1 speciaalzaak in NL. De anderen kunnen het uiteraard bestellen, maar het is best frustrerend als je overal te horen krijgt 'nee we hebben je maat niet, maar we kunnen 'm wel bestellen'. Ook als maatjemeer wil je graag gewoon keuze hebben en lekker kunnen passen. En ja, ik spreek uit ervaring
Mijne was 38/40. Als je niet teveel jurken wil inkopen kan je denk ik het beste de meesten in 40/42 kopen, het is niet erg als hij bijvoorbeeld bij de eerste pas niet helemaal dicht kan of iets te groot is, het gaat toch alleen om het model dan.
Mijne was maat 40 en ik had een halter, kleur ivoor en verder een simpele, licht uitlopende jurk met een heel klein sleepje.
Wat een leuk initiatief. Ik denk 38/40 Maar de tip om zo maat 40 te kopen lijkt me prima. Het is toch alleen maar om te passen.
Ik denk dat 40 het meest voorkomend is, hmm geen idee eigenlijk, misschien ook per provincie verschillend? Ik heb zelf maat 32.
De gemiddelde maat in Nederland is 40, neigend naar 42. Het lijkt me dus verstandig om in die maten de meeste jurken te hebben. Vrouwen die een kleinere maat hebben kunnen de jurken dan ook aanpassen, waar het te groot is spelt je het dan af. Als je allemaal kleine maatjes op voorraad hebt loop je het risico dat veel vrouwen de jurken niet eens kunnen passen omdat ze er simpelweg niet in kunnen. IK had overigens ook een jurk van Maggie Sottero, echt mijn favourite merk. Mijn jurk was maat 32/34.
Ik vind een sluier dus echt walgelijk...sorry! hihi Ik had maatje 34/ 36 en had een sleep, ivoor, en een halter!